Gå til innhold

Uerfaren kokk...


tiffany_1325

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal i helgen invitere min mor og søster m/ forlovede over til middag hos samboeren og meg, og jeg vil selvfølgelig prøve å imponere mest mulig... Har egentlig fått all mat servert på sølvfat hos mamma, så her har jeg virkelig mye å lære!

Jeg har tenkt å servere spagetti m kjøttsaus og hjemmelaget hvitløksbrød til middag, og muffins med vaniljeis til dessert.. Så jeg lurer på, har man salat til spagetti?! Og i tilfelle, hva har man i denne salaten?

Lurer også på et annet litt dumt spørsmål, hvordan i alle dager kan man servere varme muffins til isen uten at jeg må lage hele røren mens gjestene er her?

Håper på noen gode svar her, er som sagt helt grønn på dette området...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjellsippa

Jeg bruker ikke salat til spaghetti med kjøttsaus, men det er jo helt valgfritt. Hvis du har lyst kan du jo godt servere salat til. Hva du vil ha i salaten blir jo også helt opp til deg. Bland din favorittsalat.

Hvis du vil ha muffinsen varm kan du jo varme dem litt i ovnen før du serverer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
Ok, det hørtes jo ikke så avansert ut :P kanskje jeg har undervurdert meg selv

Ja, det har du nok. De fleste kan mer enn de tror i kjøkkenet hvis de bare våger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange pleier å ha salat til spaghetti med kjøttsaus. Mange har også litt revet ost (evt parmesan) på toppen av pastaen.

Muffinsene kan du steike ferdig og gjøre helt klare. Så setter du dem bare i ovnen litt rett før du skal servere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt hatt salat til. Du kan lage en helt enkel en av isbergsalat (salathode), (cherry)tomater og agurk.

Du kan jo ha røren klar fra før av, og så steke muffinsene mens dere spiser middag. Det ville jeg gjort, men det er jo bare smak og behag! Synes du det er enklere å gjøre det på den andre måten, gjør du for all del det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...