Gå til innhold

FUCK JESUS


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

heisann. god TIRSDAG, forresten. ville bare skrive noe som 'plompa' opp i hodet mitt.

mange av dere som benytter spalteplassen på disse sidene bruker den til å skrive bullshit om Gud, Jesus, kristendommen og hele pakka, men tenk litt etter.. hva er d du egentlig har i mot Jesus? hva var d han gjorde mens han var her på jorda? hvis du tar en look i Boka ser du at han var en ganske ålreit fyr. iallefall syns jeg d høres bra ut med en kar som sprang rundt og gjorde folk friske og sånn.. ikke var d baktanker med d heller, for når folk ville ha han til konge sa han jo pent 'nei takk'!! ikke brukte han makta han hadde til å smiske seg innpå de religiøse lederne, "ormeyngler" kalte han jo dem:).

jeg tror at alle som sier de ikke liker Jesus ikke forstår hva de snakker om- for det er vel ikke Jesus du har fått opp i vrangstrupen, men den døde gørra vi kristne ofte slenger rundt oss, og prøver å påklistre Gud d! falske, religiøse fromme masker som vi putter på oss, og skal liksom ha d til at vi er så mye bedre enn alle andre! d er FEIL!! ihvertfall hvis jeg snakker for meg sjøl, må jeg si at jeg er absolutt ingen helgen! jeg kan ikke skryte av å ha så mange 'moder teresa' tendenser. men én ting kan jeg skryte av, og d er hvor høyt elska jeg er. for d er jeg!! sinnsykt høyt elska!! så høyt elska at Jesus frivillig valgte å dø for meg. kristne er ingenting, NADA,chicken shit i seg selv, MEN i Jesus Kristus har vi alt=)!!

du kjenner deg vel best selv? du er nok ikke så veldig mye mer perfekt enn meg, men elska, ja d er du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt mulig sexysadie. Men jesus er en gammel mann, en meeeget gammel mann. Finst jo mange andre menn som er like ens?

Men jeg skal ikke kritisere kristendommen! Har veldig respekt for kristne jeg! Men bare de som respekterer at JEG ikke er personlig kristen. FInst sånne her i nabolaget ja......

Jeg vet veldig lite om kristendommen. Men jeg er ikke så inn på det med religion. Ikke fordi jeg er oppdratt sånn. men fordi jeg velger det selv. Det faller ikke naturlig for meg. For meg er det "bakterie utviklinga" og vitenskap som er den hele "skapinga" for meg.

Men jeg er døpt. Er født inn i den kristne religion. Men hva er kristendommen for no?Kan noen fortelle meg det?

Jeg vet så lite om den.

Og hvorfor er kristne tatt for "treige" i noen miljøer ? At det er så ut og sånt..

Verden vokser, og utvikler seg, vokser i fra . Og begynne rå stå på egne bein uten religion. Sakte men sikkert.

Man begynner å tro på seg selv nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med det nicket du har skjønner jeg at du ikke er av den religiøse/søndagskristen pertenlige typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Men Engelen er ikke meg!

fordi jeg er ikke inne på Dagbladets debattforum (visste faktisk ikke før nu at d hadde noe)1212[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-04-02 21:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint innlegg Sexysadie! Veldig enig med deg i det du skriver. Jeg synes det er mer enn synd at kristne ikke klarer å få frem hva kristendommen egenlig handler om. Mange tror at Jesus kom for å ødelegge oss, ta fra oss livglede og livsmot, peke på alt som er godt og livsbejaende som SYND. Men slik er det jo ikke. Jesus kom ikke for ødelegge oss, men han kom for å ødelegge det som er i ferd med å ødelegge oss!! Og det er en STOOOOOR forskjell. Han ødela det også, i påska, da han vant over mørket, hatet, vondskapen, synden. Han tok alt på seg, for at vi skulle gå fri!! Det er fantastisk, og det er det som er "HELE KLUET". Vi er invitert med på vinnerlaget!! Det er synd at vi ikke lar gleden og friheten vi har vunnet få mer plass. Vi burde jo springe rundt i glede og fortelle til alle at HAN ER STÅTT OPP! Og det gjelder for DEG! Men, vi har vel en stor posjon feighet og menneskefrykt med oss, slik at jubelen av og til setter seg litt fast i halsen.... Men likevel, det er så mye å være glad for: Vi er så høyt elsket av Gud at han gav sin egen sønn for oss! Yeah!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. Tiit.. kan det slå deg at det er mulig å mislike kristne/ kristendom nettopp på grunn av det du sier her, ikke fordi vi tar feil, dvs "har misforstått"?

Jeg får en slik beklagelig selvdigger-følelse, hva er dette her med å være på et vinnerlag? Det må jo bety at det er et taperlag også da vel? Hva er dette med å si "Halleluja, jeg er elsket"??

Og jeg skjønner at det er godt å føle seg elsket, men det er jo ikke et godt argument for at noen eller noen er bedre... det er jo en tvers igjennom egoistisk følelse. Som - slik jeg ser det - IKKE handler om å se hvor stort offer et annet menneske har gjort. Er vi så ego at vi krever død som kjærlighetsbevis? Det sier jo langt mer om oss enn om den som døde? Og hvis Jesus faktisk døde for å frelse oss, så er det vel på tide nettopp å bli litt mindre ego?

Jeg skjønner ikke slikt, men så hadde jeg aldri noen barnetro heller da.... (er antagelig miljøskadet forbi det hinsidige ja).

_________________

mvh klara1212[ Dette Innlegg er endret av: klara den 2002-04-03 13:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke egoistisk og si at en er elsket. Dessuten: Jesus døde for ALLE mennesker, også for deg.

Vi kristne er ikke bedre enn andre. Men jeg tror vi har funnet noe som er bedre enn alt annet! Hvert enkelt menneske er elsket av Gud, uansett om en tror det selv.

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få det muntlig av gud da?

Jeg har vansklig for å tro på bibelen. Den er som en evetyr bok. Mer en sånn triologi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Med tanke på all verdens elendighet må jeg si at Gud viser at han elsker hvert enkelt menneske på en litt merkelig måte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hvis du leser Biblelen så vil du finne ut av at Gud gav menneskene fri vilje og ansvaret for at verden skulle bli ett godt sted

Men fortvil ikke: Vi vil alle på Dommens Dag stå til ansvar for våre ugjerniger og lide syvfold igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vil hjem til Jesus

Er drittlei av alt og alle om dagen,og kan komme med tips til flere andre om de måtte føle seg i samme båt som meg.Har brukt litt tankevirksomhet de siste dagene for å kunne finne noe som helst positivt i livet mitt og hva kom jeg til???

Jackshit.Og det er ikke mye.Sant nok at våren er like rundt hjørnet,men hva faen hjelper det når alle jentene i miniskjørt iallefall ikke oppholder seg der jeg bor???

Nei,mitt tips må være en eller annen form for en hurtigbillet hjem til Jesus og overta etter St.Peter.Har nemlig hørt at han har ramla på fylla og driver hor med allt av kvinnekjønn som også er ute etter backstage pass "up in the sky".Mitt heteste tips ang. første klasse hjem,er et par kilo med retningsstyrt C4 på hodet og anslagsretning nedover.Burde ikke være så mye igjen av de vitale delene i tankeboksen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvar??

Er det ikke han gud som vist nok har skapt oss da? Hm... Merklig skapelse spørr du meg da 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Fri vilje er en ting, men hva med de stakkarene som bor i Afghanistan? Tørke, krig og nå jordskjelv, hva har det med fri vilje å gjøre? Du kan si at de som startet krigen vil bli straffet på dommedag, men tørke og jordskjelv er det da Guds straff? Sykdom? Hvordan kan Gud faktisk godta at mennesker påfører hverandre lidelser i årevis?

Hvis det fins noen Gud (noe jeg betviler) kan han umulig ha så stor makt eller være så god som kristne ønsker at han skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SexySadie: Det var deg jeg mente. Beklager at det tok litt tid før jeg var inne her og svarte. Det burde jo være opplagt. Hvor ofte treffer du jenter på bedehuset som kaller seg SexySadie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kaller en seg kristen for egentlig?

Han følger ikke boka..

Kan ikke du heller som startet dette..

LES: Lukas`evagelium 9,24 For hver den som vil frelse sitt liv skal miste det

Lukas ´evagelium 9,23 Hvis noen vil komme etter meg, da må han fornekte seg selv

Har du tenk å henge dei selv på et kors for å redde dei selv så verse god...

Drit og dra med hele kristendommen. Dei som vil tro på det må det, men faen ikke prakk det på meg..

Har hørt nok eventyr.. Vist kristendommen va for alle hvofor e det noe som heter pinsevennene, sion, Jehovas og statskirka. Det er mer, men er ikke inni alt dette. Hvist det bare finnes en kun en gud hvorfor så mange forskjellig menigheter????????

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest med kristne er de som prøver å prakke religionen sin på andre og påstår de ville hatt et mye bedre liv om de tok imot jesus.

jeg var med en venninne i pinsemenigheten hennes en gang, det er det dummeste jeg noengang har gjort.

der talte de i tunger, det var halleluja, hyl og skrik og endel av medlemmene prøvde hardnakket å påstå at livet mitt ville blitt mye bedre om jeg tok imot jesus.

etter å ha vært der, ble jeg enda mer anti enn jeg var fra før.

hadde jesus fantes hadde det ikke vært så mye jævelskap på jorda.

jeg tror hverken på noen gud eller noen djevel.

nei, sorry, men denne guden dere tilber så hellig er for meg bare noe stort tull.

det er greit å ha god fantasi, men det finnes grenser.

_________________

Loretta1212[ Dette Innlegg er endret av: loretta den 2002-04-04 13:43 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

De fleste Kristne trossamfunn er jo misjonerende og de vil prøve å omvende deg; vil man ikke ha noe med d å gjøre så er d jo bare å si nei på en pen måte ikke sant?

Jeg har i en god stund vært "plaget" m to trivelige damer ifra Jehovas vitner på dørene og takker pent nei gang på gang,men de må nu få komme inn de gangene d er surt og kaldt og få en kopp kaffe.D kan jeg jo ikke nekte min neste.De gav tilslutt opp å omvende meg da jeg fortalte at jeg tilhørte en helt annen kristen tradisjon.Religion er overhodet ikke ett tema for diskusjon og d respekterer alle parter.

MHT Ei som kaller seg Sexy Sadie på Bedehuset...Selv Madonna har beholdt sin barnetro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...