Amelie Skrevet 20. mars 2003 #1 Skrevet 20. mars 2003 Jeg mener ikke å støte noen med dette innlegget, hver sin smak, men jeg har liksom aldri skjønt greia med tiara! Synes det ser fake og malplassert og altfor prinsesse-aktig ut på vanlige bruder. En ting er at Mette Marit brukte det, hun måtte vel, men generelt sett synes jeg bare det ser rart ut. Noen som har en forklaring på hvorfor de velger tiara? Amelie
Gjest Helenius Skrevet 20. mars 2003 #2 Skrevet 20. mars 2003 Hjertens enig med deg! Jeg aner ikke hva denne greia med tiara er, og jeg ble bortimot provosert da ansatte i brudesalongen nektet å la være å sette på meg tiara da jeg prøvde kjole: "Men du vet ikke om du kler det før du har prøvd det! Du trenger noe til å dra oppmerksomheten opp mot ansiktet, kjolen stjeler så mye oppmerksomhet!" Jeg kommer da til å stråle så mye av lykke på bryllupsdagen at ingen tiara kan konkurrere!! Jeg vet da vel hva jeg vil. Mulig jeg ser bedårende nydelig ut i tiara, men hvis jeg føler meg helt dust, så er jeg da like langt. Noen av disse damene har "mersalg, mersalg" stemplet i panna, spør du meg... Men for dem som synes tiara er fint, for all del! Bare jeg slipper
Amelie Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2003 Til Helenius: bra det ikke bare er meg da... Noe sier meg at du heller ikke er typen til å ha en skikkelig bløtkakekjole, trodde nesten ikke det var mulig å finne noe annet! Kan du røpe navnet på brudesalongen og kanskje også merke på brudekjolen, tror du? Så får vi håpe at det dukker opp noen som kan gi oss en god forklaring etter hvert :D
Gjest Helenius Skrevet 20. mars 2003 #4 Skrevet 20. mars 2003 Tja, bløtkake eller ikke, jeg er litt usikker... Jeg ville helst ha en kjole uten noe pynt. Det viste seg å være vanskelig å finne, og dem jeg fant, ble nesten litt for lite "brudete". Jeg endte på en jeg er veldig fornøyd med. Det er en kjole fra Demetrios, som jeg har bestilt hos Christiane brudesalong i Oslo. Den er stroppeløs med prinsessefasong. Både Demetrios og Christiane har hjemmesider, du finner dem om du søker. Jeg innbilte meg at folk med litt større pupper ikke kunne ha stroppeløs kjole, så det var jeg sikker på at jeg IKKE skulle ha - men den satt som et skudd. Det var viktigere for meg at kjolen var omtrent kjemisk fri for glitter og stas. Denne har lissebroderier over brystene som utgjør blomster, og bittesmå perler her og der blant blomstene. Til gjengjeld har den nokså omfangsrikt skjørt, så hvis det er det du definerer som bløtkake, så er denne kanskje det... Jeg vurderte også en kjole fra Atelier V, som var helt nydelig, med smale chiffongermer. Dessverre var den i så tynn og delikat silke at alt som var av overflødig fett lyste lang vei, og undertøy ville også vist godt gjennom. Men Atelier V har mange enkle, kjempefine kjoler. Jeg tror selve butikken er i Bergen, men de har en hjemmeside som du kan se på. Lykke til! Det er håp for oss som kjemper mot strass og glitter!
Arwen Skrevet 20. mars 2003 #5 Skrevet 20. mars 2003 Jeg skal IKKE ha bløtkakekjole jeg heller. Synes de ofte er usmakelige, men liker veldig godt tiaraer. Kommer sansynligvis til å ha det selv når jeg gifter meg. Kan desverre ikke forklare hvorfor jeg liker det, er ikke lett å forklare smak og behag egentlig. Synes enkelt og greit at det er fint. (De skal være veldig diskret og enkle. Bare bittelitt strass)
'Lilly' Skrevet 20. mars 2003 #6 Skrevet 20. mars 2003 Ja, jeg er heller ikke fan av tiara. Skal i hvertfall ikke ha det selv, da jeg ikke synes det er "meg". Men hver sin smak...., bare jeg slipper.......
Tosca Skrevet 20. mars 2003 #7 Skrevet 20. mars 2003 Jeg liker heller ikke tiara. Ikke fordi det er en prinsessegreie, men det er bare min smak. Så jeg har vært helt bestemt fra starten av at jeg ikke vil ha det. Det er jo veldidig kjedelig når "alle" har den samme hodepynten. Nei, jeg vil ha noe annet. Jeg liker også det enkle, og har kjøpt en enkel, nydelig kjole fra Romantica. Jeg skal ha et enkelt slør festet bak på hodet og en fin kam til å sette akkurat ved slørfestet. Ellers vil jeg ha en enkelt oppsatt frisyre uten for mye dilldall. Kort og kodt: Enkelt! :D
Gjest Mzfire Skrevet 20. mars 2003 #9 Skrevet 20. mars 2003 Nå hadde jeg skrevet det lange innlegget om hvorfor jeg syns tiara er flott. Men så ble det borte:( Jeg syns ikke alle blir så like av å gå med tiara. Det finnes forskjellige typer og størrelser som jeg har funnet på nettet, så det er ikke noe problem. Jeg visste heller ikke at det var så vanlig at alle brukte tiarar til brudekjolen sin. Jeg har forlenge siden bestemt meg for at jeg vil bære tiara. Det er naturlig for meg å gå med det til en brudekjole. Blir prikken over i'en.
Pip Skrevet 20. mars 2003 #10 Skrevet 20. mars 2003 Skal iallefall ikke ha tiara! Ville følt meg som en skuespiller jeg da, tror jeg - midt i en forestilling med 'Askepott'... Men for all del - helt OK for meg at andre bruker det. Men jeg kommer aldri til å synes at det er spesielt fint, og har aldri vurdert det en gang selv! Har absolutt ingen bløtkakekjole heller, men en enkel en med chiffon... Blir enkelt her i gården, ja! :D
Amelie Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2003 Hmm... Kanskje jeg tok feil da; kanskje ikke ALLE skal bruke tiara likevel?! Eller så har vi som føler noe imot tiara slengt oss på denne tråden, mens flesteparten av tilhengerne holder det for seg selv
Pip Skrevet 20. mars 2003 #12 Skrevet 20. mars 2003 En ting - en liten observasjon: Inntil for få år siden tror jeg aldri jeg hadde sett en brud med tiara, jeg! Unntatt i media - kongelige eller Hollywood-folk... (Eller miss universe...) Poenget - hvorfor bruker plutselig 'alle' bruder det? (Skal ha blomster i håret selv - er mer meg det...)
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2003 #13 Skrevet 20. mars 2003 Mote har faktisk ganske mye å si for hva vi velger. du hadde kanskje ikke valgt den samme kjolen for noen år siden eller om noen år. Tror ikke at man skal tenke at smaken er helt uten påvirkning av tiden selv om man føler at man går i mot det som "alle skal ha". Brudebildene vil sikkert avsløre hvilket tiår man giftet seg i uansett....
Mellon Skrevet 20. mars 2003 #14 Skrevet 20. mars 2003 Jeg liker og skal ha tiara i bryllupet. I utganspunktet var dette noe jeg bestemte da jeg var yngre og ønsket å skille meg ut fra andre bruder. Viste ikke at det var, som noen her sier, vanlig. Jeg vil ha en tiara, ikke som en prinsessekrone, men som pynt i håret. Jeg har veldig mørk tykt hår og en liten detaljert tiara vil skinne opp som et smykke i håret mitt. Men Jeg er enig med at det er litt ekstremt, og jeg kommer til å være veldig streng på hvordan tiaraen skal se ut. Men kjolen og sløret mitt er veldig enkelt så derfor vil jeg ha en liten detalj i håret for å bli litt mer brud. Det er jo akkurat som sløret, det er den siste lille detaljen som skaper helheten.
RoadQueen Skrevet 20. mars 2003 #15 Skrevet 20. mars 2003 Jeg skal ikke ha tiara - det er ikke min greie. Jeg vil ikke øle meg vel om jeg "kler meg ut" på denne dagen og foretrekker å holde en enkel linje mer pyntet enn til vanlig selvfølgelig men ikke ekstremt. Tiara, prinsessekjoler og store pyntede frisyrer er ikke meg hverken til hverdags eller fest. Kjedelig synes kanskje noen, javel - men det er min dag og jeg skal føle meg komfortabel ihvertfall denne dagen da alles oppmerksomhet er rettet mot meg og min tilkommende.
Montezuma Skrevet 21. mars 2003 #16 Skrevet 21. mars 2003 Jeg var tiarabrud, og elsket det!!! Faktisk så var jeg en slående vakker prinsesse-brud!!! Akkurat som jeg har drømt om!!!! :D
Loolaa Skrevet 21. mars 2003 #17 Skrevet 21. mars 2003 Jeg skal ha tiara! En litt "skjør" en, som en alveprinssesse. Det er vel den eneste dagen i livet det kan være passende at jeg bærer det, så ja takk :D loolaa
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #18 Skrevet 21. mars 2003 jeg gleeeeeder meg til å for en gang skyld kunne bruke dette nydelige smykket.. :)
Augustbrud02 Skrevet 21. mars 2003 #19 Skrevet 21. mars 2003 Tiara kan både være kjempeflott, men også helt malplassert. Det kommer helt an på helheten i forhold til kjolen og hårfrisyren. Jeg hadde selv tiara i da vi giftet oss, men jeg visste bestemt hvordan den skulle være. Jeg er ikke noe fan av disse store tiaraene med med masse dill på, og med masse blanke stener på. Jeg hadde sett for meg tiaraen min helt fra den dagen jeg fant kjolen min, men fant ikke noe liknende i butikkene. Jeg endte dermed opp med å lage en selv, og da i perler slik som få av brudebutikkene hadde. Hvorfor jeg brukte så mye energi på dette med tiara er egentlig vanskelig å si. Men dette var den eneste muligheten jeg hadde til å bruke det, og jeg tror annen hårpynt som f.eks blomster ville sett rart ut på meg. Personlig synes jeg tiaraen min var liten og søt og passet til helheten min den dagen. Fikk utrolig mye skryt for den også, så jeg er glad jeg valgte det. Synes tiara er et nydelig smykke og en flott måte å kunne pynte håret litt ekstra på jeg, og tiaraer finnes jo i alle størrelser og fasonger slik at man kan finne noe som virkelig passer en selv.
Prada Skrevet 21. mars 2003 #20 Skrevet 21. mars 2003 Jeg tror ikke jeg kommer til å ha tiara. Hadde tenkt til det, men en kveld jeg så på bryllupsbilde av mine foreldre, lurte jeg på hva jeg ville synes om mitt eget bryllupsbilde om 20 år - da forsvant tiara fra bryllupsplanene mine. Tror tiara bare en en "greie" akkurat nå, tror jeg kommer til å angre på at jeg hadde det på meg kun få år etter bryllupet. Jeg vet at det liksom er bryllupsdagen som er den store dagen, men har lyst til å kunne ha bryllupsbildet på stueveggen uten å gremmes de neste årene. Jeg er ikke typen som kler tiara...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå