Gå til innhold

stjeling

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Var på et kjøpesenter i dag, å så ei jente som gikk ut av en klesbutikk. Alarmen pep(forholdsvist lavt), men butikkdama var opptatt med en kunde så hun så henne ikke. Lurer på hva skjer i en slik situasjon. Vet det er overvåkningskamera i butikkene, men er det slik at alle alarmer som piper blir loggført og gransket ? Slipper hun unna bot ettersom hun ikke ble tatt på fersken, eller har securitas teknikker for å finne ut hvem personen var og oppsøke vedkommende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som regel skjer det ingenting.

Edit: Kunne tolkes som er jeg en "knabber" :ler: , men jeg har jobbet som vekter.

Grunnen til at det som regel ikke skjer noe skyldes at det ofte ikke er nok ressurser til å følge opp, siden god sikkerhet koster mange penger, samt at ansatte ofte er lite årvåkne.

Endret av Pax
Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Som regel skjer det ingenting.

Edit: Kunne tolkes som er jeg en "knabber" :ler: , men jeg har jobbet som vekter.

Grunnen til at det som regel ikke skjer noe skyldes at det ofte ikke er nok ressurser til å følge opp, siden god sikkerhet koster mange penger, samt at ansatte ofte er lite årvåkne.

Kjøpesentre i store byer har vel eller iallefall burde bevilge penger til slike ressurser.

Skrevet

Det blir bevilget, men ikke nok. Det er vel et spørsmål om hva som koster mest: Tap/stjeling eller tap/sikkerhetstjenester.

Skrevet
Var på et kjøpesenter i dag, å så ei jente som gikk ut av en klesbutikk. Alarmen pep(forholdsvist lavt), men butikkdama var opptatt med en kunde så hun så henne ikke. Lurer på hva skjer i en slik situasjon. Vet det er overvåkningskamera i butikkene, men er det slik at alle alarmer som piper blir loggført og gransket ? Slipper hun unna bot ettersom hun ikke ble tatt på fersken, eller har securitas teknikker for å finne ut hvem personen var og oppsøke vedkommende?

noen som sjekker terrenget før et raid? :ler:

hum... neida. jeg har sett mange stjele, men ingen har blitt tatt. litt kjipt, egentlig. stjeling er skikkelig usselt.

Gjest lillebøll
Skrevet

Så en som stjal en t-skjorte engang. Alarmen pep og han begynte å springe. Sjefen i butikken sprang etter og de hoppet over folk og var helt gale. Feil vei i rulletrappa og skikkelig jakt gjennom senteret. Ganske gøy å se på faktisk. Om han fikk tak i han aner jeg ikke. Senteret er for uoversiktlig til at jeg fikk med meg slutten.

Skrevet

Det hender alarmen piper selv om man ikke har tatt noe også, og det er ganske pinlig. I sånne tilfeller burde det vært kompensasjon til kundene.

Skrevet
I sånne tilfeller burde det vært kompensasjon til kundene.

Hvorfor det? Mange butikker er behjelpelige med å deaktivere alarmen, selv om varen ikke er kjøpt i deres butikk.

Skrevet

Jeg var på bikbok endag for ettpar år siden, å alarmen gikk. Personalet gikk rett bort til meg, for jeg var synderen i følge dem. Jeg hadde ikke stjelt noe som helst, men de skulle se aaalt jeg hadde i ryggsekken min og jeg måtte legge alt ut på disken.. Det ble funnet ut at det var en "eske" med tusjer jeg nylig hadde kjøpt på en annen forrettning, som ikke det hadde blitt fjerna alarm på.

Greit nok, men uansett... de kunne tatt meg med på bakrommet, å ikke gjort narr av meg foran alle kundene. Flere som stirra på meg da jeg gikk ut, som sikkert ikke fikk med seg hele episoden å trodde jeg stjal..

Så siden dette liker jeg ikke BikBok! :sjenert:

Skrevet
Greit nok, men uansett... de kunne tatt meg med på bakrommet, å ikke gjort narr av meg foran alle kundene.

Jeg hadde NEKTET å bli med på bakrommet, fordi jeg ville vise til de som eventuelt var i butikken at jeg ikke hadde gjort noe. Da er det jo butikkpersonalet som burde skamme seg, ikke du. :)

Du kan også nekte å vise ha du har i sekken - det er bare politiet som har lov til å ransake deg. Men om du nekter kan de også foreta en sivil arrestasjon.

Skrevet

Det hender av og til at disse alarmene piper uten at det er noe tyveri. Det skjedde med meg på et posthus. Jeg hentet en pakke som innehold noe elektriske greier som påvirket alarmen. Så det peip høyt og tydelig. Og der sto jeg ved utgangsdøra i min presteskjorte og så dum ut. Men betjeningen forsto problemet og forklarte saken. Flaut var det uansett :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...