Gå til innhold

Dårlige vaner


Livets datter

Anbefalte innlegg

Biter du negler? Eller kanskje biter du deg i tannkjøttet eller skjærer tenner? De fleste av oss har en eller annen uvane. Hvilken har du? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg biter fortsatt negler, og det er så irriterende! Gjør det uten at jeg er bevisst på det... :x

Ellers har jeg ingen uvaner jeg vet om, men det er jo ikke sikkert at fx min kjære er enig i det, da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg må innrømme at jeg biter meg i tannkjøttet. Ser ikke helt bra ut... Når jeg ser andre som gjør det, tenker jeg "det der blir jeg nødt til å legge av meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biter deg i tannkjøttet?? Hvordan er det mulig? Eller mener du at du biter deg i kinnet??

:hoho::hoho::hoho: Ja, det er selvsagt kinnet jeg mener. He he, ser det for meg... bite i tannkjøttet. Da hadde jeg vært jævlig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Jeg bet negler, å klarte ikke stoppe med det heller, så jeg støpte på nye negler jeg... Å da kunnejeg ikke bite lenger... Vips, var det problemet borte.... :ler:

Jeg biter meg i kinnet når jeg konsentrerer meg... Av en eller annen merkelig grunn..... :roll:

Jeg har vel mine uvaner jeg også, men jeg tror jeg må spørre sambo om det. han er vel mer bevisst på de enn meg...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Ja uvaner ja hehe skal vi se da.. Jo jeg har en tendens til å gre håret mitt med fingrene noen ganger. Blir lett flokete nemlig.Da klarer jeg ikke la være så drar jeg i håret mitt og grer det. Gjett om mora mi får hetta da. Hun mener jeg drar sykelig i det...nesten panisk. Så det er kansje en uvane, men jeg gjør det ikke ofte. Ellers har jeg en uvane med å si "som sagt" det høres så dumt ut at nå har jeg prøvd å slutte med det. Typen min har hjulpet meg med å avvenne meg med det, ved at han erter meg.

Ellers har jeg en uvane med å skrape under neglene mine.At jeg tar neglene mot hverandre og skraper de liksom.. Men tror jeg gjør sånne ting når jeg er nervøs.... Sa også mye "vel" før men det har jeg også sluttet med. "Tja" sa jeg også en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg putter kulepenner og blyanter i munnen (får ofte blekk på overleppen), jeg skribler og tegner på alt jeg finner i løpet av en telefonsamtale.

*Jeg har også en tendens til å gå mens jeg snakker i telefonen.. gjerne rundt og rundt på gulvet.

*Jeg klarer aldri å stå opp før mobilens kalendervarsel ringer for SISTE gang, uansett når det skulle være.

*Jeg drar aldri hjemmefra før jeg VET at jeg får dårlig tid eller rett før butikken stenger.

*Jeg "fikler" mens jeg ser på TV (til sambos store frustrasjon). Leker med hårstikker, peller på negler, river i papir, driller med penner, drar i frynser på teppet.. sånne ting. Sambo mener at jeg er nærvøs, men det er ikke sant.. må bare pelle på noe når jeg sitter stille.

*Jeg fletter små, tynne fletter i håret mitt når jeg kjeder meg. De er umulig å fjerne uten å vaske håret.

*Jeg MÅ sitte på samme sete på bussen. Hvis setet "mitt" er opptatt, så står jeg heller (det er sjelden noen som sitter der rett over hjulet).

Det var NOEN av mine små uvaner.. tror egentlig ikke at de plager noen eller er skadelige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er litt små nevrotiske alle sammen :ler2:

* Jeg skyller alltid glasset før jeg drikker av det, selv om jeg nettop har satt det i skapet.

* Kulepenner har en tendens til å havne i min lomme, helt ubevisst. Det er utrolig hvor mange kulepenner jeg kan ende opp med i løpet av en arbeidsdag...

* Og så biter jeg negler, da. Vet jeg kan slutte om jeg vil, har sluttet mange ganger........

* Det mest irriterende er min evne til å falle i søvn alle merklige steder. Spesielt hjemme når jeg sitter i sofaen, eller på bussen. Jeg lukker øynene, og vips... så sover jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste uvane er at jeg støtt og stadig tvinner fingrene inn i håret...drar og tvinner slik at det ser ut som jeg har vært i storm.

Enn annen uvane jeg har er at jeg biter meg i tunga.

Bet negler før,men klarte og slutte.

Ellers så er jeg vel som mange andre her,at jeg ikke klarer og sitte i ro under en telefonsamtale.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

hm ..uvaner .......*tenke*......

*Når jeg sitter på kontorstolen forran Pc'n så MÅ jeg ha en eller begge beina oppå setet ...enten sitte med knærne opp - eller med beinet under meg ...og jeg greier ikke sitte i ro ..vrir mye på meg ...*ler*... har ikke "ro i rævå"...

*Når jeg skal finne et glass med vann - så må jeg tømme ut det første vannet - skylle glasset liksom - før jeg fyller nytt oppi som jeg drikker ...ANER ikke hvorfor ..*ler*

*Biter meg i leppene hvis de er tørre ..

* Liker å ha noe i hendene ...penner , en pute i fanget .....glasset , håret .... ...samma hva det er ..bare jeg har noe å fikle med ... :roll:

*Lukker ørene ...hører ikke hva andre sier til meg - og går i mine egne tanker .........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen uvaner har jeg. Skal vi se...

* Jeg biter negler (men jeg prøver å slutte hele tiden, uten stor suksess :oops: )

* Jeg går rundt og rundt på gulvet mens jeg prater i telefonen. (I løpet av en 5 minutters samtale har jeg vel gått gjennom hele leiligheten 4-5 ganger. :-? )

* Skyller ofte helt rene glass en gang før jeg fyller det med vann ( ?? :-? )

* Ofte sier jeg ting, og mener det helt motsatte. Jeg "hører" ikke at det blir feil før min kjære sambo bryter ut i latter og kommenterer det. Virker som om det blir en "feilkobling" i hjernen noen ganger når det gjelder slike ting. Men morsomt blir det bestandig! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, hele tiden sjekker jeg om håret mitt er flisete og har tom en liten saks for anledningen som jeg kan klippe av flisene med...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stjeler lightere. Ikke med vilje, men når jeg låner av noen putter jeg dem konsekvent i lommen.

Jeg drar meg også alltid i håret og grer det med fingrene. Ofte sitter jeg og ser fjern ut og lukter på det også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter negler ... :oops:

Skyller ofte helt rene glass en gang før jeg fyller det med vann
gjør jeg også. :ler: Også har jeg en uvane med å bite på piercingen min ... :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg biter på kulepenner, eller jeg snurrer de inn i håret og leter etter de etterpå :roll: .

piller nese :o ( i smug, når ingen ser, bare litt, skal slutte med det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg en uvane med å bite på piercingen min...

Uff, det er noe av det verste jeg ser. Sorry, Kira, men det er skikkelig ekkelt å se på, at folk sitter og drar tunge-piercingen sin frem mellom fortenna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...