Gå til innhold

Manga tegneserier?

Fremhevede innlegg

Gjest Ruth-Oppland-:)
Skrevet

Hei! Tenkte bare jeg skulle spørre om noen av dere har erfaring med noe kalt "manga tengneserier"?? Aner selv ikke hva det er, men ser ut til å være meget populært hos datteren min. Synes selv det er noe tull! Har sett igjenom dem og synes de mangler både handling og humor? :klø: Sier til henne at hun skal lese bøker istedenfor, men hun hører ikke?? Noen tips?

PS! min datter er 13...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med manga tegneserier? Jeg syntes de har masse mening og leser selv love hina serien og har lest noen av de andre bøkene og.

Håper virkelig du har lest dem "riktig" vei da, ettersom de skal lese fra baksiden og framover, og ikke andre veien.

Skrevet

All lesing er bra lesing!

La henne lese dette selv om du ikke liker det, etter hvert får hun kanskje øynene opp for andre ting også!

Jeg er bibliotekar, og forstår heller ikke "vitsen" med Manga. Men elevene på skolen jeg jobber på (vgs) elsker det og vi kjøper alt vi får tak i så de virkelig har mye av det å lese i.

Gjest GjestBella
Skrevet

Jeg er 15, og stor fan av manga og anime. Skjønner ikke at det skal være noe verre enn andre tegneserier, eller bøker? Det finnes mange forskjellige manga-serier, alt fra vampyrer, ninjaer, skole-livet osv, og mange av disse har veldig gode historier.

Skrevet
Hei! Tenkte bare jeg skulle spørre om noen av dere har erfaring med noe kalt "manga tengneserier"?? Aner selv ikke hva det er, men ser ut til å være meget populært hos datteren min. Synes selv det er noe tull! Har sett igjenom dem og synes de mangler både handling og humor? :klø: Sier til henne at hun skal lese bøker istedenfor, men hun hører ikke?? Noen tips?

PS! min datter er 13...

Har en sønn på samme alder som sluker manga, alt fra Love Hina til Blade of the Immortal. Å kalle manga tull er bare.. eh, tull. Det er det samme som å si at alle typer tegneserier er tull. (Ok, noen mener sikkert det også, men de farer bare med...tull. :sjenert: )

Hadde ikke lesestoffet hatt handlig og/eller humor hadde hun heller ikke lest dem. Saken er nok heller at det er du som ikke skjønner humoren. ;)

Jeg synes forøvrig det er rart når noen "ikke skjønner vitsen" med en spesifikk type lesestoff. Bare fordi det ikke faller i smak hos en selv, bør man kunne klare å fatte at det kan ha appell hos andre.

Og, akkurat som det finnes tegneserier i "tradisjonelt" format for alle aldre, er det manga som er beregnet for ulike aldersgrupper der ute. Jeg har selv funnet endel favoritter, mens andre ikke passer meg.

Skrevet
Jeg synes forøvrig det er rart når noen "ikke skjønner vitsen" med en spesifikk type lesestoff. Bare fordi det ikke faller i smak hos en selv, bør man kunne klare å fatte at det kan ha appell hos andre.

Var jo derfor jeg skrev det i hermetegn da, for å si at jeg selv ikke har sansen for det. Men hvis du leste resten av det jeg skrev så oppfordret jeg henne jo til å la barnet lese disse bladene, og vi kjøper inn alt vi får spørsmål om av Manga til elevene på skolen.

Skrevet

Greit nok at folk vil lese manga, men det er i alle fall det værste jeg leser. Sikkert for at jeg ikke skjønner så mye av det, og at jeg blir så innmari irritert over at de skal ha med så mange puppedamer i disse seriene!( ok, ikke i alle seriene, men i mange av dem) Takker meg heller til Pondus og M om jeg skulle leste tegneserier. :kul:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Var jo derfor jeg skrev det i hermetegn da, for å si at jeg selv ikke har sansen for det. Men hvis du leste resten av det jeg skrev så oppfordret jeg henne jo til å la barnet lese disse bladene, og vi kjøper inn alt vi får spørsmål om av Manga til elevene på skolen.

Ja, litt enig?? hvorfor er de alltid med???

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Greit nok at folk vil lese manga, men det er i alle fall det værste jeg leser. Sikkert for at jeg ikke skjønner så mye av det, og at jeg blir så innmari irritert over at de skal ha med så mange puppedamer i disse seriene!( ok, ikke i alle seriene, men i mange av dem) Takker meg heller til Pondus og M om jeg skulle leste tegneserier. :kul:

(Oi! sorry.. :sjenert: siterte feil svar over jeg:rodme: )

Ja! hvorfor er de alltid det???

Skrevet

Gjelder det hentai også..? :legrine:

Skrevet

:ler:

Skrevet

Jeg var i utgangspunktet ikke så positiv til manga, men ser at mange leser mye av det. Og hvis alternativet er å ikke lese, ser jeg slett ikke noe galt i det.

Puppedamer er ikke noe nytt i tegneserier, Modesty Blaise er vel ganske velutstyrt. Tror ikke foreldregenerasjonen vår var overbegeistret for tegneseriene vi leste, akkurat.

Skrevet

Og si at det er masse puppedamer i mangategneseriene er vel litt feil, utrolig mange av de gamle hadde også dette. Forskjellen er vel det at nå virker de påkledd for oss, men den gang det kom ut var det nok like mye hat når det gjaldt de lettklede..

Skrevet

Nåvel.. det har vi ikke fått noe spm om, tror de forstår at det er uaktuelt. Selges heller ikke der vi kjøper bøker/blader, og kommer nok ikke på tale uansett nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...