Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Etter hyppig sex de siste dagene, har jeg fått vondt i underlivet, og ekstra vondt når jeg tisser. Jeg har aldri hatt blærekatarr, men det er sånn jeg kan tenke meg det kjennes ut som. Jeg må tisse hele tiden, spesielt på slutten. Og jeg har hatt konstant vondt i underlivet i hele dag. Normalt hadde jeg trodd at det var blærekatarr, men det er mest nærliggende for meg å tro at det er pga mye sex. KAN DET VÆRE DET? Det har ikke vært 100% lystbetont for verken meg eller han. Det blir litt "plikt" for begge, fordi vi prøver å få barn. Har hatt sex annenhver dag i over en uke, mot en gang annenhver måned til vanlig. Og jeg ble litt tørr innvendig, men vi måtte jo gjøre oss ferdig... sprute sæden inn:-) Kan man få underlivsinfeksjon eller urinveisinfeksjon av sex? Noen som kan gi råd? Noen som har lignende erfaringer?
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Etter hyppig sex de siste dagene, har jeg fått vondt i underlivet, og ekstra vondt når jeg tisser. Jeg har aldri hatt blærekatarr, men det er sånn jeg kan tenke meg det kjennes ut som. Jeg må tisse hele tiden, spesielt på slutten. Og jeg har hatt konstant vondt i underlivet i hele dag. Normalt hadde jeg trodd at det var blærekatarr, men det er mest nærliggende for meg å tro at det er pga mye sex. KAN DET VÆRE DET? Det har ikke vært 100% lystbetont for verken meg eller han. Det blir litt "plikt" for begge, fordi vi prøver å få barn. Har hatt sex annenhver dag i over en uke, mot en gang annenhver måned til vanlig. Og jeg ble litt tørr innvendig, men vi måtte jo gjøre oss ferdig... sprute sæden inn:-) Kan man få underlivsinfeksjon eller urinveisinfeksjon av sex? Noen som kan gi råd? Noen som har lignende erfaringer? Ja man kan få urinveisinfeksjon av sex, så man bør tisse etter hver gang man har hatt sex ,for å unngå det om du er plaget med det
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Jeg får veldig lett urinveisinfeksjoner Etter sex må jeg alltid løpe ut på do og tømme blæra og vaske meg for å unngå infeksjon. Ikke særlig romantisk, men bedre enn å bli syk ihvertfall. Jeg klarer aldri å rense ut infeksjonen ved å drikke masse og helle innpå med c-vitaminer eller tranebær heller, det ender alltid med at jeg må til legen for å få antibiotika. Fryktelig irriterende. Særlig når jeg må til legen for å få resept, jeg kan jo som regel stille diagnosen selv Men nå skravler jeg meg helt bort her. Jeg vil råde deg til ikke å vente for lenge med å gå på do etter sex. Prøv så godt du kan å tisse, selvom du ikke "må", da får du renset urinrøret. Også er det lurt å vaske seg i samme slengen. Så kan du gå tilbake til sengen etterpå, ren og frisk, og kose videre
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Å jada, man kan få blærekatarr av sex. Spesielt hvis dere ikke er rene på hendene under kosen. Signerer det rådet om å tisse etter samleiet og ta en kjapp vask med det samme. Før hadde jeg titt og ofte urinveisinfeksjon, men etter at jeg fikk fast partner, går det bedre. Du må huske å drikke mye når du kjenner at en blærekatarr er på tur. Da kan det hende du klarer å skylle den ut. Ananasjuice er veldig vanndrivende, men jeg sverger til lettøl. Det finnes jo praktisk talt ingen næringsstoffer i øl, og det renner tvers gjennom kroppen på et blunk.
Gjest LV Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Jeg har det også sånn i perioder hvor jeg har mye sex, eller onanerer mye. Tror det delvis har med å gjøre at skjedemusklaturen er "sliten" etter mye sex (eller særlig mange orgasmer), og at det derfor føles som om du ikke klarer å holde igjen like godt hvis du må tisse, om det enn er bare litt. I tillegg kan det, som folk har sagt, fort forekomme urinveisinfeksjon, dersom man ikke tisser, bare litt, etter at man har hatt sex. Viktig å være nøye med dette. Tok en stund etter at jeg begynte å ha sex før jeg fikk høre om dette, men hadde vært heldig så langt... ellers så hadde jeg uansett stort sett gått på do, pga denne "slitne" følelsen i bekkenmusklaturen.
Gjest LV Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Forresten; hvordan merker man at man har urinveisinfeksjon? Kan jo hende jeg har hatt det uten om å vite om det... er symptomene sterke, og er det noe galt med det annet enn at det er plagsomt?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Tusen takk, da skjønner jeg at det er mulig. Har aldri hatt slike erfaringer selv, så da er det greitt å får råd fra andre som har erfaringer med det. Det er det som er så bra med KG-forumet. man får så raske og ordentlige svar på alt mellom himmel og jord.
Daiquiry Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Forresten; hvordan merker man at man har urinveisinfeksjon? Kan jo hende jeg har hatt det uten om å vite om det... er symptomene sterke, og er det noe galt med det annet enn at det er plagsomt? Jeg skal love deg at du kjenner om du har UV.....det gjør dritt vondt og gjør bare vondere og vondere.....men det går fort over hvis du får penicillin....
Gjest Hehe Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Det har ikke vært 100% lystbetont for verken meg eller han. Det blir litt "plikt" for begge, fordi vi prøver å få barn. Har hatt sex annenhver dag i over en uke, mot en gang annenhver måned til vanlig. Og jeg ble litt tørr innvendig, men vi måtte jo gjøre oss ferdig... sprute sæden inn:-) Hadde jeg vært deg ville jeg gått til en lege og sjekket for kjønnssykdommer, hadde jeg hatt sex bare en gang annenhver måned tror jeg jeg hadde vurdert det hvis anledningen bød seg... Sex annenhver dag en tid skal vel ikke føre til slike plager? Sexlivet deres høres dørgende kjedelig ut, og at det blir så mye oftere sex kun fordi dere har lyst på barn, bleh Anyways, hvis dere ønsker barn skjer det av seg selv, og stresse slik vil mest sannsynlig ikke føre til noe graviditet..
DaYdReAm Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 sex en gang annen hver måned? jeg vet dette ikke har noe med spørsmålet å gjøre....men på meg virker dette sjokkerende lite. men kansje trådstarter er fornøyd med å ha det slik! jeg sier meg enig med personen over, tror ikke dere trenger ha sex annen hver dag fordi dere prøver å bli gravid? å stress fører ikke til noe godt. du har vel fått svar av de over, at en kan få urinveisinnfeksjon av sex. ta deg en tur til legen uansett:) der kan du kansje spøre om hvordan dere lettest kan bli gravid i samme slengen? hilsen single meg som er møkk lei av å ikke ha noe sexliv.
Gjest Christine Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 Jeg hadde urinveisinfeksjon uten å merke noe som helt. Fikk sjokk når legen sa jeg hadde det, for alle jeg kjenner som har hatt det har hatt sykt vondt og må på do hele tiden. Jeg merka ingenting, så du kan ha urinveisinfeksjon uten å vite det.
Gjest A Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Jeg var hos legen idag, siden jeg har vært plaget med forskjølelse en stund nå. Jeg skulle egentlig bare ta halsprøve og CRP, men av en missforståelse mellom legen og hun som tar disse blodprøvene også, ble det til at jeg tok en urinprøve også.. Og takk for det! Det viste seg at jeg har urinveisinfeksjon. Men det rareste er at jeg ikke har hatt noen symptomer på det, og jeg har heller ingen symptomer på det. Så ja, det er nok mulig å ha urinveisinfeksjon uten å merke noe.
Lmsk Skrevet 22. juli 2010 #13 Skrevet 22. juli 2010 Da jeg var sammen med eksen, hadde jeg urinveisinfeksjon stort sett hele tiden. Måtte tisse hele tiden og hadde vondt i underlivet. Det var den ene etter den den andre, så jeg begynte på tranebærtabletter, det hjalp en del. Jeg tissa også hver gang etter sex, før og etter tablettene. Nå, med kjæresten min, har jeg ikke hatt det en eneste gang. Han vasker seg nedentil hver dag og er veldig renslig. Så det har noe med rensligheten å gjøre også! Men jeg anbefaler å begynne på tranebærtabletter/kapsler om dere er plaget
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå