Gå til innhold

Når kommer oblatene?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hørt at politiet har begynt å klippe skilter nå i det siste. Har betalt veiavgift (noe forsinket men den er iallefall betalt for en god stund siden), forsikringen er i orden, å EU kontrollen er i orden.

Har ringt Tollvesenet og fått til svar at oblatene er sendt for nesten 1 uke siden, men jeg har ennå ikke fått de. Siden nye oblater er sendt, får jeg ikke midlertidige oblater på biltilsynet heller. Vet noen hvor lang tid systemet bruker før oblatene kommer hjem i posten til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan i verste fall hende at de er stjålet i posten - noe som jeg har opplevd flere ganger. Og mange jeg kjenner har opplevd det samme. (Kanskje en ide å sende dem i en nøytral konvolutt, Toll og Avgiftsdep.??)

Men jeg var nettopp på min lokale trafikkstasjon/ Vegvesenet, og fikk nye med en gang. De sjekker bare om du har betalt avgiften, og har du det, så får du oblatene mens du venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snålt, jeg fikk mine for over en måned siden. Ring Tollvesenet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kom i begynnelsen av juli -- så de er nok blitt borte på veien.

Jeg ville etterlyst dem på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville etterlyst dem igjen. Vi var en dag for sen med å betale på den ene bilen og da fikk vi en ekstraavgift på 250 kr. Den forsvant jo såklart før den ble betalt og plutselig ble bilen avskiltningsbegjæret. Så det kan være smart å etterlyse dem ja. Her i byen klipper de allerede fra 1. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan i verste fall hende at de er stjålet i posten - noe som jeg har opplevd flere ganger. Og mange jeg kjenner har opplevd det samme. (Kanskje en ide å sende dem i en nøytral konvolutt, Toll og Avgiftsdep.??)

Men jeg var nettopp på min lokale trafikkstasjon/ Vegvesenet, og fikk nye med en gang. De sjekker bare om du har betalt avgiften, og har du det, så får du oblatene mens du venter.

Det er utrolig hva enkelte får seg til å gjøre :overrasket:

Nei, men du er ikke den eneste som venter :sur:

Det begynner å bli pinlig nå å kjøre rundt med gule oblater fra i fjor. De kunne like gjerne sprayet "Sen betaler" over hele døra mi.

*sinna*

:fnise:

Akkurat sånn føler jeg det også. Det er ikke mange gule oblater å se om dagen, men jeg får se det an noen dager til før jeg drar til biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville etterlyst dem igjen. Vi var en dag for sen med å betale på den ene bilen og da fikk vi en ekstraavgift på 250 kr. Den forsvant jo såklart før den ble betalt og plutselig ble bilen avskiltningsbegjæret. Så det kan være smart å etterlyse dem ja. Her i byen klipper de allerede fra 1. august.

Jeg har også hørt at de har begynt å klippe skilter. Men det er kanskje på de bilene der veiavgiften ikke er betalt?

Nå om dagen passer jeg ihvertfall på å ikke parkere hvor som helst. Ille at det skal være sånn når alt ellers er i orden :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ringer til fellesnummeret for vegvesenet sier de der at de begynner klipping 15.august...

Hvis det er begjæring på bilen så klipper de skilter når de oppdager bilen og sjekker om det er begjæring på den.

Oblatene har blitt sendt ut i 5 eller 6 omganger, og det tar litt tid fra de blir produsert til de kommer i postkassa.

Men, vi har hatt mange som har kommet og måttet få nye oblater fordi de ikke har kommet - eller at de har fått somla de bort eller hva som helst. Vi skriver ut til alle som sier de ikke har fått - bare det er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ringer til fellesnummeret for vegvesenet sier de der at de begynner klipping 15.august...

Hvis det er begjæring på bilen så klipper de skilter når de oppdager bilen og sjekker om det er begjæring på den.

Oblatene har blitt sendt ut i 5 eller 6 omganger, og det tar litt tid fra de blir produsert til de kommer i postkassa.

Men, vi har hatt mange som har kommet og måttet få nye oblater fordi de ikke har kommet - eller at de har fått somla de bort eller hva som helst. Vi skriver ut til alle som sier de ikke har fått - bare det er betalt.

Takk for opplysningene :)

Det er ikke hverken begjæring eller heftelser på bilen min. Men skal se det an noen få dager til nå, å kommer ikke oblatene så må jeg ta turen til biltilsynet.

Så forresten en bil med røde oblater her om dagen :overrasket: de skjønner jeg ikke at noen tør å kjøre rundt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar denne opp igjen og lurer på hva man skal gjøre når trafikkstasjonen to dager på rad har hatt telefonsvarerbeskjed med "Vi er dessverre for opptatt til å hjelpe deg nå, prøv igjen senere!" :sur:

Jeg har sendt en mail, så jeg får sikkert et hyggelig svar i oktober- men er det mulig å troppe opp der personlig og løse saken på stedet? Noen som vet?

Nå er jeg glad jeg har garasje, altså....

Det var akkurat en sånn situasjon jeg var redd for å havne i.

Å det er jo ikke bare for en person å troppe opp på det lokale biltilsynet heller for en som er på jobb på dagtid. Der er det jo så stor kø om dagen at man må beregne timer om man skal dit.

Send pm til Wander, virker som h*n vet litt om dette.

Håper oblatene dine kommer i posten en av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertesukka i.i.

Ja, det gjorde jeg hvertfall, så det er nok mye lurere enn å ringe. Så jeg foreslår at du møter opp i egen person. :)

Som jeg skreiv i mitt første innlegg, så ble jeg tildelt nye oblater med det samme, dama bare sjekket at jeg hadde betalt, og så var jeg oblat-eier på et blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å reise dit å hente de selv, du får de med en gang. Mannen hentet lappene på bilen min i forrige uke, han var litt treg med å den EUgodkjent. Han reiste da direkte fra verkstedet til biltilsynet og fikk lappene med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag er siste dagen man kan kjøre trygt med de gule oblatene. Imorra bynner de for alvor å klippe skilter selv om alt er i skjønneste orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...