Gå til innhold

Da lille Nano ble til


Ishtar

Anbefalte innlegg

CD 30 12-15 DPO IKM

Svakt positiv QR på onsdag ettermiddag. Like svakt positiv QR i dag morges. Ingen mens i løpet av dagen, på tross av heftige mensmurringer. Jeg er en liten smule skeptisk siden HCG tydeligvis ikke har steget siden onsdag, og at puppene er mye mindre ømme enn tidligere, men hvis mensen ikke kommer i løpet av helgen og jeg tester positivt på en CB på søndag så skal jeg gjøre et forsiktig forsøk på jubling. Jeg har fortalt to venninner om det (svakt) positive resultatet. Og så har jeg faktisk tenkt til å vente med å fortelle resten av verden om nyhetene til jeg enten 1. ligger og spyr eller 2. har sett et bankende hjerte på tidlig UL.

Så hvis det er noen andre enn Veronal som har gjennomskuet meg - dette er (faktisk) veldig hemmelig foreløpig. ;) (Og send meg gjerne en PM for å tipse om at jeg er "busted".)

Jeg føler heller ikke at jeg gir den lille spiren optimale startmuligheter - jeg er skikkelig forkjøla og har kroppen full av mer eller mindre infiserte skrubbsår etter en litt uheldig joggetur på onsdag. Sånn går det når man jogger i tussmørket med tankene alle mulig andre steder enn på stien man jogger.

Poden sliter veldig med barnehagestarten. Og det gjør ikke godt i et mammahjerte å levere en stortutende liten mann om morgenen. Når han hentes er han helt utslitt og ganske uregjerelig. I dag hadde vi mange runder med sint gutt som slo og klorte fordi han ikke fikk det som han ville. Jeg klarer faktisk ikke å ta kampene med ham (på grunn av skrubbsårene er jeg altså ikke fysisk i stand til å holde ham tett mens han hyler og gråter), så han føler seg dobbelt forådt av meg. Det var vondt å skulle legge ham mens han hylgråt og bare ville ha pappa. Til slutt sovnet den lille gutten på pappas fang, mens jeg satt i stuen og følte meg ganske elendig på mammafronten.

Heldigvis er det helg nå. Jeg gleder meg til masse god tid med gutta mine. Det trengs etter en uke som har vært litt vel slitsom på flere plan.

Endret av Ishtar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt spennende, Veronal. ;) Der har fortsatt ikke kommet noen mens til tross for iherdig murrig. I morgen skal en CB til pers, og da regner jeg med at jeg enten kan juble eller mumle.

Ellers hatt en finfin lørdag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Slitsom søndag vil jeg heller påstå. Tok en meget svakt positiv CB i dag, så jeg innstiller meg på at dette kan komme til å bli en tidlig SA, hvis det ikke er noe som har gått i dvale. Blir det en SA så vil jeg helst ha den før fredag. Tenker jeg brenner av noen kroner på en digital CB på tirsdag eller onsdag, hvis dopapiret fortsetter å være like blendahvitt på tross av at det river, herjer og stikker i ett sett. Er jeg lei av å gå på do? JA!

Poden er virkelig på vei inn i trassalderen. Han er en engel sammen med andre barn, men med mannen og meg er alt bare nei. Så nå er jeg sliten og klar for jobbuke. *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, kjipt med tester som man ikke helt klarer å stole på. Krysser fingrene for tirsdag/onsdag!

så spennende dette er:)

er ny her på KG, men måtte bare ønske deg lykke til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger en digital og brenner i skuffen. Den tas muligens i morgen.

Dagen i dag var en opptur fra ende til annen. Poden har storkost seg i barnehagen, og det gjorde godt for et mammahjerte. Han var en skjønn liten gutt i hele ettermiddag og la seg uten et knyst. Da kan man ikke klage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 CD1

Det skulle en digital CB til for å lokke frem mensen. Av diverse årsaker er det helt greit med en litt forsinket syklus - det gjør straks september til en mye mindre upraktsik prøvemåned.

Nå har jeg vondt og blør mye. Ingen tvil om at det er tidlig SA på gang. Så har jeg prøvd det også. Og ikke minst vet jeg hva jeg skal se etter av symptomer.

Poden ville ikke sove alene i natt, så ryggen min er kjørt etter lang natt på tynn madrass ved siden av sengen hans. Han gråt ikke, men det kom noen triste rop etter mamma da klokken hadde rundet midnatt, og etter å ha forsøkt å snike meg tilbake i seng et par ganger, så kapitulerte jeg og fant frem madrassen. Jeg tipper det var et mareritt som var synderen. Innimellom trenger han å sove i samme rom som meg, og da får han lov til det. (Men han får ikke sove i vår seng, for da er det ingen som sover). Levering i dag gikk greit, jeg øyner en sutrefri levering i løpet av uken.

Endret av Ishtar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Kjipt, men lykke til i neste runde.

Får vondt i ryggen av å lese "tynn madrass". Det høres ut som vi gjør det ganske likt som dere, men vi har valgt stor seng til barnet (120x200 rammemadrass) med god plass til selskap ved behov. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, man kan ikke gå under på grunn av en kjemisk graviditet i PP1. Bedre lykke neste gang, tenker jeg (etter å ha lest og lest om kjemisk graviditet).

Poden har for øvrig et anfall av ekstrem mammadalt for tiden. Litt luksus, men jeg ser frem til ny natt på tynn madrass. Han slipper snart ut av sprinkelsengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 CD2

Poden avlevert uten en tåre. Han bevret så vidt i underleppen da vi satte oss ned for å ta av ytterklærne, men da han oppdaget sine elskede tøfler så var det helt greit. Jeg fikk to og en halv kos og han måtte vise frem de kuleste togene, før han vinket meg av gårde med et kontant "ha det" og løp inn i avdelingen for å leke. Jeg ble stående litt og skravle med primærkontakten, som kunne fortelle at de er fire gutter som leker veldig bra sammen. (Den lille gutten min har fått kompiser. :hjerte: )Og så skrøt hun av at han er så utrolig flink til å rydde. :stolt: Jeg måtte innrømme at det genet har han nok arvet av pappaen sin... Jeg konstaterer at barnehage er en stor suksess og at vi valgte riktig. :juppjupp:

Tilnærmet normal mens, altså ingen grunn til å skulle "vente" en måned.

Jeg fikk for øvrig en veldig hyggelig og høyst uventet telefon i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 CD6

Dagen i går sto i kjærlighetens tegn og det ble en fantastisk og nydelig feiring. :hjerte: Jeg konstaterer dessuten at det var godt å kunne skåle i den meget gode vinen som ble servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP2 CD7

Poden meget lykkelig ved avlevering i dag. Jeg fikk dessuten snakket en del med en av pedagogene og hun kunne fortelle om en forandring som omtrent hadde kommet over natten. Den ene dagen hadde han vært helt utrøstelig og stått ved porten og lengtet hele dagen, den neste hadde han funnet sin plass og bestemt seg for at barnehagen var et finfint sted å være. Hun beskrev ham som blid, omgjengelig og veldig entusiastisk. Og det var så utrolig deilig å høre! Jeg digger barnehagen, og ikke minst barnehagepersonalet.

Og så håper jeg at jeg slipper unna omgangssyken som går der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP2 2DPO

Innsatsen er lagt, så får vi se hva det bringer. Vi reiste på hyttetur på fredag. Det er derfor litt spennende om de foregående dagers "innsats" vil bli tilstrekkelig. Jeg er litt usikker på om jeg gidder å kjøre samme symptomjakten denne måneden. Ikke minst siden jeg innser at jeg fort vekk vil bli mer sprø av den enn nødvendig.

Poden elsker fjellet, og det gjør mannen og jeg også. Vi har tilgang til et familiested i mannens barndoms paradis, og drømmer nå om å finne vår eget i samme område. I helgen var vi på visning på en nydelig støl som hadde alt vi leter etter, bare ikke vinterveg. Og da er det litt håpløst.

Mye av poenget for oss er å ha et sted vi kan være mye om høsten og vinteren, i høstferien, julen, vinterferie, og påsken. I tillegg til å kunne bruke stedet i vanlige helger. Og da må det være vei helt frem, det er vi enige om. Men det var flott å se at det finnes drømmesteder innenfor "vår" prisklasse. Jeg tenker at vårt eget sted kanskje er nærmere enn jeg først hadde trodd.

Endret av Ishtar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 4DPO (IKM torsdag 4. oktober)

Jeg må visst notere litt symptomer likevel. Magefølelsen på plass. Og i dag begynte jeg å ”kjenne” puppene. Ellers litt draing i eggstokkene frem til i går. I dag kjenner jeg ingenting.

(Og forresten – EL-smerter på fredag ettermiddag. Kraftige på venstre side. AU!)

Poden gråt ved levering i dag. Det gjorde vondt i mammahjertet. :(

Endret av Ishtar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP2 5DPO

Puppene fortsatt høyst tilstedeværende. Litt murring og et par stikk i går kveld og igjen i dag morges. Magen min slo dessuten krøll på seg etter hytteturen i helgen.

Vektmessig er jeg veldig fornøyd for tiden. Så slank som jeg er nå har jeg ikke vært siden lenge før Poden kom til verden. Mageskinnet blir aldri pent igjen (skrukkete og ille), men magen nærmer seg i det minste noe som kan minne om flat og det er ikke meg i mot å skulle gå inn i et nytt svangerskap med en startvekt jeg føler meg komfortabel og fornøyd med. Jeg fikk ny vekt i det Poden ble født, så det er litt vanskelig å sammenligne med før han kom og nå, men alt av klær passer eller er for stort, så jeg antar at jeg nok veier mindre enn jeg gjorde året før jeg ble gravid sist. Vekten er på mellom 65 og 67 kg. 66,5 kg i dag. Helt akseptabelt med min høyde.

Og så er det en stor dag i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 9DPO

Jeg kjenner helt klart puppene, uten at jeg vil kalle dem direkte ømme. Det stikker og murrer en del i magen. Ellers alt "normalt".

Fabelaktig helg til tross for elendig vær. Det er ingen tvil om at høsten er her. Fullt hus i helgen - både lørdag og søndag. Dessuten barnevakt på fredag, så mannen og jeg fikk kommet oss ut og spist. :hjerte: Vi tok en ny vri i år og valgte samlet flokk, og det ble faktisk veldig bra! Jeg sitter her og er skrekkelig fornøyd med dagens sammenkomst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 11DPO

Puppene ikke veldig ømme, men jeg syns areola ser brunere ut en vanlig (innbilning), litt kremete utflod, stikk i livmoren og vondt i korsryggen. Og jeg aner rett og slett ikke hvor jeg før. Magefølelsen sier ja, men jeg er ikke sikker på om symptomene er enige med meg og at det derfor kun er ønsketenkning. Jeg får jo tidsnok svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...