Gå til innhold

Pizzafyll

Gjest Gjest_Sienna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sienna_*
Skrevet

Jeg tenkte at jeg skulle lage hjemmelaget pizza i kveld, men så har jeg ingen ideer til hva jeg skal ha på, og jeg er lei av den vanlige kjøttdeigen.

Noen her med ideer? Hva liker du best på pizza?

:smilyblomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første vil jeg gjerne ha masse hvitløk i sausen. Ellers er jeg veldig glad i marinert kyllingfilet/biff, peperoni og skinke på pizza. Synes det er veldig godt med tomatskiver på pizzaen og gjerne rødløk. Ruccola og pesto er supergodt sammen med parmaskinke, også litt parmesan strødd på.

Skrevet (endret)

Her er noen av mine favorittpizzaer:

- Artisjokkhjerter fra boks og løk

- Reker og frisk chili

- Ansjosfilet

- Oliven, kapers og løk

- Mozzarella og frisk basilikum (basilikumen må selvfølgelig has på etter at pizzaen er stekt)

- Tunfisk fra boks, kapers og løk

- Chorizo eller pepperoni og grillet paprika

- Aubergine og gorgonzola

- Champignon og løk

- Tomatskiver og chèvre

Edit: Jeg glemte å ta med den aller beste: spinat og løk! (Spinaten må dampes først, og man må presse ut så mye vann som mulig. Ellers vil pizzaen bli våt og klissete.)

Vi pleier å lage mange små pizzaer i stedet for én stor. Da blir det lett å få litt variasjon! :)

Endret av bada
Skrevet
Vi pleier å lage mange små pizzaer i stedet for én stor. Da blir det lett å få litt variasjon! :)

Hehe, vi har akkurat bestemt oss for å lage hjemmelaget pizza i kveld, for første gang på mange år, :overrasket: og snakket om å gjøre det på denne måten. Masse inspirasjon å hente her, ser jeg! :)

Ang. chorizo: Bruker du den som må varmebehandles, eller tørket? (har en bit av førstnevnte type i fryseren, nemlig).

Kombinerer du ansjos med noe?

Og hva med aubergine, varmebehandler du den først?

Skrevet

Tynn bunn, tomatsaus, mozarellaost, aubergine, artisjokk, sopp, kalamata oliven, (cherrytomat), masse oregano evt ringle litt god olivenolje over.

Husker ikke hva mer jeg bruker å ha, med det er de viktigste ingrediensene :sikle:

Skrevet

Jeg synes forresten også det kan være godt med egg på pizzaen, slik man ofte får det i Frankrike. Dvs et rått egg som knekkes over det øvrige fyllet rett før pizzaen går i ovnen og "speiles" mens den steker.

Skulle gjerne forsøkt det selv, så hvis noen har korrekt framgangsmåte vil jeg gjerne høre om det! :)

Skrevet
Hehe, vi har akkurat bestemt oss for å lage hjemmelaget pizza i kveld, for første gang på mange år, :overrasket: og snakket om å gjøre det på denne måten. Masse inspirasjon å hente her, ser jeg! :)

Ang. chorizo: Bruker du den som må varmebehandles, eller tørket? (har en bit av førstnevnte type i fryseren, nemlig).

Kombinerer du ansjos med noe?

Og hva med aubergine, varmebehandler du den først?

Det er morsomt å lage pizza på denne måten. Vi pleier å ha de ulike ingrediensene i skåler på benken, slik at det blir seende litt ut som et pizzabakeri, :ler: og så lager vi pizzaene fortløpende, slik at det alltid står en pizza i ovnen mens vi spiser. Da har vi hele tiden rykende varm pizza. Det går veldig fint, men man får ikke full matro. :ler:

Jeg bruker tørket chorizo. Men det er jo ikke noe i veien for å bruke den andre typen heller, så lenge man steker den litt i pannen først.

Jeg pleier ikke å kombinere ansjosen med noe, men det smaker jo godt sammen med oliven og/eller kapers også.

Jeg pleier å steke auberginen i litt olivenolje først - den blir ikke nok stekt av å ligge oppå pizzaen.

Oops, har visst kuppet tråden litt. :sjenert:

Skrevet
Jeg synes forresten også det kan være godt med egg på pizzaen, slik man ofte får det i Frankrike. Dvs et rått egg som knekkes over det øvrige fyllet rett før pizzaen går i ovnen og "speiles" mens den steker.

Skulle gjerne forsøkt det selv, så hvis noen har korrekt framgangsmåte vil jeg gjerne høre om det! :)

Samboeren min har gjort det noen ganger. Han har ganske enkelt bare knekt et rått egg over spinatpizza før den har gått i ovnen. Jeg synes imidlertid egget blir for mye stekt - plommen blir nesten hard. Det beste er sikkert derfor å ta ut pizzaen når den er halvferdig og helle over egget da. :)

(Det kommer selvsagt an på hvor tynn og lettstekt pizzaen er. Dess større og tykkere, dess mer stekt vil egget bli også.)

Skrevet
Oops, har visst kuppet tråden litt. :sjenert:

Min skyld. Takk for svar! :)

(Vi lager forresten bokhvetepannekaker etter samme prinsipp med div. fyll etter smak - da ser kjøkkenet ut som er bretonsk crêperie :ler: ).

Skrevet (endret)

Hjemmelaget, grov bunn. Tomatsaus. Kokt blomkål og brokkoli. Løk og hvitløk. Soyaost oppå.

Endret av Pax
Gjest Gjest_Sienna_*
Skrevet

Å så mange gode tips! Tusen takk alle sammen! :jepp::perebrus:

Skrevet

Tunfisk, løk, tomat, spinat, sopp og blåmuggost. nam :sikle::spise:

Skrevet

oliven, løk, nachos og tomatskiver :sikle:

Gjest Huldali
Skrevet

Crem frech (aner ikke hvordan det staves) syns jeg er godt i stede for tomatfyll. Veldig godt med masse sopp og ost!

Skrevet
Crem frech (aner ikke hvordan det staves) syns jeg er godt i stede for tomatfyll. Veldig godt med masse sopp og ost!

Det har jeg aldri hørt om. Hva er det? :)

Skrevet (endret)

Nå skjønte jeg hva du mente (crème fraîche). Jeg leste nemlig (helt feilaktig) "cem fresh", og da var det litt uforståelig. :)

Endret av bada
Skrevet

Jeg liker tynn bunn. Tomatsaus m/hvitløk.

Topping: mozzarella, gul løk, skinke, frisk basilikum. NAM.

Skrevet

Min favorittpizza har tynn bunn, hjemmelaget tomatsaus med plenty hvitløk, blåmuggost, artisjokker og spekeskinke. Den kombinasjonen er for meg helt uslåelig.

Spiste det forresten til middag i går, og skal spise rester til lunch i dag om kun kort tid :spise:

Skrevet
Min favorittpizza har tynn bunn, hjemmelaget tomatsaus med plenty hvitløk, blåmuggost, artisjokker og spekeskinke. Den kombinasjonen er for meg helt uslåelig.

Spiste det forresten til middag i går, og skal spise rester til lunch i dag om kun kort tid :spise:

Vi skal lage pizza i morgen, og den kombinasjonen skal prøves! :wow:

Skrevet

Pleier og ha på pizzafyll fra toro, pølser, ost og oregano, enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...