Gå til innhold

FUCK JESUS

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Anne: Det går jo an å kalle seg "sexysadie" å vere kristen! Det finnest maaange sexy kristne!!! icon_razz.gif Det er sant!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda og jeg sier ikke noe på at hun kaller seg det. Det er bare litt uvant. For å si det slik - ingen av mine kristne venninner ville ha funnet på å bruke et slik nick.

Kanskje hun er "sprekere" enn dem. Jeg vet ikke men jeg har sansen for at folk er ekte! Kanskje det er det hun er? Men det er forsåvidt mine venninner også.

Å nå er det jo forsåvidt ingen sammenheng mellom det å fokusere på det å være sexy å det å faktisk være sexy.

Jeg har hørt en del gutter (og journalister som har vært på kristne ungdomsleire) som har uttalt at det i kristne miljøer er spesielt mange pene/tiltrekkende jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

kanskje jeg skulle skifte nick? Og begynne å kalle meg Maria Magdalena? D må kunne sies å være ett "kristent " nick Eller Bare Maria? Etter den ugifte moren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jesus og deres andre av(guder) kom ut av det folkens ikke ver så forb trangsynt lev deres lykkelige liv med dere selv ikke tre deres fullkomene lykke ned over hodet på andre som ikke ber om deres forteeffelighet,vi har det bra der vi er,frels deg selv taper visst det er ditt mål.bare ikke tre det i hodet på oss for vi orker ikke mer svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen skriver at Jesus døde for alle mennesker, at kristne ikke er bedre enn andre, og hele den leksa... Les Johannes eveangeliet, et eller annet sted i tredje kapittel står det at de som tror skal ikke dømmes, mens de som ikke tror allerede er dømt fordi de ikke tror på Jesus frelseren. Eller noe i den duren.

Pang, kræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke helt hva jeg regner meg som, men jeg er nå en gang døpt så jeg er i hvertfall meldt inn!

Jeg har nå en gang på følelsen av at et eller annet står bak oss, men er ikke sikker på hva.

Mye mulig er det det gode i mennesket som er Gud.

Det jeg har problemer med å svelge når det gjelder både kristendommen og andre religioner er at det faktisk er som anonym sier viktigere å være på det rette laget, enn hvordan man oppfører seg mot andre.

Jeg har aldri lest bibelen og kommer heller ikke fra noe hjem hvor kristendommen hadde noen posisjon. Derfor har jeg min lære fra skolen og ferdig med det.

Et utrykk jeg videre har problemer med å akseptere, og som jeg ser på som et tvers i gjennom egoistisk utrykk er "personlig kristen". Hvem er "upersonlig kristen"?

Personlig kristen brukes etter min mening for å fortelle at man er mer og bedre kristen enn andre!

Enten tror man ellers så tror man ikke, men selvfølgelig er noen mer fast i troen enn andre, og det er ok!

Bare at det utrykket "personlig kristen" er usympatisk!

Det jeg mener å tro er at har vi en rettferdig gud, så vil det ikke bety noe om man er kristen, muslim eller buddhist.

Bare det å påstå at en kristen nordmann er mer verd enn en tibetansk buddhist er en tvers igjennom egoistisk tanke i seg selv. på samme måte som at en muslim skal mene at de er bedre enn kristne for eksempel.

Jeg har kommet til at jeg tror på en Gud av noe slag, og jeg klarer ikke se at det er noe vondt i Jesus, og ikke kan man påstå at mye av det som jeg lærte fra skriften er dårlig heller.

Likevel velger jeg å tro at det er viktigere hvordan man lever her på jorden, og vårt mellommenneskelige engasjemet enn hvilken "supporterklubb" man er medlem av!

Hvis det er slik at et norsk kristent barn er mer verd enne et lite fattig muslims barn i Sudan så har vi ikke akkurat noen god Gud!

Problemet med Bibelen, som alle andre skrifter er, at uansett hva man mener og påstår så er de skrevet av menneskehender, og oversatt og tolket i alle retninger opp gjennom historien.

Jeg pleier å fleipe med at om det er slik at homofile ikke kan komme til himmelen, så vil jeg gladelig råtne i helvete sammen med Per Kristian Foss og Michael Stipe i stedet for å komme til himmelen sammen med mange jeg vet kaller seg kristne på denne jord.

Jeg tror ikke Gud sorterer slik når det kommer til stykke!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

Enig med deg Kris....

Det at mann har en tro på en gud som er god gjør ikke menneske godt fordiom....

Hver dag så hører vi om kriker,komflikter i mittøsten ol...

De komfliktene kommer netopp av at mann ikke respekterer mennesker som har en anen tro en deg selv....

Jeg tror på meg selv og mine det holder lenge nokk for meg....

Livet er allt for kort til å sitte å undre på hvem som styrer unniverse hvem som skapte oss og hvor vi kommer til å ennda....

Nei takk jeg skal leve når jeg lever og jeg respeketrer andres tro og meninger så lenge de uttrykker seg på en sakelig og en ikke krenkene måte ovenfor meg!!

klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kallar meg sjølv agnostikar. Eg har veldig respekt for dei som har ei fast tru på noko som er større enn oss, og skjønnar at dei har noko som eg ikkje har.

Eg meiner at mennesket er så lite i den store sammenhengen, så bitte lite. Om Gud finst, er Han så utrulig mykje større enn oss og langt utover vår lille fatteevne, at vi ikkje kan skjønne noko om korleis Han er. Vi kan ikkje vite noko om Han, vi kan ikkje påstå at vi veit korleis Han tenker eller er. For Han er så stor og vi er så små. Og dersom Han ikkje er så stor at vi ikkje fattar Han, kan han vel ikkje kallast allmektig Gud. Å påstå at vi veit noko om Han, at vi forstår Han, er på ein måte å dra Han ned på vårt nivå, og det synest eg nesten er blasfemisk.

Og vi kan heller ikkje vite OM det finst ein Gud, for alt dette ligg så langt utanfor det vi kan skjønne. Vi er små menneske, og livet er for kort til å kunne vite noko om noko som er evig.

Så min konklusjon er at vi kan ikkje vite om det finst ein Gud, og dersom Han fins, kan vi ikkje vite noko om Han.

Så eg stiller alle moglegheiter åpne, rett og slett fordi eg ikkje kan gjere noko anna. Eg trur ikkje at Gud finst, men eg trur ikkje at han ikkje finst heller. Vi kan rett og slett ikkje vite det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke tror jeg på Gud og ikke er jeg medlem av statskirken, men jeg er veldig fornøyd med alle fridagene kristendommen fører med seg icon_smile.gif

Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det mye av det Hedda skriver. Gud er uendelig mye større enn oss mennesker, og hans forstand overgår vår på alle måter. Vi kan aldri fatte Gud. Men jeg tror vi kan vite noe, med vår fatteevne som er begrenset av så mange ting. Gud ønsker at vi skal vite om ham, og han har gitt oss Bibelen som en kilde til å vite noe om Gud. Vår vei til fellesskap med Gud går gjennom Jesus.

Jeg beklager at det begrepet jeg brukte tidligere "vinnerlaget" blir misforstått og tatt opp på en veldig trist måte, etter mitt syn. Slik jeg mener det er ikke kristne medlemmer av en elite på noe vis. Er ikke bedre enn andre på noe vis, og har INGEN rett til å dømme noe annet menneske. Jeg jeg mener er at Jesus har vunnet over alt det vonde på jorden, selv om det ikke er "trått i kraft" på en slik måte at det onde er borte fra jorden. Og han ønsker at vi skal tro på ham, ha tillit til det han har gjort for oss. Da er vi på hans vinnerlag.

Jeg mener at vi har en plikt til å jobbe for å spre kjærlighet her på jorden, ikke hat og splittelse, til å vise nestekjærlighet i praksis, ikke fordømmelse og hardhet. Å leve slik mener jeg er en naturlig forlengelse av at vi har fått så mye fra vår Gud, og fordi alle mennesker har samme verdi. Det er ikke slike gode gjerninger som gjør meg verdig til Guds kjærlighet, den har vi alle uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke kristen, men jeg har respekt for de som er det.......og da mener jeg at denne overskriften er "å gå over streken".

Var det nødvendig med denne overskriften??

Bare lurer jeg altså..... icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på tittelen på tråden, og følte den burde vært litt mer respektfull.

Til Tiit vil jeg si at jeg ikke angrep deg fordi du brukte ordet vinnerlag, selv om jeg brukte det ordet selv. Ut fra det jeg har lest av dine innlegg tidligere på KG, så tviler jeg ikke et sekund på dine holdninger.

Det er mer en generell holdning jeg har følt har ligget i kristendommen, men like mye i andre religioner, om at det eneste som betyr noe er hvilken trosretning man har.

Nå skal jeg innrømme at jeg neppe er flink nok til å se nyansene.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...