Gå til innhold

Kanarieoyene med baby?


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Vi har saa lyst paa litt sol og sommer i november og vurderer aa reise til Kanarioeyene med vaar lille solstraale som da vil vaere 9 mnd. Egentlig kunne vi tenkt oss all-inclusive i Karibien, men det blir litt for langt aa dra med en saa liten en, synes vi.

Noen som har vaert paa Kanarioeyene og har en oey aa anbefale? Tar gjerne imot tips om hoteller ogsaa. Vil ha en hoey standard, men ikke noedvendigvis luksus. Ogsaa er vi litt redde for aa stoete paa masse fulle folk, engelske puber som serverer fish and chips osv...litt snobbete, ja. :sjenert: Vil helst vaere i naerheten av en flott strand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare kaos på Gran Canaria og Tenerife akkurat nå, så Fuerteventura er vel det beste alternativet. Det har helt sikkert roa seg til i november, men allikevel...spørs jo hvor stort skadeomfanget er. Da jeg var på Gran Canaria bodde vi i Puerto Rico, og området vi bodde i er borte vekk nå.. Det var uhorvelig mye turister der også husker jeg, selv om strendene var fine var det trangt om plassen. Har ikke vært på Fuerteventura selv, men jeg har hørt mye bra om den. Om jeg skulle dratt ville jeg besøkt Fuerteventura.

Jeg har vært på Lanzarote, og dit skal jeg aldri tilbake. Vi var litt rundt på øya, og jeg likte meg ikke der i det hele tatt. Tørt, ørkenaktig, veldig lite pent sted for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Fuerteventura og Corralejo hoeres jo bra ut, skal sjekke det ut videre! Merker meg at Lanzarote ikke er noe saerlig ogsaa, da utelukker jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

å for all del skaff dråper til babyen så han ikke hyler slik på flyet under oppstigningen. små babyer klare ikke å utligne trykket i ørene og begynner å hyler når det blir vondt. men det fines tydeligvis råd mot dette. ei dame som satt ved siden av oss hadde noen dråpe hun ga barnet med jevne mellom rom under opp og ned stigningen og den ungen var stille...i motsetning til alle de andre hylende barna på flyet. det var dråper hun hadde fått av legen mot dette.

det er helt forferdelig med alle des krikende små barna på flyet. vi får vondt i hode av ulinga og barna får vondt i ørene av trykket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nesedråper som de mener. Da det åpner luftveiene.

Vi dro til fuerteventura da snuppa var 6 mnd gammel.

Vi hadde ingen problemer på flyet, hun gråt ikke en eneste gang.

vi hadde en helt herlig ferie, det er masse nydelige strender der, det kan lønne seg og ha leiebil, det hadde vi og vi fant en strand som var bare helt nydelig, skikkelig langrunn, lite turister.

Vi bodde ca 10 min unna flyplassen, var et veldig greit utgangspunkt da det ligger litt mer midt i mellom.

Hvis du søker litt på nett så er det en del fine hoteller med allinclusive der.

Tror sollia har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Har vært flere ganger på både Fuerteventura og Gran Canaria, og liker meg godt begge steder. Dersom du skal til Fuerteventura, ville jeg anbefalt Corralejo.

Et annet godt argument for å reise til kanariøyene med små barn, er fordi de aller fleste øyene har skandinaviske legesentre. Og hvis noe skulle skje, tror jeg du føler deg mye tryggere hvis du kommer til en norsk- eller norsktalende lege enn en som kun prater spansk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å for all del skaff dråper til babyen så han ikke hyler slik på flyet under oppstigningen. små babyer klare ikke å utligne trykket i ørene og begynner å hyler når det blir vondt. men det fines tydeligvis råd mot dette. ei dame som satt ved siden av oss hadde noen dråpe hun ga barnet med jevne mellom rom under opp og ned stigningen og den ungen var stille...i motsetning til alle de andre hylende barna på flyet. det var dråper hun hadde fått av legen mot dette.

det er helt forferdelig med alle des krikende små barna på flyet. vi får vondt i hode av ulinga og barna får vondt i ørene av trykket.....

Vi har floeyet mange ganger med gutten vaar, og jeg pleier aa amme ham naar vi tar av og lander. En gang skrek han hele turen, men det var pg.a. tenner...

Har vært flere ganger på både Fuerteventura og Gran Canaria, og liker meg godt begge steder. Dersom du skal til Fuerteventura, ville jeg anbefalt Corralejo.

Et annet godt argument for å reise til kanariøyene med små barn, er fordi de aller fleste øyene har skandinaviske legesentre. Og hvis noe skulle skje, tror jeg du føler deg mye tryggere hvis du kommer til en norsk- eller norsktalende lege enn en som kun prater spansk

Corralejo skal herved undersoekes naermere! Betryggende med skandinavisk legesenter, ja (hadde vaert ok med et britisk et ogsaa, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Ellers hører jeg flere anbefale Bahia Feliz på Gran Canaria når de reiser med barn. Har ikke bodd i området selv, men det virker veldig hyggelig (+ at det alltid er et godt tegn når folk er fornøyd med et sted de har vært på).

Jeg har også bodd på sydspissen av Fuerteventura en gang, og der var ikke noe særlig. Det blåste masse (paradis for vindsurfere, men ikke for vanlige strandløver som ikke liker sand blåst på hele kroppen - selv om det er god peeling), og i tillegg var det masse tyske nudister overalt. Inkludert hotellet vi bodde på. De hadde et eget grown-up del for voksne, hvor man kunne sole seg naken. Du kan jo gjette nasjonaliteten på hotellet vi bodde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd 2 vintre på Gran Canaria og vil selvsagt anbefale denne øya :sol:

At det skal være bare kaos pga brannene skjønner jeg ikke. Det brant jo ikke på turiststedene, men inne i landet. Tviler på at stedet i Puerto Rico er borte, brannen nådde jo ikke dit ned.

Sunwinganlegget i Arguineguin skal være fint for barnefamilier. Det er heller ikke langt fra byen, strand, norsk legekontor+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl
At det skal være bare kaos pga brannene skjønner jeg ikke. Det brant jo ikke på turiststedene, men inne i landet.

Jeg kom akkurat hjem fra gran canaria selv, etter et lengre opphold. Og det er ikke noe kaos pga brannene. Det jeg har inntrykk av etter å ha kjørt rundt og etter å ha pratet med lokale, er at det stort sett er steder hvor den canariske befolkningen bodde som er rammet, og ikke turist-områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest annie
Vi har saa lyst paa litt sol og sommer i november og vurderer aa reise til Kanarioeyene med vaar lille solstraale som da vil vaere 9 mnd. Egentlig kunne vi tenkt oss all-inclusive i Karibien, men det blir litt for langt aa dra med en saa liten en, synes vi.

Noen som har vaert paa Kanarioeyene og har en oey aa anbefale? Tar gjerne imot tips om hoteller ogsaa. Vil ha en hoey standard, men ikke noedvendigvis luksus. Ogsaa er vi litt redde for aa stoete paa masse fulle folk, engelske puber som serverer fish and chips osv...litt snobbete, ja. :sjenert: Vil helst vaere i naerheten av en flott strand.

Heihei:)

Jeg har vært med min familie på øya Gran Canaria 2 ganger. Første gangen var vi i Maspalomas og andre gang like ved Puerto Rico. Begge disse plassene har vært helt greie, hverken mer eller mindre. Begge gangene leiet vi bil og utforsket øya på egen hånd, anbefaler dette - norske trafikkregler. Vi var også begge gangene i en by som heter Puero de Mogan (Mogan), den byen er helt annerledes enn de andre, små broer, koselige butikker, ingen kjøpepress og ei lita med kjekk strand. Skal jeg reise nedover en gang til til Gran Canaria må det bli til Mogan.

Kanariøyene er best på gode tempraturer året rundt og flyreisen tar ikke så altfor lang tid. For meg som kommer fra vestlandet går det ikke fly til Fuertventura i vinterhalvåret, men jeg har forstått at den øya skal være noe for seg selv..

Uansett lykke til håper du/dere blir fornøyd med valget!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Gran Canaria i vinter med vår ett åring. Det gikk supert! Vi bodde i Maspalomas, i bungalow med utgang direkte ut. Det vil jeg si er et must når man har vogn. Så deilig å kunne gå rett inn og ut, i stedet for heis og ganger på hotell.

Veldig fornøyd med hotellet vi bodde på selv om det ikke akkurat skjedde så mye der. Men det trenger man jo heller ikke når man har så små barn. Viktigst med ok bassengområde syns jeg. Og det hadde vi virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært på alle kanariøyene, de siste årene med to barn. Tror jeg vil anbefale Meloneras på Gran Canaria. Det er ikke noe partysted men du finner mange fine hoteller der og den flotte Maspalomasstranden er like ved.

Har bodd på dette hotellet et par ganger og det er veldig fint. (Ikke spes. billig, men hvis du egentlig vurderte Karibia har du råd til dette) :

http://enwood.free.fr/Canaries/Hotel.htm

Ellers er det et fint H10-hotell der som jeg også har bodd på, og et veldig bra all-inklusive hotell som heter Riu Club Meloneras e.l. Kan finne det på nettet hvis det er int.

Har vært på Fuerteventura som jeg ser noen anbefaler, men tror det ofte blåser veldig der. Det er jo ikke noe særlig med en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kan ikke du legge ut rapport her når dere har vært der? Vurderer å reise dit med småtten til neste år en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

å for all del skaff dråper til babyen så han ikke hyler slik på flyet under oppstigningen. små babyer klare ikke å utligne trykket i ørene og begynner å hyler når det blir vondt. men det fines tydeligvis råd mot dette. ei dame som satt ved siden av oss hadde noen dråpe hun ga barnet med jevne mellom rom under opp og ned stigningen og den ungen var stille...i motsetning til alle de andre hylende barna på flyet. det var dråper hun hadde fått av legen mot dette.

det er helt forferdelig med alle des krikende små barna på flyet. vi får vondt i hode av ulinga og barna får vondt i ørene av trykket.....

Lattelig. Jeg har flydd MASSE med barn (både mine egne og andres) og de gangene jeg har merket at barna har vært på flyet kan telles på en hånd. Babyer gråter, det trenger ikke å være pga de ikke klarer å utligne. Mine barn har aldri hatt problemer med dette.

Når det gjelder charterfly er det mye mer slitsomt for medpassasjerer å utsettes for drita fulle godt voksne mennesker, som gjerne har startet drikkinga lenge før de kom ombord på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder charterfly er det mye mer slitsomt for medpassasjerer å utsettes for drita fulle godt voksne mennesker, som gjerne har startet drikkinga lenge før de kom ombord på flyet.

Uff ja, det haaper jeg inderlig vi slipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...