aimee Skrevet 8. august 2007 #21 Skrevet 8. august 2007 Jeg lagde også denne til middag i dag, og den var kjempegod!! Blir nok lagd flere ganger her Jeg lot sausen koke 30 min, og det er jeg glad for, for jeg så jo at den tyknet på den tida. Tror også smakene setter seg bedre når man koker på forhånd. Deretter satt jeg formen i ovnen ved 200 gr i 20 min. Ble kjempebra! Det var akkurat det jeg gjorde også! Og jeg er SÅ fornøyd med resultatet! Denne kommer jeg garantert til å lage igjen - så takk Piaf!
Gjest piaf Skrevet 8. august 2007 #22 Skrevet 8. august 2007 Dette var jo hyggelig lesning! Litt morsomt også, for denne oppskriften har blitt til pga tilfeldigheter og latskap, egentlig, og har aldri vært tiltenkt bruk utenfor husets fire vegger. Har ikke engang servert den til middagsgjester, tror jeg - kanskje på tide å forsøke? Tanken med å koke sausen en halvtime er at smaken skal få utvikle seg litt, ja. Og så har jeg vel lasagnen i ovnen ca. 20 min - det kommer litt an på hvor lang tid platene trenger.
aimee Skrevet 9. august 2007 #23 Skrevet 9. august 2007 Litt morsomt også, for denne oppskriften har blitt til pga tilfeldigheter og latskap, egentlig, og har aldri vært tiltenkt bruk utenfor husets fire vegger. Har ikke engang servert den til middagsgjester, tror jeg - kanskje på tide å forsøke? Du skal ikke være redd for å servere denne til middagsgjester nei! Jeg hadde aldri spist lasagne med bacon inni og parmesan på toppen, og det var det som gjorde alt. Mmm! Har for øvrig laget en annen tråd hvor jeg skal prøve å samle sammen diverse lasagnefavoritter - spre gjerne ordet til andre matglade her inne!
Nilma Skrevet 9. august 2007 #24 Skrevet 9. august 2007 Har ikke engang servert den til middagsgjester, tror jeg - kanskje på tide å forsøke? Det har jeg gjort, og det var meget vellykket.
Mosjonisten Skrevet 13. august 2007 #25 Skrevet 13. august 2007 Vi hadde denne på lørdag. Det ble en stor suksess og den kommer til å stå på middagsbordet igjen snart.
Grissini Skrevet 13. august 2007 #26 Skrevet 13. august 2007 Jeg etterlyser litt flere grønnsaker, da løk, gulerot og selleri er noe jeg alltid har i lasagnen. Piaf, eller noen av dere andre, har du/dere forsøkt med litt flere grønnsaker i denne retten?
aimee Skrevet 13. august 2007 #27 Skrevet 13. august 2007 Jeg etterlyser litt flere grønnsaker, da løk, gulerot og selleri er noe jeg alltid har i lasagnen. Piaf, eller noen av dere andre, har du/dere forsøkt med litt flere grønnsaker i denne retten? Jeg ladge en tråd i forrige uke om "dine lasagnefavoritter", og der er det en oppskrift med en del grønnsaker, blant annet aubergine.
Grissini Skrevet 13. august 2007 #28 Skrevet 13. august 2007 Jeg ladge en tråd i forrige uke om "dine lasagnefavoritter", og der er det en oppskrift med en del grønnsaker, blant annet aubergine. Takk, takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå