Gå til innhold

Skjemmende utflod

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lindis_*
Skrevet

Jeg har et problem med skjemmende utflod. Det er som regel mye og hvitt, men til tider er det også klumpete og grå/brunt (før og etter mensen).

Jeg har vært til legen flere ganger, men han gjør det bare til en bagatell og sier utflod er forskjellig fra kvinne til kvinne og at det er ikke noe unormalt med min utflod.

Det er jo vel og bra at det ikke er unormalt, men jeg vil uansett ikke ha det sånn. Det har veldig stor innvirkning på sexlivet mitt ettersom min sambo synes dette er ganske ekkelt og går derfor veldig sjelden "ned på meg" og jeg blir distrahert av tanken på at det skal tyte kvit gugge utav meg..

:sjenert:

Jeg prøvde lactal forrie uke, men det hjalp ikke... Noen som har noen bedre tips?? Dette er virkelig et problem for meg.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting jeg kan gjøre eller bruke uten å gå til legen igjen?

Skrevet

Jeg synes du bør få en skikkelig utredning, gjerne av en gynekolog. Greit nok at det ikke er unormalt, men det er heller ikke slik at det er så vanlig at man bare skal avfinne seg med situasjonen.

Ikke la deg avspise med at det "Bare er slik....." Enten sørger legen din for å sende deg videre eller så bytter du lege!

Skrevet

så lenge ikke dette er noe som plutselig har oppstått er det lite sannsynlig at det skyldes sykdom el som evt kunne vært kurert med reseptfrie midler.

sørg for å komme til en gynekolog. h*n har nok sett det meste og bør ha noen råd på lager.

Gjest lillebøll
Skrevet

Kanskje du kan kjøpe vivag på apoteket (reseptfritt) og ta disse noen dager å se om de utgjør noen forskjell. De lager riktig PH der nede. Kan jo hende noe er galt med PH verdien din siden utfloden er litt snodig. Bare en ide. Vivag er ikke det samme som canesten så det kan du bruke selv uten sopp og slikt.

Skrevet

Hei folkens, og TS! :)

Hvor vanlig er dette da? Jeg og har det nesten på samme måte. Kanskje ikke like mye, men i ganske stor grad. Hvis jeg ikke bruker truse-innlegg kommer det litt i trusa ja. Trodde det var helt vanlig jeg, men kanskje det ikke er det???

:)

Skrevet

Er helt vanlig ja men fikk inntrykk av at ts har problemer med at det kommer veldig mye...men sånt er jo vanskelig å sammenlikne;)

Jeg har i hvert fall aldri hatt så mye at typer har nektet meg oralsex...

Skrevet

Kan jo hende du har fått sopp. Har legen undersøkt deg nedentil?

Jeg var også plaga med mye utflod. Klødde ikke, og kjente meg ikke igjen i beskrivelsene om hvordan utfloden ville se ut hvis det var sopp.

Tror ikke det er skadelig å ta en sopp kur selv om det skulle vise seg å ikke være sopp. Men det må du sjekke med lege.

Jeg ble heldigvis bra etter en canesten vaginal kapsel.

Skrevet

..en ting til...

Lactal kan ikke kurere sopp, kun forebygge. (sa legen min)

Skrevet

Jeg vet det finnes noen tabletter legen kan gi på resept, for en venninne av meg var plaget med utflod før.

Jeg tror det hjalp henne, men jeg vet desverre ikke hva de heter.

Skrevet

Hvis utfloden din i tillegg lukter kan det være bakteriell vaginose, noe som er helt ufarlig, men kun kan kureres med en pillekur. Du må gå til lege for å få påvist dette, samt resept. Jeg vil også råde deg til å gå til en annen lege, høres ikke ut som om du blir tatt på alvor.

Skrevet

Hvis det "alltid" har vært slik (etter puberteten) er det store sjanser for at legen har rett, at du bare har en skjede som produserer mye av dette. Da tror jeg ikke du har så mye annet å gjøre enn å tilpasse hygienen, ikke med å overdrive, men å vaske rett før sex og slikt. Pass på å ikke bruke tamponger på utflod, og begrens bruk av tette truseinnlegg så mye som mulig. Noen får bedre forhold i skjeden av å bruke en slik oppsamler (damebeger eller divacup, kan googles) som mensbeskyttelse i stedet for tamponger og bind. Et besøk hos gynekologen kan anbefales, så vet du i hvertfall at du er skikkelig utredet.

Skrevet

Jeg har forresten fått munnsex selv under mensen, med tampong og en god vask. Kanskje en mulighet en sjelden gang, men det blir jo ikke spontant da.

• 10 måneder senere...
Gjest jente 20
Skrevet

hei. jeg har også veldig tykk utflod. av og til er den blank og noen ganger er den helt hvit. under og etter sex er det mye hvit og dette er ganske ekkelt. typen min bryr seg ikke, men det gjør jeg. det er veldig plagsomt og distraherende. har aldri hatt noen kjønnssykdommer og heller ikke typen, så det virker som om det er "normalt" har gått på p piller de siste tre årene, lurere kanskje på om det har noe med det å gjøre, men vill ikke slutte på de heller. det er det siste året det har vært et problem.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg hadde problem med mye utflod før, og hadde det helt siden jeg kom i puberteten. Jeg måtte alltid ha truseinnlegg, og syns det ikke noe særlig. Det siste året har jeg derimot byttet ut hygieneartiklene mine, og har sett stor forbedring. Nå trenger jeg bare innlegg dagene rundt mensen :o) Jeg tror problemene mine dreide seg om phverdiene nedentil, for jeg har aldri hatt sopp.

Vet ikke om svaret mitt hjelper deg på noen måte, men jeg håper du finner ut av det. Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...