Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Er det normalt å få vondt når man trykker på maven, ganske langt ned og både til høyre og venstre ?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Er ikke sikker, men ei stund. Har bestilt time hos lege, er litt bekymret. Fikk ikke time før om 2 uker. Føler meg litt oppblåst også, men har ikke luft i magen.
Cata Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Er ikke sikker, men ei stund. Har bestilt time hos lege, er litt bekymret. Fikk ikke time før om 2 uker. Føler meg litt oppblåst også, men har ikke luft i magen. Normalt og normalt , vet jeg har kommet med et "au" når legen har trykket der på helt vanlige legeundersøkelser og det har ikke vært noe i veien med meg. På den annen side så er vel et av de klassiske symptomene på blindtarmsbetennelse at det gjør vondt når man trykker på høyre side.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Det er vondt når du trykker ned (trykkøm). Er det også vondt når du slipper trykket (slippøm)?
Prinsesse på erten Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 På den annen side så er vel et av de klassiske symptomene på blindtarmsbetennelse at det gjør vondt når man trykker på høyre side. Da er man gjerne ganske syk i tillegg. Jeg hadde 40 i feber og kastet opp for bare livet da jeg fikk blindtarmbetennelse. Og hvis TS har hatt det en liten stund uten at det har blitt verre, tror jeg hun kan utelate den teorien. Trolig er det ingenting. Når jeg kjenner etter har jeg også faktisk litt vondt hvis jeg trykker meg selv nederst på magen. Kan f.eks. bare være at magen er litt i ulage.... Men hvis du er bekymret er det jo veldig fint å få ryddet alle redsler av veien og ta en tur til legen. Og for å slippe å vente i to uker kan du jo ta deg en tur til en privatlege. Litt dyrere, men så får du svar med en gang.
Supraspinatus Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Og hvis TS har hatt det en liten stund uten at det har blitt verre, tror jeg hun kan utelate den teorien. Trolig er det ingenting. Når jeg kjenner etter har jeg også faktisk litt vondt hvis jeg trykker meg selv nederst på magen. Kan f.eks. bare være at magen er litt i ulage.... Du burde ikke uttale deg når du ikke vet det sikkert, selv om du er lege, sykepleier, eller annet helsepersonell. TS: Hør på hva legen som undersøker deg sier. Hvis du føler dette er akutt, så er det vel bare å nevne til legesenteret at det er akutt, eller ta en tur på legevakten så får du konsultasjon med en gang.
Prinsesse på erten Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 (endret) Du burde ikke uttale deg når du ikke vet det sikkert, selv om du er lege, sykepleier, eller annet helsepersonell. TS: Hør på hva legen som undersøker deg sier. Hvis du føler dette er akutt, så er det vel bare å nevne til legesenteret at det er akutt, eller ta en tur på legevakten så får du konsultasjon med en gang. Jeg skriver at det trolig ikke er blindtarmbetennelse. Og jeg oppfordrer forsiktig til å ta en tur til en privat lege hvis TS ønsker fortgang i saken. Hvis du leser innlegget til TS en gang til så er det ikke snakk om å ikke høre på legen. Det er to ukers venteliste som er problemet. Akutt kan det vel knapt nok kalles når TS har vondt en stund. Endret 5. august 2007 av Prinsesse på erten
Supraspinatus Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Jeg skriver "trolig ikke blindtarmbetennelse". Og jeg oppfordrer forsiktig til å ta en tur til en privat lege hvis TS ønsker fortgang i saken. Hvis du leser innlegget til TS en gang til så er det ikke snakk om å ikke høre på legen. Det er to ukers venteliste som er problemet. Akutt kan det vel knapt nok kalles når TS har vondt en stund. Akutt er opptil h*n å avgjøre. Sier ikke at man bør gjøre høns ut av en fjær. mente ikke det som om vedkommende ikke hørte på legen, men at h*n skal oppsøke en lege og ikke et forum. :-) Og det var ikke ment for å sverte deg altså, bare at TS bør være litt kildekritisk.
Prinsesse på erten Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Akutt er opptil h*n å avgjøre. Sier ikke at man bør gjøre høns ut av en fjær. mente ikke det som om vedkommende ikke hørte på legen, men at h*n skal oppsøke en lege og ikke et forum. :-) Og det var ikke ment for å sverte deg altså, bare at TS bør være litt kildekritisk. Absolutt enig i at et forum ikke er et substitutt for en lege. Men, nå er det faktisk slik at TS allerede har bestilt legetime. Det tar bare litt tid før TS slipper inn hos legen - som det jo så ofte gjør.... Og i mellomtiden må man gå å gruble og spekulere og bekymre seg over hva som er grunnen til at man har vondt eller føler seg dårlig. Ingenting er verre enn slik ventetid. Og det er da folk starter slike tråder på ymse forum. Man er engstelig, og tenker at kanskje noen andre har liknende erfaringer og kanskje svar på noen av de spørsmålene man stiller seg. Og det synes jeg man skal respektere. Som leser må man være kildekritisk - for all del. Og som forfatter av innlegg har man et visst ansvar. Man skriver ikke til en som har 40 i feber at det sikkert går over etter en natts søvn. Men jeg må si jeg synes du er en del overivrig som trådpoliti hvis du reagerte på mine tidligere innlegg. Hvis du skal legge deg på den linjen tror jeg nok du vil få mye å gjøre fremover. Til TS: Beklager at jeg et lite øyeblikk kuppet tråden din. Men jeg er bare litt smålei innlegg som dette..... Håper du føler deg bedre.
Gjest vimselot Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 Har man vedvarende smerter i mageregionen, nederst f.eks. så er det akutt. Kontakt legevakta ts. Dt kan være "bare" clamydia, men få det undersøkt raskest mulig. Hva er "akutt"??? Dette er hva jeg kaller akutt, om ikke fastlegen gir henne time.
Supraspinatus Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Men jeg må si jeg synes du er en del overivrig som trådpoliti hvis du reagerte på mine tidligere innlegg. Hvis du skal legge deg på den linjen tror jeg nok du vil få mye å gjøre fremover. navnet ditt passet jo bra ut ifra hva du kaller meg ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå