Gå til innhold

Viss du hadde vunnet 10 millioner kr.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Viss du hadde vunnet 10 millioner kroner i lotteri,

men du fikk ikke lov å bruke pengene på deg selv.

Hva ville du brukt pengene på da?

(Kjeder meg litt... :sjenert: )

Jeg ville vel brukt dem til ungene mine, kanskje til et veldedig formål eller så ville jeg bygget et lekeland her hvor jeg bor, så alle i hele fylket kunne benyttet seg av.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mirina
Skrevet

Hvis jeg kunne ha spart de til fremtidige barn hadde jeg nok gjort det med en del av pengene. Ellers hadde jeg nok betalt noe gjeld for foreldrene mine og broren min. Samt gitt en god del til veldedige organisasjoner.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Mamma, bikkjene, satt av til fremtidige barn, dyrbeskyttelsen, kjære, søsknene mine... Det var vel de aller viktigste tror jeg :)

Gjest baby-E
Skrevet (endret)

Gitt penger til søsknene til meg og sambo, samt nevøen min.

Startet opp en skole i rwanda, og brukt penger på norsk folkehjelp, leger uten grenser og dyrebeskyttelsen.

edit: misset en vesentlig ting.

Endret av baby-E
Skrevet

Ville gitt barna en million hver, og brukt resten på et eller flere barnehjem i Brasil.

Gjest Mirina
Skrevet
Skulle betalt ned alt av lån for meg og sambo. Gitt en slant til søsknene våre.

Reist jorden rundt et halvt år, og ellers ikke noe spesielt. Joo, kjøpt meg hus med fin stor hage.

Du kan ikke bruke pengene på deg selv da. ;)

Skrevet
Skulle betalt ned alt av lån for meg og sambo. Gitt en slant til søsknene våre.

Reist jorden rundt et halvt år, og ellers ikke noe spesielt. Joo, kjøpt meg hus med fin stor hage.

Meningen her var at du ikke fikk bruke de på deg selv

Gjest Lady M
Skrevet

10 millioner rekker ikke til mye hvis en ikke får bruke det på seg selv, da tenker jeg på betaling av hus, bil og studier.

Men jeg tror jeg vil ha ordnet ordentlige ungdomshus og -tilbud her vi bor. Og hvis jeg vant 100 millioner ville jeg bygget svømmeanlegg og bowlingbane!

Gjest vimselot
Skrevet

Hm. Dere, når man sparer de til framtidige barn eller gir disse ti millinonene til søsken el. foreldre, da gir man jo litt til seg selv, på en måte??? ... F.eks. om din bror bygger hytte, dine foreldre kjøper et landsted, så får du sikkert låne både hytta, båten osv.

Hva jeg ville gjort? Brent de opp i peisen, egentlig... fordi jeg ikke hadde hatt lyst til å gi vekk ALT.

Ellers, til frelsesarmeen.

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet

Dette har jeg tenkt mye på. Jeg "vinner" jo i lotto hver eneste lørdag fram til trekningen har vært. :ler:

Jeg hadde:

* sørget for at foreldre og søsken ble gjeldfrie,

* kjøpt en båt til onkelen min,

* gitt barna hadde god startkapital (studie og bolig ++),

* gitt en del til frelsesarmeen (slumsøstrene),

* gitt noe til redningsselskapet (hvis de har ryddet opp i rekkene der inne),

* gitt en del til barneavdelingen på sykehuset

* gitt en del til et eldresenter med betingelse at alt skulle gå til kos og litt ekstra luksus

* gitt en del til en organisasjon som hjelper gatebarna i Brasil

Og da hadde vel kontoen vært tom tenker jeg...

Gjest Elastica
Skrevet

Bortsett fra å gi penger til ungene mine, hadde jeg nok spytta i litt til oppussing av den nedslitte barneskolen i byen vår. Så det hadde kommet flere enn ungene våre til gode.

Skrevet

Pengene hadde gått til Dyrebeskyttelsen og Huskattforeningen.

Skrevet

Jeg ville slettet mammas huslån. Betalt utdanning for søsknene mine. Gitt resten til wwf.

Skrevet

Jeg ville gitt en million hver til min mor og mine brødre. Resten ville jeg gitt til ulike veldedige formål innenfor miljø og dyrevern.

Skrevet (endret)

Jeg ville gitt pengene til Leger uten Grenser.

Endret av Wadjet
Skrevet

Jeg ville gitt dem til familien og mine beste venner, satt av penger til fremtidig ektemann og barn + gitt resten bort til veldedige formål :)

Skrevet

Jeg ville gitt familie en del, til nedbetaling av lån, utdannelse osv. Mamma og broren min skulle fått. Mannens søsken likeså.

Resten ville jeg brukt til skoleverk og utdanning her i kommunen, det trengs sårt. Jeg ville da kjøpt konkrete ting som jeg vet trengs, ikke bare gitt penger som havner i det store sluket. Dyrebeskyttelsen ville nok også fått en del.

Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet

* Betalt ned studielånet mitt.

* Kjøpt meg hus og pusset det opp slik jeg ser for meg drømmehuset.

* Gitt bort en stor sum til både mamma, pappa, tante, bestefar og farmor. Samt at jeg ville gitt en slump til mine to bestevenninner.

* Reist jorden rundt, blant annet til Disney World, Japan, New York, London, osv.

* Studert britisk litteratur i England og bodd der i noen år.

* Bygget meg en kinosal.

* Gitt en del penger til ulike formål, f. eks Leger uten grenser, Amnesty, samt den politske ungdomsorganisasjonen jeg er medlem av.

* Tatt lappen og kjøpt meg bil.

* Spart resten av pengene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...