Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #1 Skrevet 19. mars 2003 noen som har tolket og analysert diktet "treet" av haldis moren vesaas? eller noen som vet om et sted på nettet hvor det har blitt tolket? jeg finner det ikke på nettet har prøvd... håper så fryktelig på hjelp!! please!??
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #3 Skrevet 19. mars 2003 hihi... kanke nekte for det nei... nei det har seg sånn at jeg skal levere inn den som en stil på mandag og jeg har allerede analysert den ganske bra, men så perfeksjonist soim jheg er må jeg sammenligne med noe for å se at det kanskje er noe jeg kunne ha gått dypere inn på! er sånn med alt, detsverre! så ja jeg håper på hjelp??
Milo Minderbinder Skrevet 19. mars 2003 #4 Skrevet 19. mars 2003 skal ikke polemisere her over mitt syn på dikt- analyse og tolkning som voldtekt og blodig drap av kunst, men heller foreslå at du går inn på ABC sin startside og klikker deg inn på linken "stiler", som jeg har sett de har der. Folk med liknende frustrasjoner samler seg der, og det kan hende du finner noe.......... Uansett.....hvis du finner noe......prøv å ikke skriv direkte av.....din lærer vil lukte lunta lang vei....... Milo
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2003 #5 Skrevet 19. mars 2003 Som læreremne vil jeg ikke hjelpe deg med å jukse til deg bedre tekst enn det du klarer selv... Du har plenty med tid fram til mandag til å finne seriøs litteratur på området, og til å få hjelp av andre. Det viktige er at du ikke "stjeler" noen andres tekst og kaller den ditt arbeid. Det blir avslørt, tro meg! Hvis du vil skrive en enda bedre analyse; sett deg enda mer inn i det du skriver om, og det andre har skrevet. På den måten lærer du mer om analyse og tolkning, og denne lærdommen kan du ha nytte av neste gang du skal skrive. Da vil det gå myyye lettere, og du slipper å bli fortvilt. Vel... :oops: litt formanende her...men jeg mener det godt, altså! :D
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #6 Skrevet 19. mars 2003 jeg skal jo ikke skrive av engang.. det hadde jeg gjort om jeg ikke hadde sittet med 3 a4 siders tolkning av diktet forann meg. jeg skal sammenligne,ja kanskje tilføye litt her og der, men med mine egne ord! det er hele poenget! jeg skal sjekke ut om jeg har klart meg greit og har holdt meg innenfor det vesentlige.. første gangen jeg tester meg på en diktanalayse... det er det eneste... oioioi.. noen som vil hjelpe meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå