Gå til innhold

Menn som tar seg på tissen.....

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Hei.

Har en samboer. Kjekk, snill og god. Nesten uten lyter:-) Han har imidlertid en uvane som er ganske plagsom og som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal håndtere.

Hans uvane er at han tar seg på tissen til stadighet. I alle merkelige sammenhenger. Selvsagt utenpå klærne. Han gjør det når han står og når han sitter, sammen med meg og med masse folk til stedet. Det virker ikke til å anfekte ham.

Jeg har nevnt det for ham et par ganger. Jeg har bare kort nevnt det og ikke snakket særlig inngående om det, fordi jeg synes det er pinlig og har ikke lyst å sette ham i forlegenhet. Når jeg har nevnt det, har han virket litt ille berørt og fort tatt opp et annet tema.

Jeg tenker at han MÅ jo har hørt dette før fra andre fordi det er så påtakelig. Min venninne har lagt merke til det og min datter har lagt merke til det.

Har aldri sett andre menn ha gjort det, har i alle fall ikke registrert det. Om kvinner hadde gjort noe sånt, ville man jo virkelig ha trodd hun var helt loco.

Hvordan ville dere ha påpekt dette, som etterhvert oppleves som ja.......pinlig? Han er jo ellers en meget påpasselig og forfengelig mann som er opptatt av hvordan han både ter seg og kler seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tar? Klør, eller? Kanskje han går med klær som gir for lite luft, eller kanskje han har sopp?

Skrevet

Tissen??? :overrasket: Det begrepet er det vel bare barn under 12 år som bruker?? :ler:

Gjest Innleggsforfatter
Skrevet

Tissen ja! I andre sammenheng kunne jeg ha sagt mye annet.

Nei, han klør ikke, han bare kjenner på tissen! Nesten som om han er redd for at den ikke er der lenger :ler:

Gjest Elastica
Skrevet
Nei, han klør ikke, han bare kjenner på tissen! Nesten som om han er redd for at den ikke er der lenger :ler:

:legrine:

Skrevet

Tja... De fleste har vel en slik greie, men vi slutter med det etterhvert. Tenk om jeg skulle gjort det samme hele tiden? Det er ikke sosialt akseptert, og kjæresten din kan raskt komme i pinlige situasjoner. Eller verre, kanskje noen blir provosert av det.

Skrevet

Jeg ville snakket med han om det. Den nærmeste til å snakke med han er du, kjæresten hans.

La gå at han synes det er pinlig, forsøk å kom forbi det punktet.

Prøv å få han til å åpne seg. Gjør han det av ubetenksomhet?

Ikke anklag eller angrip. Det er neppe sannsynlig at han gjør det med vilje.

Skrevet

Jeg hadde en Ex som var litt sånn. Var ikke så mye å gjøre med det, for det var rett og slett en fæl uvane han hadde. Han var ikke så ekstrem som ditt "manneben", men nok til at jeg syntes det var litt frustrerende.

Hvis han blir så forlegen som du sier (når tematikken blir tatt opp), så bør du heller si til han at det ikke er ditt problem at han har denne uvanen. Si at du sier ifra fordi du vil hjelpe han. Og hvis det ikke plager han at folk ser at han tar seg på tissen, så kan han for guds skyld bare gjøre som han vil...

Når du har sagt dette, så slutter du å nevne uvanen for han (for han er jo tross alt klar over denne uvanen). Alt du gjør er bare å for eksempel telle alle gangene han tar seg på tissen i sosiale sammenhenger. Uten at han vet at du teller. Også sier du i en litt uventet anledning: " I dag befølte du deg 34 ganger på tissen, mens "Per" og "Kari" så på. Mulig det ikke er sjenerende for deg, kjære. Men personlig fikk jeg litt nok av det den tiende gangen.

Er ikke sikkert at han innser problemet før han får et slags bilde på hvor ille ting egentlig er. Også lenge han ikke fullt ut blir bevisst at denne problematikken er verre for han enn for deg,så vil han heller ikke kunne klare å skjerpe seg. Bare noen tanker... :)

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at han ikke bare retter på balla?

Det er i så fall veldig vanlig, selv om de fleste er grasiøse nok til å gjøre det litt diskré.

:)

Skrevet

Det er i så fall veldig vanlig, selv om de fleste er grasiøse nok til å gjøre det litt diskré.

:)

Det er sikkert det han gjør. Eksen min gjør det hele tiden og nå har min vakre sønn på 5 begynt med det også...Grrrrrr.

Men, om man må gjøre det så ofte at det blir påfallende, har man feil undertøy da?

• Liker 1
Skrevet
Det er sikkert det han gjør. Eksen min gjør det hele tiden og nå har min vakre sønn på 5 begynt med det også...Grrrrrr.

Men, om man må gjøre det så ofte at det blir påfallende, har man feil undertøy da?

Ja, så plagsomt trenger det ikke å være. Er ikke bare baller der nede som kan ligge litt ubekvemt til, men allikevel...og det skulle vel iallfall ikke sønnen din plages veldig av ennå. Er nok mest herming fra hans side, ja. Akkurat det er jo noe du kan påpeke for eksen din.

Skrevet

Kjæresten min gjør det også, og jeg har ekser som gjorde det, heldigvis ingen av dem utenfor huset.

"Fant du noe?", pleier jeg å si!

Gjest Innleggsforfatter
Skrevet
Jepp. Det er jeg sikker på!

Har lurt på om han egentlig går rundt og er konstant litt småkåt. Og at han ubevisst koser litt med seg selv. Han er nemlig litt testosteronholdig. Det er uansett merkelig, fordi han ellers er så "perfekt".

Skrevet

Hehehehe, ja er det ikke litt fælt når menn oppfører seg som menn?

Det der er ganske vanlig. Lev med det, eller kjøp noe strammere undertøy til fyren, så ting holder seg på plass. Det er en refleksbevegelse, og har ingen betydning. Hvis ikke du blåser det opp til noe det ikke er.

Skrevet

Det der er ganske vanlig. Skyldig! :ler:

Men ikke med andre folk tilstede, da. Snakk med ham du.

• Liker 1
Skrevet

Uææh, mannfolk med huleboertendenser.

Min far gjør det ofte, foran folk han prater med. Vet ikke hvordan tenker, men innbiller meg at han tror at ingen ser det. Jeg blir kvalm hver gang jeg ser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...