Gjest Reven Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jeg er så glad for at mannen og jeg har hver sin glatte gullring og ferdig med det.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Jeg er så glad for at mannen og jeg har hver sin glatte gullring og ferdig med det. Hvorfor svarer du da når spørsmålet er hvor stor og hvilken kvalitet diamanten din har?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Hvorfor svarer du da når spørsmålet er hvor stor og hvilken kvalitet diamanten din har? Fordi hun er glad helt uten en.. (og det er et perspektiv mange her helt klart trenger å høre.. )
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Fordi hun er glad helt uten en.. (og det er et perspektiv mange her helt klart trenger å høre.. ) Hvorfor skal man alltid skjemmes over at man unner seg litt luksus i Norge? La nå vi som har diamater få glede oss over dem i fred! Hele dette forumet handler jo om hvordan man kan bruke minst mulig penger. La folk få priorieter som de selv vil, uten at jante-loven skal trekkes frem. Skam dere jante-lov forkjempere. Ikke uten grunn at jeg ikke var innlogget når jeg skrev om ringen min.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Hvorfor skal man alltid skjemmes over at man unner seg litt luksus i Norge? La nå vi som har diamater få glede oss over dem i fred!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Klart det!! Bare å nye diamanter her..! Men vi som ikke ønsker oss diamanter må jo få lov til å mene det også (og det har jo ikke noe med jantelov at man IKKE ønsker seg noe, har det vel?) Det er likevel på sin plass å advare de som ønsker seg og ikke minst forventer å få diamanter. De kan fort bli skuffet. Og det er en ganske unødvendig skuffelse å pådra seg.. Denne tråden handler om hvilken diamanter man har. Det er ikke en tråd hvor man mener noe om dem. Synd for deg at du ikke har fått diamant, for det er tydeligvis noe som interesserer deg siden du leser en tråd med overskriften "Diamanter.."
Gjest Reven Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 (endret) Hvorfor svarer du da når spørsmålet er hvor stor og hvilken kvalitet diamanten din har? Jeg får svare på spørsmålet da. "Min diamant" er ikkeeksisterende, og det er jeg svært fornøyd med. Om min kjære hadde kommet dragende med en diamantring til 35 tusen ville jag sagt tusen takk, og tatt med meg ringen tilbake til gullsmeden. Der ville jeg ha returnert den, og heller betalt fem måneders avdrag på huslånet vårt. Jeg synes direkte synd på svigerinna mi (og hennes like) som har dyrere smykker enn de har råd til og må spare på mat og klær. I mitt enfold trodde jeg nemlig at det var relasjonen to mennesker imellom som betydde noe, og ikke størrelsen på en klump hvitt karbon. For øvrig har jeg to diamantsmykker, arvet av bestemor. Aner ikke noe om hverken kvalitet eller størrelse, men pene er de. Endret 3. august 2007 av Reven
Gjest Reven Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Denne tråden handler om hvilken diamanter man har. Det er ikke en tråd hvor man mener noe om dem. Synd for deg at du ikke har fått diamant, for det er tydeligvis noe som interesserer deg siden du leser en tråd med overskriften "Diamanter.." Kjære deg: Når tråden heter "Diamanter..." kan det like godt være "Diamanter... Trenger man dem egentlig?" som "Diamanter... En nødvendighet for dagens kvinner. Hvor stor er din?"
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Denne tråden handler om hvilken diamanter man har. ' Den handler også om at det å bruke forlovelsesringer med diamant er en ide som forplanter seg utover. Da må det vel være lov å ha foremeninger om nettopp det Det er ikke en tråd hvor man mener noe om dem. Når man poster en tråd på KG må man forvente å få svar som avviker noe fra det man ønsket seg. Du kan ikke diktere hva andre skal skrive. Synd for deg at du ikke har fått diamant, for det er tydeligvis noe som interesserer deg siden du leser en tråd med overskriften "Diamanter.." Jeg har formeninger om det å ha forlovelsesring med diamant i. Derfor leste jeg denne tråden. Jeg har diamanter selv. Og har til og med fått dem av min mann.. Men jeg er likevel svært glad for to ting: 1. at vi begge er enige om at vi har andre ting å bruke penger på som gir oss mer glede 2. at vi ville plukke oss ut enkle gifteringer sammen
Gjest tomatMina Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Jeg er så glad for at mannen og jeg har hver sin glatte gullring og ferdig med det. Jeg er også veldig glad for at jeg fikk gullring og ikke Diamant. Diamant er fint det, men jeg hadde bare mistet den
Gjest Elastica Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Jeg synes direkte synd på svigerinna mi (og hennes like) som har dyrere smykker enn de har råd til og må spare på mat og klær. I mitt enfold trodde jeg nemlig at det var relasjonen to mennesker imellom som betydde noe, og ikke størrelsen på en klump hvitt karbon. Jeg er enig i at det noe stusselig over dette. Men det er ikke alle som trenger å gjøre slike prioriteringer for å kjøpe en ring til 35 000,-.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Men det er ikke alle som trenger å gjøre slike prioriteringer for å kjøpe en ring til 35 000,-. Nettopp
Gjest tomatMina Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 1)Om min kjære hadde kommet dragende med en diamantring til 35 tusen ville jag sagt tusen takk, og tatt med meg ringen tilbake til gullsmeden. Der ville jeg ha returnert den, og heller betalt fem måneders avdrag på huslånet vårt. 2)Jeg synes direkte synd på svigerinna mi (og hennes like) som har dyrere smykker enn de har råd til og må spare på mat og klær. I mitt enfold trodde jeg nemlig at det var relasjonen to mennesker imellom som betydde noe, og ikke størrelsen på en klump hvitt karbon. 3)For øvrig har jeg to diamantsmykker, arvet av bestemor. Aner ikke noe om hverken kvalitet eller størrelse, men pene er de. 1)Det ville aldri jeg ha gjort! Ville ha behold den og latt namsmannen ta huset mitt 2)Er du ikke enig i at ytte status er bedre enn mat og klær 3)Hva Har du ikke veid og målt dem? : Selv har jeg gullfarved splittbinders og er fornøyd med den
Kitsune Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Hvorfor tør du ikke logge deg inn for å starte denne tråden? For et rart valg. Hvis jeg ikke gidder logge meg inn, så skriver jeg likevel innloggingsnavnet mitt. Og siden du/en annen gjest spør: Unne seg litt luksus? Folk må bare unne seg den luksusen de bare vil, men folk har meninger om alt. Og det hadde vel ikke vært like kjekt med luksus om ikke andre mente at det er luksus? Jeg synes folk har luksus nok i massevis, en ring til 10-50000 kr er bare en ting til og helt unødvendig. Og siden dette er et forum og ingen kan arrestere meg for å si dette, så gjør jeg det, haha! Jeg har diamant, men etter å ha sett "Blood diamonds" med DiCaprio ble jeg skeptisk til min diamant og hvor den kommer fra. Se den filmen!!
Gjest Gjest_Frekja_* Skrevet 3. august 2007 #15 Skrevet 3. august 2007 1)Det ville aldri jeg ha gjort! Ville ha behold den og latt namsmannen ta huset mitt 2)Er du ikke enig i at ytte status er bedre enn mat og klær 3)Hva Har du ikke veid og målt dem? : Selv har jeg gullfarved splittbinders og er fornøyd med den Blood diamond er en bra/grusom film - som jeg håper at har fått folk til å sjekke hvor diamanten de har tenkt til å kjøpe kommer fra!!
Gjest Gjest_Frekja_* Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 Sorry for feilsitering i forrige ... mente å sitere innlegget under, men siden jeg ikke gadd å logge meg inn får jeg ikke endra det heller
Gjest tomatMina Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 Sorry for feilsitering i forrige ... mente å sitere innlegget under, men siden jeg ikke gadd å logge meg inn får jeg ikke endra det heller Jeg syns det var morsomt at du siterte meg for det var NOK IKKE meningen Hvorfor tør du ikke logge deg inn for å starte denne tråden? For et rart valg. Hvis jeg ikke gidder logge meg inn, så skriver jeg likevel innloggingsnavnet mitt. Og siden du/en annen gjest spør: Unne seg litt luksus? Folk må bare unne seg den luksusen de bare vil, men folk har meninger om alt. Og det hadde vel ikke vært like kjekt med luksus om ikke andre mente at det er luksus? Jeg synes folk har luksus nok i massevis, en ring til 10-50000 kr er bare en ting til og helt unødvendig. Og siden dette er et forum og ingen kan arrestere meg for å si dette, så gjør jeg det, haha! Jeg har diamant, men etter å ha sett "Blood diamonds" med DiCaprio ble jeg skeptisk til min diamant og hvor den kommer fra. Se den filmen!! Så bra innlegg PS!Har diamanter jeg også men har ingen ønske om å konkurere om størrelsen her akkurat - det blir så teit
LilleSolstråle Skrevet 3. august 2007 #18 Skrevet 3. august 2007 Godt sagt ang. filmen blood diamonds !!!! Sambo og jeg har like forlovelses ringer vi. Har ikke bilde,men de har sølvkant,svart og en gullstripe i midten med en liten diamant. Høres kanskje rart ut,men veldig pene. Vi kjøpte dem sammen for over 3 år siden,kosta ikke stort,men de betyr masse for sambo og meg,så vi valgte å bruke dem som forlovelsesringer. Må allikevel innrømme at jeg alltid har drømt om å få en pen ring i eske til frieriet,og ringen jeg har under navnet mitt er den jeg har sett meg ut. Ser dyr ut,men det er kun de små diamantene på siden som er ekte,så den koster kun 3600. Så,siden jeg har lyst på den,så har jeg sagt det og får den til bursdagen min istedet Hadde jeg bedt om den i ettertid som forlovelsesring,så ville de første ringene betydd mest uansett. Diamanter er nydelig,men det er følelsene bak frieriet og ringene vi da begynte å bruke igjen som betyr noe.. Måtte bare skrive dette,beklager at det ble litt utenom det tråden var ment å handle om
Gjest Gjest_Tutta_* Skrevet 3. august 2007 #19 Skrevet 3. august 2007 Men så kjøp deg en da!! Hvorfor svarer du da når spørsmålet er hvor stor og hvilken kvalitet diamanten din har? Denne tråden handler om hvilken diamanter man har. Det er ikke en tråd hvor man mener noe om dem. Synd for deg at du ikke har fått diamant, for det er tydeligvis noe som interesserer deg siden du leser en tråd med overskriften "Diamanter.." Dette skulle gubben din ha lest at du svarte, da hadde han indratt ringen din glupska Jeg har formeninger om det å ha forlovelsesring med diamant i. Derfor leste jeg denne tråden. Jeg har diamanter selv. Og har til og med fått dem av min mann.. Men jeg er likevel svært glad for to ting: 1. at vi begge er enige om at vi har andre ting å bruke penger på som gir oss mer glede 2. at vi ville plukke oss ut enkle gifteringer sammen I friergave fikk jeg en glatt, bred gullring, akkurat som jeg ønsket meg. I tillegg fikk jeg en diamantring etter hans mor. Takst fra gullsmeden var på 45 000 kr, noe som medførte at ringen ligger pent plassert i bankboksen og der får den bli!Fikk litt hakeslepp både jeg og sambis når vi hørte verdien. Aldri i verden om jeg går med en ring til den verdien til vanlig. Det er en pen ring, for all del. Men smykker til den verdien er ifølge meg ikke smykker til hverdags. Det var en ære at han vil at jeg skal ha ringen, og akkurat den biten hadde vært like verdifull for meg om det hadde vært en sølvring. Men den dagen jeg faktisk går til alters, da skal ringen brukes! enig og fornuftig svar
Gjest Nygjest Skrevet 3. august 2007 #20 Skrevet 3. august 2007 Først skal jeg svare på spørsmålet og etterpå vil jeg kommentere den tråden. Min diamant er 1,3 karat og rund, satt på en ring med en del så steiner rundt - en fantatisk vakker ring - jeg husker faktisk ikke "clarity" på den (midt på tre++ tror jeg). Jeg gidder ikke engang å si hva mannen min betalte for den. Jeg skriver som regel aldri svar her inne, men leser en del tråder. Jeg må si meg enig med du som skrev om janteloven her. Utrolig sant når det kommer til dette landet. Jeg har bodd mange år i utlandet og nordmenn er misunnelig og kommer med de rareste kommentarer/utspill når andre oppnår mer suksess (jobb, karriere, andre elementer i livet) eller har mer/dyrere ting. Jeg bryr meg lite om hva folk sier om ringen min og faktisk tror mange at den ikke er ekte. Vi lever et komfortabelt liv, og har ikke behov for å cashe inn ringen min for å betale gjeld/lån...vi har begge jobbet hardt for utdannelse våre og jobber selv for det vi har. Mange menn og kvinner har dyre klokker - hvis noen ønsker en diamant, let them have it! Mannen min er forresten ikke fra Norge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå