Gå til innhold

MSN starter nå Outlook åpnes


Orthia

Anbefalte innlegg

Jeg lånte bort pcen min til en niese, og hun har trikset med noen innstillinger. Nå starter MSN når jeg åpner Outlok express. Det dukker stadig vekk opp forespørseler fra hennes kontakter.

Hvordan får jeg vekk dette?

Jeg vil ikke ha messenger kjørend ei bakgrunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Start Outlook Express. Klikk på Verktøy-menyen og i den på Alternativer .

Under fanekortet Generelt fjerner du haken ved "Logg automatisk på Windows Messenger", og tilslutt OK.

Gå deretter ut og klipp etpar 60 cm bjerkekvister, og ligg på lur til niesa kommer intetanende trippende forbi...

:hallo::pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men det hjalp ikke. Det var ikke haket av på "Logg automatisk på (...)".

Andre forslag?

(Del to av rådet er tatt til etterretning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Prøv å gå inn i messengeren, velg Verktøy, og Alternativer. Klikk på Generelt til venstre. I Logg på fjerner du haken ved Tillat automatisk pålogging når du er koblet til Internet. OK

Hjalp dette? Hvis ikke, bør du forsøke å beskrive litt mer utførlig hva som skjer. Starter messengern for eksempel automatisk når du kobler deg til nettet med eksplorer også? Vilken versjon har du osv. Jeg har nemlig sett for få dager siden et vald "start messenger samtidig som outlook starter", men finner det pokkernmeg ikke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke valget som du beskriver, dvs. det finnes ikke hos meg.

Det som konkret skjer, er at messenger begynner å kjøre når jeg åpner Outlook express. Det logges ikke på automatisk, men når jeg åpner for pålogging, kommer niesens brukernavn opp som auomatisk valg,

Prøver jeg å avslutte messenger når Outlooken er åpen, får jeg meldingen

Det er andre programmer som bruker funksjoner som er levert av Windows Messenger nå. Du må lukke disse programmene før du kan avslutte windows Messenger. Disse programmene kan inkludere Outlook, Outlook Express, MSN Explorer og Internet Explorer.

Messenger åpnes forøvrig ikke når kun IE kjører.

Jeg bruker Messenger 4.7 og Outlook Express 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre "opphavet" til dine problemer om hvordan du får vekk dette ?

Forhåpentligvis vet hun hvordan hun gjorde det. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, da er vi i alle fall på det rene med at det er Outlook Ekspress som starter messengern, og at den har kontrollen over den.

Står det "Start Messenger automatisk når jeg logger på Windows" under "Pålogging" der da, kanskje? I messengeren, altså...

Blir du sinna nok, så kan du jo alltids avinstallere hele msn-messengeren. Men her er det litt viktig å holde tunga i rett munn, for det er nemlig forskjell på windows messenger, og msn messenger. Msn kan lett avinstalleres. Klikk på startknappen, velg angi programtilgang og standardprogrammer, velg endre eller fjerne programmer, rull ned til messengeren, og fjern den. Men da er den borte, altså.

Får nok tenke litt nærmere over saken... Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt knoting fant jeg løsningen her:

http://support.microsoft.com/kb/302089

Hvordan problemet oppstod, vet jeg ikke. Litt betenkelig mtp sikkerhet hvertfall, at en messenger-konto blir tilgjengelig for andre på den måten (Jeg fikk fint logget meg på niesens konto uten passord. Følte eg som gammel spion der jeg kom inn i lørdagsforberedelsene til en gjeng sekstenåringer, hehe. Logget meg ut så snart jeg skjønte at løsningen på problemet ikke fantes der, da.)

Nå er jeg hvertfall fri for automatisk messenger! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...