Gå til innhold

Begyne på Cipralex

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Marihøne_*
Skrevet

Hvor mange dager/uker tar det før man merker virkningen av Cipralex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor mange dager/uker tar det før man merker virkningen av Cipralex?

2-3 uker.

Skrevet

Legger til et spørsmål i denne tråden jeg.

Er det noen som har tatt cipralex i mer enn 20 mg doser? Jeg bruker 20 mg i to måneder, men oppnår ikke ønsket effekt av dette. Men jeg har oppnådd noe effekt og få bivirkninger, ønsker derfor helst ikke å bytte preparat.

I felleskatalogen står det at en ikke vet virkning på over 20 mg. Jeg skal til psykiateren igjen snart til oppfølging og vil ta dette opp skikkelig da, men vil gjerne høre om andre har erfaring med doseringer her før jeg skal til ham.

Skrevet

Jeg har tatt 30 mg, men doserte nylig ned til 20 mg, og merker ingen forskjell.

Det eneste jeg merket når jeg tok 30 mg var voldsom svetting. Økt svetting er vanlig på Cipralex, men når jeg tok 30 mg var det ekstremt.

Psykiateren din har sikkert erfaring med høyere doser, og kan gi gode råd. :)

Skrevet

Jeg trodde 20mg var maxdose for Cipralex... Jeg tar denne dosen og blir ekstremt trøtt av det,samtidig som at sexlysten er lik 0. Noen som opplever dette?

Skrevet

Jeg trodde og 20 mg var max dose,men håpte det gikk ann å ta høyere, fordi jeg tåler dem så godt men får ikke god nok virkning. Skal snakke med psykiateren min om dette snart. Jeg har ikke bivirkningene du snakker om, men det er vanlige bivirkninger og særlig det med sexlyst er en ofte vedvarende bivirkning som gjør at man bør vurdere å bytte medikament.

Jeg må nok også bytte siden jeg ikke oppnår nok virkning av disse.

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Jeg syntes å merke virkning ganske fort, de rundt meg merket at jeg var annerledes å bo sammen med etter noen dager, og skyen oppi hodet mitt lettet. Men FULL virkning og justering av bivirkninger tar noen uker ja.

Gjest tomatMina
Skrevet

Er ikke 2x10 mg max når man går på Cipralex?

Noe mere enn det er ikke bra faktisk og det tror jeg legen din også kommer til å si.

Vet om dem som går på disse type medisiner går endel opp i vekt, og de svetter mer enn andre!

(Har endel pasienter som går på dette og de beskriver denne svettingen som om dem var i overgangsalderen)

Nei, jeg er IKKE lege, men jobber på "Radiummen2 der mange av dem går på dette preparatet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...