Gå til innhold

REISE I USA


Gjest Gjest_Mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*

Jeg og min elskede har bestemt oss for å dra til USA i en måned neste sommer. Vi har litt ulike ønsker, men vi vil ihvertfall leie bil og suse rundt litt, samt ha en uke med "øyhopping" i Caribien. Hvor bør vi dra og hva bør vi se? Hvor mye penger bør vi regne med å bruke? Vi ønsker å få med oss en del serverdigheter, samt bade og kose oss :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kommer det an på hvor lang tid dere har tenkt å bruke på å kjøre rundt. En biltur fra øst til vest kan fort ta 3-4 uker.

Mitt personlig favorittsted i USA er San Fransisco. Det høres kanskje veldig ordinært ut, men det er en fantastisk nydelig by. Gå en tur på Pier 39, der finnes det masse flotte butikker og restauranter og det ligger ved havet så det er nok det rette stedet for en romantisk middag eller to(dersom man liker sjømat, vel og merke). En trikketur i byen og en båttur rundt Alcatraz er absolutt å anbefale. I Golden Gate Park ligger det et sted som heter Japanese Tea Garden, dette er et av de vakreste stedene jeg noen gang har besøkt.

En annen personlig favoritt er Los Angeles, spesielt Hollywood(området rundt Mann's Chinese Theater og Walk of Fame) og Beverly Hills. Her er det masse å se og ta bilder av. En tur på Getty-museumet og Griffith Park er også å anbefale, samt ta en tur opp i åsene nær Hollywood-skiltet. Dersom dere går for denne vil jeg på det varmeste anbefale å kjøre langs kystlinjen til San Fransisco, absolutt en uforglemmelig tur.

Er dere glad i store monumenter og western-byer ville jeg tatt turen innom Mount Rushmore og Deadwood i Sør-Dakota. Ellers er jo også Las Vegas, Grand Canyon og byer som New York og Orlando(Florida) et must, spesielt dersom dere er glad i steder som Disneyland og Sea World. Universal Studios i LA er også noe som stort sett anbefales for alle.

Håper uansett dere vil kose dere masse på turen og det kommer dere nok garantert til å gjøre. USA er et fantastisk sted breddfullt av ting å se og gjøre.....har utrolig lyst til å dra tilbake dit selv en dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...