Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Samboeren min er skikkelig romantisk (han skriver til og med dikt til meg :rødme: ), noe jeg setter virkelig pris på, ikke er han redd for å innrømme det foran 'gutta', heller.

Da vi ifjor begynte å snakke om å gifte oss, muligens til neste vår (08), sa han at han ville fri til meg. Vi ble enige om å ikke legge spesifikke planer (sette dato, booke kirke osv.) før han hadde fridd. Da jeg mot vårparten spurte litt forsiktig hvor lenge han hadde tenkt å vente, sa han at han ventet på en spesiell, romantisk anledning. Valentines var over for lengst (da gikk jeg litt rundt med forventning), og det kom etterhvert frem at han kanskje hadde tenkt på en tur til Paris eller Roma. Det var jo kjempehyggelig og superromantisk, sa jeg, men slettes ikke nødvendig, vi hadde egentlig ikke råd til det da. Jeg sa at for meg holder det lenge med en romantisk middag, smektende musikk og masse stearinlys, og regnet med at jeg dermed hadde satt en slags minstestandard.

Så idag var vi på overtakelse av vårt nye hus. Da selgerne hadde gått, skulle vi gå ned, han foran meg. Nede snudde han seg plutselig rundt, gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Ingen foranledning, ingenting, det fantes ikke romantisk. Skuffelsen la seg som en klo rundt hjertet mitt og jeg smilte forsiktig og sa ja, jeg vil jo gifte meg med ham! Men jeg er så skuffet! Og jeg skjemmes over det, føler meg utakknemlig og slem. Han har spurt meg flere ganger i dag hva jeg syns (han så det vel litt på meg), sagt at han trodde jeg skulle bli hoppende glad osv. Jeg har sagt at det ikke har helt gått opp for meg, og det var jo over så fort (omtrent to minutter), og at det kom helt uventet. Litt av et hopp fra romantisk langhelg i Paris til 2 minutter i trappen...

Jeg har prøvd å ikke tenke på dette før nå. Han er borte i kveld, og nå kjenner jeg at det kommer sigende. En eneste gang i mitt liv skal jeg bli fridd til, og så skjer det sånn. Jeg kan ikke noe for det, jeg gråter når jeg tenker på det. Jeg har gått og gledet meg sånn, og nå er jeg så sint på meg selv, han har jo tross alt fridd, det er ikke alle som får det en gang. Han spurte på spøk om han skulle ta tilbake ringen og gjøre det om igjen, men jeg sa selvfølgelig nei - hva skulle jeg si. Han lurte også på hvorfor jeg ikke har sagt det til noen, han trodde jo jeg skulle kaste meg på telefonen med en gang (han vet hvor mye jeg har ventet på dette). Jeg har sagt at jeg venter til helgen når hele familien er samlet til min mors bursdag (både mamma og søsteren min er visst innvidd, og kommer nok til å spørre).

Nå lurer jeg på om jeg skal fortelle ham hvor lei meg jeg er. Jeg har aldri skjult så sterke følelser for ham før, og samme hvor utakknemlig jeg føler meg og hvor jeg skammer meg - jeg er så innmari skuffet...

Skal jeg si noe til ham?

Endret av Gjesteline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe. Han var vel grepet av øyeblikket. Overtakelse av et nytt hus ER seriøst, og starten på et liv sammen osv osv.

Personlig synes jeg hans frieri var mer romantisk enn et klisjefrieri i Paris, men vi er vel forskjellige..

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg synes også overtakelse av hus er da en flott anledning! Spontant og ærlig fra hjertet, og i begynnelsen av en ny fase.

Husker da jeg og min ex overtok vår første kjøpte leilighet.... Ingen møbler, møkkete og hadde ikke vært pusset opp på lenge. Men sex'en vi hadde glemmer jeg nok aldri..hehe!

Skrevet

Jeg syns ikke det var så uromantisk jeg da. Dere hadde jo overtakelsen på huset deres og dette symboliserer jo deres fremtid sammen. Og er det ikke litt av sjarmen da og bli tatt fullstendig på senga? Men nå skal det sies at jeg overhodet ikke er godt vant til romantik, mannen min har ikke et eneste romantisk gen i hele kroppen :fnise:

Når han fridde "viste" jeg at han skulle fri, hadde en stor ringeske i lomma så jeg bare satt og ventet, jeg ville heller at det hadde kommet som en overraskelse jeg.

Skrevet
Jeg hadde ikke sagt noe. Han var vel grepet av øyeblikket. Overtakelse av et nytt hus ER seriøst, og starten på et liv sammen osv osv.

Personlig synes jeg hans frieri var mer romantisk enn et klisjefrieri i Paris, men vi er vel forskjellige..

Helt enig, jeg synes et slikt sponant frieri er 1000 ganger mer romantisk enn et avtalt frieri i Paris eller på en restaurant på Valentines Day.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg synes det var en flott måte å gjøre det på, helt uventet og et huskjøp er jo virkelig et stort steg man tar sammen. Er også enig i at det er mer romantisk enn mer eller mindre avtalte frierier i Paris... :rødme:

Skrevet

Det var ikke spontant, han planla det slik.

Vi har begge overtatt hus før, han har derimot aldri fridd før og jeg har aldri blitt fridd til, dette var den eneste gangen for oss begge.

Vii er samboere fra før, så dette er ikke starten på et liv sammen.

Skrevet
Helt enig, jeg synes et slikt sponant frieri er 1000 ganger mer romantisk enn et avtalt frieri i Paris eller på en restaurant på Valentines Day.

Jeg er også enig. Heldige deg! GRATULERER!!!!! :)

Skrevet

Jeg synes det hørtes veldig romantisk ut, jeg! Det var jo et symbolsk øyeblikk og slett ikke noen Hollywood-aktig klisjé. Helt enig med dem over her som ville foretrukket et slikt frieri fremfor et velregissert skuespill.

Men skjønner jo at det ville vært vanskelig for ham å leve opp til dine forventninger. Håper ikke du tror at hver dag som gift skal være som å sveve på rosenrøde skyer heller, da kan du fort bli skuffet ...

Skrevet

Vi har begge overtatt hus før, han har derimot aldri fridd før og jeg har aldri blitt fridd til, dette var den eneste gangen for oss begge.

Vel, du ble overrasket da. Synes personlig ikke noe om planlagte frieri, hvor du vet at i kveld skal han gjøre det og du går og venter på det hele dagen. Synes det var mye mer romantisk å bli overrasket, selv om han planla å overraske deg.

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg forstår deg. Jeg er en av de som ønsker meg et virkelig romantisk frieri, og ville selv også blitt skuffet av den måten å gjøre det på. Jeg skjønner at du har blandede følelser. Man tenker jo at det er jo kjempeherlig at han har fridd, men hvorfor måtte han absolutt gjøre det i den settingen? Det er ganske bittersøtt.

Jeg vet ikke om jeg ville sagt noe til han. Jo faktisk så tror jeg det. Ihvertfall hvis han visste om hvilke forventninger du hadde (iallefall minstestandarden). Men kanskje følte han selv at det var romantisk? Med overtakelse av nytt hus og en "ny begynnelse" på en måte. Kanskje ble han revet med og følte inni seg at det var en perfekt anledning?

Jeg ville kanskje ikke sagt noe med en gang. Men hvis han merker på deg at det er noe, ville jeg etterhvert "gitt etter" og fortalt forsiktig hva som plaget meg. Men vær varsom, det blir antagelig et ømfiendtlig tema. Vær forberedt på at han kan føle stoltheten sin bli krenket. Kanskje vil han reagere med å si at du er overfladisk og komme med diverse andre beskyldninger.

Skrevet

Når jeg leste innlegget ditt TS så skjønner jeg j at du ble skuffet når du liksom hadde forestillt deg et frieri i hodet, også ble det sletts ikke slik. Jeg er en stor romantiker og ville nok gjerne at et frieri skulel vært superromantisk. Men når jeg tenker meg om så var det jo faktisk et flott frieri han kom med. Du ble helt tatt på senga, det var spontant og overtagelsen av huset der dere skal ha fremtiden sammen er jo STORT!!! Ta dere en feiring av at dere nå er forlovet!! Det kan jo du ta deg av og gjøre så romantsik du bare vil ;)

Dessuten fikk du i det minste et frieri!! Tenk positivt!!

Skrevet

Prøv heller å gled deg over at han faktisk har fridd og den forestående begivenheten og deres liv som gift, enn å fokusere på at frieriet ikke falt i smak.....

Skrevet

Jeg hadde vel kanskje forventet en romantisk foranledning, at det skulle bygge seg opp en stemning. Nå var det over så kort at jeg knapt fikk summet meg. Husker nesten ikke hvordan han sa det, en gang.

Forøvrig er det han som har bygget opp mine forventninger nettopp ved å være den han er. Jeg syns ihvertfall det er et stort skritt fra romantisk helg i Paris til to minutter i trappa (og hvem sier at et romantisk frieri må være "velregissert"?). Jeg tipper også at de som kjenner ham og meg vil lure på om det er sant at han virkelig gjorde det på den måten. Både familien min og hans og nære venner "forventer" nok (i den grad de har forventninger) en lang historie om et romantisk frieri.

Jeg er en oppegående jente som slett ikke forventer å sveve på rosa skyer etter bryllupet. Jeg har en realistisk forventning til at livet nok ikke kommer til å endre seg i vesentlig grad bare fordi vi er gift. Forventningen til frieriet var bare ikke like realistisk.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg synes faktisk det er ganske utakknemlig å reagere sånn. Samboeren din fridde, og viste faktisk at han klarte å se lenger enn klisjeer som er opplest og vedtatt (men som kanskje egner seg til å skryte av i venninnegjengen), og hva er vel mer romantisk enn å bli fridd til når man står på terskelen til noe virkelig stort og spennende, som det jo er å overta et nytt hus?

Lykke til med frieri, og forestående bryllup:)

Skrevet

Kanskje HAN syntes det var romantisk.. Etter min mening, så er du en sutrete unge hvis du klager på frieriet hans. Ærlig talt, det viktige er vel at dere skal gifte dere. Ikke hvordan dere gifter dere...

Skrevet

Vel, hva ønsker du å oppnå ved å si at du er misfornøyd med frierit? Han vil garantert bli lei seg, men hva skjer så? Skal han fri på nytt, på en måte du har diktert for ham? Han har jo allerede fridd, det blir jo bare tåpelig å skulle fri på nytt og bare "glemme" det første. Høres helt sært ut for meg. Enig med Domino, fokuser heller på at han faktisk fridde og at han ønsker å dele livet sitt med deg, og ikke på hvordan det skjedde.

Skrevet

Hvis du føler det så sterkt som dette, så ville jeg nok ha snakket med han om det. Det er nok ikke bra for verken deg eller han at du går og "gjemmer" på dette.

Skrevet

:bryllup:

Du er blitt fridd til, du har blitt spurt om giftemål på et morsomt sted (jo - det har du)!!, - tenk deg nå vielsen - den kommer antagelig til å bli superbra og romantisk, du får deg en bra og omtenksom mann!

:hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...