Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Det blir mer og mer vanlig at man også i Norge følger andre lands tradisjon om at kvinnen får diamantring som frierring/forlovelsesring eller at man får diamanter i morgengave. Hvor spandable er så norske menn? Hvor stor er den norske gjennomsnittsdiamanten? Du som har fått diamantring, hvor stor er den/de og hvilken kvalitet har de(n)?
Tecka Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Min er 0.26,princess cut, TW/SI og verdien er ca 13.000,-. Elsker ringen min, my precious...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Min er 0,17 carat, briljant cut, TW/SI. Verdi 6.500 kr
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Mine er totalt 0.90 karat, R/VVS2 til en verdi av 35 000 kr. Hovedstenen er 0.60 karat princess cut. En helt enkel og nydelig ring.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Mine er totalt 0.90 karat, R/VVS2 til en verdi av 35 000 kr. Hovedstenen er 0.60 karat princess cut. En helt enkel og nydelig ring. Taksten er på 45 000 kr.
Gjest bare innom Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 min er bare 0.06 tror jeg verdi 3500 kr. synes det er tanken som teller og ikke størrelsen. elsker ringen min. Er jo dumt å kjøpe en stor diamant hvis man må betale på den i lang tid fremover. da hadde jeg brukt pengene på noe annet. Synes rammen rundt frieriet er mye viktigere. lykke til med ringkjøpet !
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 min er bare 0.06 tror jeg verdi 3500 kr. synes det er tanken som teller og ikke størrelsen. elsker ringen min. Er jo dumt å kjøpe en stor diamant hvis man må betale på den i lang tid fremover. da hadde jeg brukt pengene på noe annet. Synes rammen rundt frieriet er mye viktigere. lykke til med ringkjøpet ! Heller penger på ring enn bryllup synes nå jeg. Dessuten ser jeg ikke noen som sier de har store stener her.
Gjest Gjest_pippen_* Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Er ikke en ring til 35000 stor sten???? Hadde blitt sint om mannen hadde gitt meg en så dyr ring.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Er ikke en ring til 35000 stor sten???? Hadde blitt sint om mannen hadde gitt meg en så dyr ring. Sint? Det er vel opp til hver enkelte hva en velger å gi bort? Under 1 karat er vel ikke akkurat stort? Så vidt jeg ser oppgir alle verdi, dette trenger ikke å stemme overens med hva man faktisk har betalt.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Jeg fikk en enkelt ring med en liten diamant i da han fridde. Ringen kostet 3000 kr inkl diamant. Tror ikke jeg hadde følt meg komfertabel med å gå med et dyrere smykke enn som så til hverdags. Ikke hadde jeg akseptert at en så stor sum hadde gått fra vår felles økonomi til noe slikt heller.. Det er jo så mye annet i verden vi har mye mer lyst på Men vi her heldigvis på samme plan når det gjelder hva vi ønsker å bruke penger på (ellers hadde vi vel ikke funnet på å ha felles økonomi.. )
Gjest misunnelig forlover Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Min vennine fikk en brilliant 0,71 ct, TW-IP. Den kostet ca 25000-30000kr. Heldiggrisen. Men ville nok ikke gått for en IP selv, det er veldig dårlig clarity. Vil ha diamant jeg også
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Vil ha diamant jeg også Men så kjøp deg en da!!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Men så kjøp deg en da!! Eller vente til det er min tur :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #15 Skrevet 3. august 2007 Eller vente til det er min tur :rødme: Jeg vil virkelig anbefale deg å skaffe deg det du ønsker deg selv, og ikke sitte å ha store forventninger til hva andre skal gjøre for deg. Da kan du fort ende opp slik: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=279597
Rainbow Brite Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 Husker ikke en gang jeg... Det er prinsesseinfatningi hvertfall. Vet at det er en tw med veldig små inneslutninger, men husker ikke hvor stor den er.. Fin størrelse Prisen har jeg aldri fått vite, kan ikke skjønne hvorfor jeg skal vite det heller. Nydelig er den Har en til diamantring, som er litt mindre, men husker ikke hvor stor den er heller. Ikke prisen heller for den saks skyld. Jeg har diamantsertifikatene rundt omkring, så de kan være hukommelsen min for meg. Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å få en ring da jeg ble fridd til. Langt mindre at jeg skulle bli fridd til! Trodde ikke det kom til å skje på leeenge :rødme:
Gjest Gjest_lykkelig_* Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 Prisen har jeg aldri fått vite, kan ikke skjønne hvorfor jeg skal vite det heller. Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å få en ring da jeg ble fridd til. Langt mindre at jeg skulle bli fridd til! Trodde ikke det kom til å skje på leeenge :rødme: Jeg vet heller ikke hva ringen min egentlig kostet, vet bare at gullsmeden i Oslo skulle ha 35 000 kr for en tilsvarende ring. Bryr meg ikke om prisen. Men jeg vet at den er en D (River), VVS2 og hvor store stenene er(0.6 + 0.15 + 0.15). Jeg ble også utrolig glad, selvom jeg jo synes det er sinnsykt å bruke så mye penger på en ring. Men det var hans prioritering. Og det er utrolig koselig med en ring som han har fått laget kun til meg :rødme: Synes jeg har verdens fineste ring (og forlovede), bruker den nesten hele tiden.
Frk.L Skrevet 3. august 2007 #18 Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg har en nyyyyyydelig ring på 0,8 karat fra Tiffanys, av denne typen. Den er et fantastisk smykke som jeg elsker over alt på jord! :rødme: Jeg forventet aldri å få en så flott ring, men har den store fordelen at jeg har en kjæreste (en uke til jeg kan si mann..) som liker å kjøpe smykker til meg, og som selv liker diamanter. Endret 3. august 2007 av Frk.L
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #19 Skrevet 3. august 2007 Jeg har en nyyyyyydelig ring på 0,8 karat fra Tiffanys, av denne typen. Den er et fantastisk smykke som jeg elsker over alt på jord! :rødme: Jeg forventet aldri å få en så flott ring, men har den store fordelen at jeg har en kjæreste (en uke til jeg kan si mann..) som liker å kjøpe smykker til meg, og som selv liker diamanter. Nyydelig ring!!! Hvliken kvalitet har den? Lyst på jeg også.
Frk.L Skrevet 3. august 2007 #20 Skrevet 3. august 2007 Nyydelig ring!!! Hvliken kvalitet har den? Lyst på jeg også. Sånt husker jeg ikke i hodet. Den er ikke aller best (sååå spandabel er han ikke. ), men den er ikke spesielt dårlig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå