Gjest marihan Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Er veldig plaget med dette.. Noen som har tips for å slippe dette? Det både klør og ser ufint ut
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Unirens fra Kondomeriet, skifte barberblad ofte. Kan gjerne desinfisere barberbadet før bruk også.
Kamikatze Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Øh, skal vi se... Trekke pusten... Bruk først en vaskeklut, med så varmt vann du orker. Dette åpner porer og gjør huden smidig. Så bruker du barberkrem eller skum som ikke skal være kaldt. Gjerne med aloe vera. Barbér med hårene, ikke mot dem. Og bruk høvel med maks doble blad. Ikke trippelbladshøvler. Doble blad gjør at det første drar "skjeggstubben" litt opp innen den kuttes, og da får neste blad også et lite jafs før stubben trekker seg tilbake i plan med huden. Triple høvler kutter rett og slett så mye at håret går under huden, og etterlater dermed en kanal inn i hårsekken hvor bakterier kan trenge inn å lage en betennelse. Det er dette som ser ut som små kviser eller røde fregner. Etter at du er ferdig kaster du bladet, eller desinfiserer det. Men ikke bruk det for mange ganger. Sløve blader kan lugge med seg hårstubben slik at det neste bladet likevel kutter for dypt. Dessuten er det lettere å skjære seg med et sløvt blad. Sår er en ideell yngleplass for kjipe små basselusker. Når du er ferdig, skyller du grundig med temperert vann. Avslutt med iskaldt for å lukke porene. (kun et sekund er nok ; ) Sånn. Nå har du minimert størrelsen og antallet innganger som styggedommen kan komme seg inn under huden din. Nå bør du helst bare tasse rundt en halvtimes tid, slik at du får tørke skikkelig. Etterpå bør du smøre med en fuktighetskrem med bakteriefiendtlig effekt, sånn som de med aloe vera. Aftershave med sprit er helst for masochister (og smaker pyton), men noen typer aftershavebalm for menn kan brukes om du ikke har annet. Som en nødløsning kan du bruke en sårserviett uten sprit (umiddelbart etter skylling og tørk) og så la det få hvile en time eller to, før du bruker vanlig fuktighetskrem. Dette er ganske viktig, for at det ikke skal slippe til bakterier før alle de mikroskopiske sårene har fått skorpe. -Neida, denne er ikke hverken synlig eller merkbar, hvis ikke du er en lett frustrert basill på boligjakt. Anbefaler ikke at intimbarbering gjøres i hui og hast før man skal rekke bussen på vei til festen. Samme prosedyren funker også under armer og sånn. Lykke til! : )
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Wow.. Takk for tips til meg også... Fantastisk
såpedispenser Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Bruk brulidinsalve etter barbering. Den fåes kjøpt på apoteket. Den funker bra for meg.
Gjest Tweek Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Det kan være et lurt tips og vente et par dager. Ikke barber annehver dag pg.a da er hårene så korte og stive at det (på meg) ikke blir bra resultat. Gjør det på slutten av dusjen så porene har åpnet seg litt og det er lettere. Jeg bruker asan til å barbere, syntes det funker likebra. Jeg barberer en gang med og en gang mot, og ikke barber det samme området om igjen og om igjen, da blir man sår. Jeg har smørt med sinksalve, men egentlig er det bare så smøre med en hudkrem uten parfyme eller vibratorrens. Dette er sånn jeg gjorde det, nå har jeg godt over til voksing
LetThemEatCake Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Jag använder både rakgelé och hudkräm anpassat för underlivet och det fungerar förvånansvärt bra! Annars brukar jag smörja med en fet hudkräm, men jag föredrar det förstnämnda alternativet.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Det funker også å vaske med pyrisept etterpå. Billig og bra.
MakeItHappen Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Jeg kunne ikke barbere meg uten å få røde prikker, en det forsvant da jeg begynte å vokse meg i stedet. Ha fikk jeg silkemyk hud uten prikker som holder seg lenge. Vokser meg hver 4. uke og er kjempefornøyd med det. Kan anbefales. Betaler 340,- pr gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå