Gå til innhold

Hva er det med tiara?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

min mor hadde en enkel eklet (oppsitivet!!) krone.. og en enkel klassisk kjole

selv om det er 25 år siden synes jeg hun er nyydelig!

håper jeg klarer å være like tidløs og klassisk selv..

MED min tiara.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig det eneste jeg minunner Mette Marit er at hun "lovlig" kan bruke tiara når det måtte passe....

Det kan jeg bare en gang- :enig:

og gjett om jeg skal benytte meg av den sjansen!!!!!

:hoppe:

Skrevet
En ting - en liten observasjon: Inntil for få år siden tror jeg aldri jeg hadde sett en brud med tiara, jeg! Unntatt i media - kongelige eller Hollywood-folk... (Eller miss universe...)

Poenget - hvorfor bruker plutselig 'alle' bruder det?

(Skal ha blomster i håret selv - er mer meg det...)

Sannsynlig fordi det er "in" :wink:

Moten forandrer seg vettu, og mange drømmer om å være "prinsesse for en dag". Synes man det er unødvendig, er det vel bare å la være å bruke tiara ? Det er et hodesmykke som har vært brukt i mangfoldige år. Ikke bare av kongelige.

Fra før av, var det vel for å ha et alternativ "brudekrone". Da kan dere vel også spørre dere om hvorfor man brukte det til bunad også da ?

Skjønner at folk har forskjellig smak, men skjønner ikke problemet her.

På 80-tallet var det pop å ha store bløtkakekjole a al prinsesse Diana (R.I.P) : http://www.fashion-era.com/images/1980-200.../WEDDMARB20.jpg

(litt dårlig bilde men....)

Vet at det fremdeles er mange prinsessekjoler, men de er ikke SÅ store og voldsomme som da ?

Tidene forandrer seg og man henter gjerne inspirasjon fra "gamle dager".

Skjønner ikke hvorfor denne opphisselsen over at "alle" bruker tiara / brudekrone jeg.

Jeg synes imidlertid det er litt merkelig at slør er et "must" for så mange. Men igjen,- det er moten og inspirasjonen som avgjør. Og ikke minst brudens smak og ønsker :)

Synes imidlertid medarbeidere i brudesalong kan kutte ut å kommandere folk så til de grader. Liker man ikke tiara, skal man ikke bli tvunget :roll:

Jeg hadde nok funnet en annen salong eller sagt dem et ord eller fem med den behandlingen.

Jeg setter i allefall pris på at alle har rett til å velge selv :) Slår et slag for å ha forskjellig smak :)

Det er brudens dag, ikke brudesalongmedarbeidernes.....

Jeg er ikke kommende brud foreløpig, men synes jeg har muligheten til å kaste meg inn i noen diskusjoner :wink:

Dessuten ELSKER jeg smykker og tiaraer (bombe :oops: )

Diva:)

Skrevet

Tiara, slør, blomster, perler og alt annet man putter opp i håret er vel for å pynte seg den store dagen. :rodme:

Hva man ender opp med, og hva man i utgangspunktet har tenkt seg kan fort vise seg å være to ganske ulike ting.

Jeg endte opp med tiara og uten slør da jeg giftet meg, og det er jeg fornøyd med. Tiara kan være fint, og det kan være malplassert. Jeg syns det passet til kjolen min, og valgte det.

Dessuten er det jo et poeng at det er en dag man kan pynte seg. Man skal ikke se helt vanlig ut. :rodme:

Skrevet

Jeg føler meg teit med tiara, og det kommer ikke på tale å ha på det. Ubehagelig er det også. Minner meg om tiden da det var så moderne med hårbøyle på barneskolen, og jeg tasset rundt med min røde som stakk så innmari i hodebunnen...jeg har utviklet meg litt og sier nei.

Litt for prinsesseaktig for meg, og jeg er helt imot det "prinsesse for en dag" temaet. Et bryllup er en begivenhet hvor man feirer at to mennesker skal leve livet sammen, slektene og vennene feirer dem med først en fin seremoni og så en heidundrende fest med god mat og godt drikke i godt lag. Man må jo kle seg pent, men jeg gidder ikke leke prinsesse.

Jeg vil ha blomster eller små perler som hårpynt, mer for normale mennesker synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes slør er skikkelig prinsessaktig jeg, da. Nå er det nok mange som blir sure på meg, tenker jeg.

Skal dere bruke slør, eller skal dere ikke ha noenting på hodet?

Skrevet

Hvis jeg skal ha slør, blir det et helt enkelt ett i chiffon.

Men heller foreløpig mot å ikke ha det... Blomster i håret, tenker jeg... (Har laangt, krøllete, tjukt hår, og har tenkt å la det meste henge løst...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...