Gå til innhold

brudepike og forlovere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min forlover betalte sin kjole selv, men hun valgte den selv (jeg var med og bare sa hvilke farger som absolutt ikke passet), så hun synes det var greit. Kjolen hennes er helt nydelig, og hun kan bruke den igjen ved flere anledninger.

Jeg betalte for stoffet til brudepikekjolene (skal også ha to voksne brudepiker), men moren til hun ene syr dem gratis for meg som en bryllupsgave, og så får de jo selvfølgelig beholde kjolene etterpå. Jeg synes det var en fin deal, og tror alle ble fornøyde med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forlover betaler selv sin kjole og står fritt til å velge akkurat det hun vil ha! Om det er knekort og utringa, ja da blir det det :) Min gave til henne er frisør og sminke.

Hennes 2 gutter skal være brudesvenner sammen med mine 2 barn. Jeg betaler da alt unntatt sokker og sko til hennes barna. Det ser jeg på som en selvfølge.

Jeg kan forstå dilemmaet ditt, men jeg tror det finnes bedre løsninger.

Vist det er du som betaler kan du bestemme prisen på kjolene. Det må dem bare forstå.

Og godtar dem ikke det, så må dem selv betale. Men da må dem nesten også få bestemme alt selv er min mening.

Gjest HeidiO
Skrevet

Jeg har betalt brudepikekjoler som de får beholde selv, samt "perle"hårbøyler og "perlearmbånd. Sko og strømpebukser betaler de selv. Forloverene våre får velge akkurat hva de selv vil, og min forlover har valgt en utrolig lekker kjole som hun betalte for selv.

Skrevet (endret)

J

Endret av Kosemose
Skrevet
I mitt bryllup skal jeg ha en forlover, to brudepiker(voksene) og en blomsterpike(barn). Er det vanelig at vi skal betale for deres klær?? jeg ønsker å være med å bestemme kjolene deres, sånn at det blir riktig farge osv.. men jeg har ikke lagt disse kjolene inn i budsjettet vårt.

jeg har sakt at de må kjøpe dem selv og når alt er betalt for av andre ting må vi se om det er penger til overs, og de vil muligens få litt penger tilbake..

er dette feil????

vil ikke være gjerrig, men det er mye penger og vi betaler jo nesten for alt annet...

Hvis du bestemmer farge osv, så må dere selvsagt betale!!!

Skrevet

Jeg brydde meg ikke om hva min forlover hadde på seg. Hadde jeg hatt noen som helst formening om dette så hadde jeg selvsagt betalt for kjolen hennes.

Min brukte bunaden sin.

Hvor mye betaler dere egentlig for bryllupet? Er det ikke da skammelig gnient å ikke betale kjolene til brudepikene som du har bestemt...

Jeg er brudepike selv til neste år, bruden betaler kjolen og det er bra for den fargen hun hadde valgt ville jeg aldri ha brukt selvom jeg fikk bestemme designet på kjolen aldri så mye.

Tenk deg litt om...

Skrevet
de får mat, setd å bo, flybillett, gaver osv....

er det så mye å kreve at kjolene ser ordentlige ut... vil ikke at de skal møte opp i i kjoler som er alt for korte eller at de har "kløft" helt ned til anklene....

vi har jo og sakt at de får penger tilbake når vi har sett hvor mye alt kommer på...

vi skal ha middag, og bufet, åpen bar osv.. vet ikke hvor mye penger du har jeg men vi må stoppe ett setd

Ja, da blir vel kjolene en mini utgift....

Og ja det er veldig bridezilla å fortelle sine venniner at det de velger ikke er godt nok for ditt bryllup.

Dersom du skal si noe på kjolene så må du betale for dem, så enkelt er det bare!

Hvis utgiftene må stoppe et sted så må du bare innse at du ikke kan bestemme hva dine brudepiker kan bruke...

Skrevet

Vi skal ha 5 brudepiker og 1 brudesven (alle tante og onkel barna våre). Gutten har dress så han betaler vi ikke for. Men kjolene til jentene betaler vi for, siden jeg skal bestemme hva de skal ha på seg. Men så skal jeg se etter billig kjoler på HM, Cubus ol. Da kan kjolene evnt. brukes som sommerkjoler etterpå. Syns det blir for dyrt og kjøpe skikkelige brudepikekjoler for at de ska brukes bare en dag.

Jentene kommer til å være 3, 3.5, 5, 6 og 11 år, mens gutten er 7år.

Problemet er å finne like kjoler til jentene. Var på HM i dag, men der skiller de jo mellom store og små barn. Derfor blir det jo vanskelig å finne like kjoler til alle. Fant til de minste jentene, men ikke til hun på 11.

Tips?

Skrevet
Problemet er å finne like kjoler til jentene. Var på HM i dag, men der skiller de jo mellom store og små barn. Derfor blir det jo vanskelig å finne like kjoler til alle. Fant til de minste jentene, men ikke til hun på 11.

Tips?

EBAY :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...