Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Når jeg leste innlegget ditt TS så skjønner jeg j at du ble skuffet når du liksom hadde forestillt deg et frieri i hodet, også ble det sletts ikke slik. Jeg er en stor romantiker og ville nok gjerne at et frieri skulel vært superromantisk. Men når jeg tenker meg om så var det jo faktisk et flott frieri han kom med. Du ble helt tatt på senga, det var spontant og overtagelsen av huset der dere skal ha fremtiden sammen er jo STORT!!! Ta dere en feiring av at dere nå er forlovet!! Det kan jo du ta deg av og gjøre så romantsik du bare vil ;)

Dessuten fikk du i det minste et frieri!! Tenk positivt!!

Ja, hvorfor ikke si til ham at du vil dere skal gå ut og feire frieriet på en litt romantisk måte? Da sier du ikke til ham at du er misfornøyd med måten han gjorde det på, men du får fremdeles den romantiske settingen. Kanskje han forteller deg noe om hvordan han følge øyeblikket var som overbeviser deg om at dette var veldig romantisk for HAM?

Jeg kunne ofte tenkt meg mer romantikk, og da jeg ble fridd til var det fantastisk å bli overrasket, men selvfølgelig kunne jeg kommet på tusen andre måter å gjøre det på (f.eks med hundrevis av levende lys og en fiolinist på en takterrasse i Sevilla og blabla ), men det hadde da virkelig ikke betydd noe mer for det. Mannen din har fridd til deg på et sted han sikkert mente kom til å bli fremtiden deres. Joda, han kunne spandert et glass sjampis hvis han hadde planlagt det slik, men kan dere ikke gjøre det i dag da? Spontanitet må man ta vare på, for det glemmer man tidsnok!

Vel, hva ønsker du å oppnå ved å si at du er misfornøyd med frierit? Han vil garantert bli lei seg, men hva skjer så? Skal han fri på nytt, på en måte du har diktert for ham? Han har jo allerede fridd, det blir jo bare tåpelig å skulle fri på nytt og bare "glemme" det første. Høres helt sært ut for meg. Enig med Domino, fokuser heller på at han faktisk fridde og at han ønsker å dele livet sitt med deg, og ikke på hvordan det skjedde.

Enig med Arkana. Ikke si det til ham. Prøv heller å gjøre noe bra ut av det i stedet for at det skal bli leit og flaut for ham. Han ville jo bare overraske deg og gjøre deg glad!

Og forresten:

GRATULERER!!! Vi ser deg vel på bryllupsforumet nå da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg

Vi lever i 2007. Det er like vanlig, og kanskje mer vanlig at jenta frir som at han skal gjøre det. Ofte er vel beslutningen om å gifte seg en samtale som vokser fram gjennom tiden. Mange jenter har drømt om den romantiske forlovelsen, drømmebrullupet med den vakre hvite kjolen og alle de beundrende blikkene. Jeg var i et slikt bryllup for noen år siden. Forberedelsene hadde vart i et år - kjempedyrt. Mannen som giftet seg hadde ensomme lei seg øyne. Kvinnen lo høyt sammen med sine søstre og venninner. Kjærligheten tok fort slutt. I dag har de gått fra hverandre. Hun ble fridd til, hun fikk sitt bryllup - men innholdet var ikke der. Hun var rusa på drømmen. Livet er ikke en dans på roser. Livet handler om å kjempe, om å tro på noe, om å svelge stolthet, om å være hengiven og varm, om å vise sin kjærlighet. Etter hvert som man lever så skjønner man mer og mer hva som er verdt noe. Det er ikke stæsj og materielle goder, men de små øyeblikkene der vi føler og viser hverandre at vi elsker hverandre.

Jeg har aldri hatt de drømmene som du har. Vi er nok veldig ulike. Jeg bryr meg ikke noe om hva andre skal tro om det som skjer i mitt liv. Jeg LEVER mitt liv slik jeg føler det er rett og velger mennesker rundt meg som gir meg energi og glede. Har lært meg å ikke henge meg opp i ting som er godt ment, men som kanskje føltes feil. Da er det bedre å gå videre.

For halvannet år siden fikk jeg kreft. To dager etter at jeg ble operert møtte jeg min kjæreste. Siden har vi vært sammen. Den kjærligheten han har vist meg ved å velge meg der og da kommer alltid til å glitre. Jeg har skrevet en bok om alt det jeg har opplevd siden jeg fikk kreft. Det var da jeg virkelig skjønte hva livet dreide seg om: Å LEVE DET FULLT OG HELT Boken heter Gå med hele ditt hjerte og kommer ut 10. september.

Legg dette bak deg og NYT DITT LIV. Lykke til

:klem:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Tror nok ikke trådstarter hadde blitt skuffet over dette hvis hun ikke hadde forventet seg mye på forhånd. Og det gjør hun jo selvfølgelig når mannen snakker om å dra til paris for å fri!!

Da sier det seg selv at man forventer et fyrverkeri av et frieri, og ikke på en trapp.

Selv om det var et kjempefint frieri, var det ikke helt som hun hadde forventet seg. Skjønner at hun kan være skuffa da.

Men hun skriver jo at hun hadde forsikret ham om at hun ikke forventet en romantisk tur til Paris og friere der, siden de ikke hadde råd til det. Da kan jo ikke han lukte at frieri i den nye leiligheten (som han tydeligvis synes er romantisk) er en skuffelse fremfor et klassisk restaurantfrieri som hun tydeligvis har ønsket.

Når hun har spesifisert at hun ikke trenger tur til Paris, så må hun nesten bare være fornøyd med det han finner romantisk.

Gjest beekeeper
Skrevet
Men hun skriver jo at hun hadde forsikret ham om at hun ikke forventet en romantisk tur til Paris og friere der, siden de ikke hadde råd til det. Da kan jo ikke han lukte at frieri i den nye leiligheten (som han tydeligvis synes er romantisk) er en skuffelse fremfor et klassisk restaurantfrieri som hun tydeligvis har ønsket.

Når hun har spesifisert at hun ikke trenger tur til Paris, så må hun nesten bare være fornøyd med det han finner romantisk.

Skjønner hva du mener, men om han hadde snakket om en storbyferie m/frieri, og hun hadde sagt at det trengte han ikke fordi de hadde dårlig råd og at det ikke var nødvendig, så skjønner jeg at hun kanskje hadde forestilt seg noe storslått. Det er jo ikke så merkelig?

Men synes hun bør fokusere på det som er positivt, og feire! Så stor bør ikke skuffelsen være.

Skrevet
Skal jeg si noe til ham?

Jepp.

Du skal si: "Ja, jeg vil gjerne gifte meg med deg"

Etterpå skal dra fra de lyserosa gardinene for øynene dine. Trenger du ei langhelg i Paris for at han skal kunne fri, ja da er du ikke voksen nok til å gifte deg.

Det er nå en gang sånn, at det den ene oppfatter som romantisk ikke nødvendigvis er romantisk i den andres øyne.

Skrevet

Tror ikke du er klar for giftemål jeg.....

Skrevet
Jeg kan ikke fitte å begripe at du tar sånn på vei for dette frieriet!

Stakars din kommende mann som gjordet dette sånn han fant det romantisk, så går du bare å er flau over måten han gjordet det på!

Er det ikke meningen bak frieriet som egentlig betyr noe da? At han vil dele resten av livet sitt med DEG!

Trodde det jeg :klø:

Nei skjerp deg litt jente, du er tross alt passert 30 år og har en sønn (har jeg lest i noen andre innlegg av deg) så mer voksen enn dette bør du vise deg!

Det kan ikke jeg fitte å begripe heller :fnise:

Skrevet

Jeg synes mange er vel slemme med TS her.

Skjønner deg faktisk godt jeg.

Klart det viktigste er at man faktisk skal leve resten av livet sammen. Men det er da ikke slik at det går ut på ett om man blir fridd til "i handlekøa på Rimi" eller om det skjer under en romantisk anledning som mannen han planlagt nøye fordi han vil det skal være helt perfekt.

For å si det sånn: Om mannen min hadde droppa hint etter hint om at han hadde store planer for hvordan bursdagen min skulle feires. Sagt at jeg måtte holde av kvelden, og ikke planlegge noe som helst, at jeg skulle være klar og ferdig sminka klokka åtte.

Ja da hadde jeg blitt skuffa om det viste seg at han hadde leid en dvd og satt en skål potetgull på bordet.

Det er ikke det at kjæresten din har gjort noe feil, det er bare det at du har hatt så store forventninger om akkurat dette, fordi han er så romantisk som han er, og fordi han har lagt litt opp til det selv.

Om du sier noe til kjæresten din så synes jeg du skal fokusere på at du føler deg dum som ble litt skuffa.

Skrevet
For å si det sånn: Om mannen min hadde droppa hint etter hint om at han hadde store planer for hvordan bursdagen min skulle feires. Sagt at jeg måtte holde av kvelden, og ikke planlegge noe som helst, at jeg skulle være klar og ferdig sminka klokka åtte.

Ja da hadde jeg blitt skuffa om det viste seg at han hadde leid en dvd og satt en skål potetgull på bordet.

:ler: Da hadde jeg ment han var skikkelig søt!

Er det ikke sånn noen mannfolk er da?

Klart det viktigste er at man faktisk skal leve resten av livet sammen. Men det er da ikke slik at det går ut på ett om man blir fridd til "i handlekøa på Rimi" eller om det skjer under en romantisk anledning som mannen han planlagt nøye fordi han vil det skal være helt perfekt.

Ettersom mannen til trådstarter er en romatisk person, mente han vel at det tidspunktet han gjorde det på og at han gikk ned på kne VAR ROMANTISK!

Jeg mener trådstarter bare er bortskjemt og storforlangen.

Skrevet

Unnskyld meg, men stakkars mann... Han har jo åpenbart prøvd å være romantisk. Jeg synes ihvertfall at frieri i en trapp i et nytt felles hus høres veldig fint ut :rødme: Så har dere vel litt forskjellige oppfatninger om hva som er romantisk da...

Jeg synes ikke du skal fokusere så mye på selve frieriet, gled deg heller over forlovelsen! Gratulerer så mye :):bryllup:

Skrevet

Jeg føler på mange måter med deg, TS. Du vet at din reaksjon ikke er den "riktige", men kan ikke hjelpe for hva du føler. Det må jo unektelig være ganske frustrerende. Luft frustrasjonen din her, og bli ferdig med saken :) Eller dere kan feire forlovelsen, som andre foreslår.

Jeg kan ikke fitte å begripe

:ler: Dette må være en av de mest komiske skriveleifene jeg har sett her *barnslig*

Gjest Sativa
Skrevet

Hvis man føler at man trenger å bli fridd til under spesifikke omstendigheter, så er det kanskje greit å fri selv? Så blir det sånn som du vil ha det?

Jeg synes du er litt lumpen jeg da.... Han som hadde gledet seg til å overaske deg osv...

Skrevet

Jeg begriper ikke at dette skal være noe å bry seg om overhodet.

Et par bor sammen og er enige om å gifte seg. De er til og med enige om at han skal spørre henne om dette, og hun skal svare ja.

Det er mulig jeg har beina bedre planta på jorda enn det som sunt er, men i min verden er frieriet allerede overstått når et par er enige om å gifte seg.

Hvem var det som lufta tanken først?

Han? OK, da har han fridd til deg og fått ja.

Du? OK, da har du fridd til ham og fått ja.

Kan noen fortelle meg hva poenget er med formelle frierier etter at giftemål er avtalt?

Gjest Elastica
Skrevet
:ler: Dette må være en av de mest komiske skriveleifene jeg har sett her *barnslig*

Barnslig jeg også. Jeg har fnist flere ganger idag. *knis*

Skrevet
Barnslig jeg også. Jeg har fnist flere ganger idag. *knis*

Jeg også.. :ler:

Skrevet

Et godt eksempel på hvor forskjellig manne og kvinnehjernen (dvs TS) kan være. Selv om han er romantisk anlagt så mente han vel der og da at det var tid og stedet for frieriet, hverken mer eller mindre. Å fortsette å syte og gnage om dette blir bare destruktivt. Dere skal gifte dere, se fremover...............

Skrevet

:fnise:

Gjest Ulva35
Skrevet (endret)

Tror du vil se på dette som både spesiellt og romatisk i ettertid jeg TS. :)

Jeg er veldig romantisk og det er mannen min også. :rødme: Når han fridde til meg var det ikke i Paris eller Roma. Ei heller på en romantisk resturant. Han hadde tent masse levende lys(noe vi ofte gjorde og gjør), satt på en nydelig cd og falt på kne og spurte om jeg ville dele resten av livet med han :hjerter_rundt:

Så klart sa jeg ja.

Så kom dagen vi skulle forlove oss, en meget spesiell dag(vil ikke fortelle hvor spesiell ettersom jeg mange vet akkurat den biten). Iallefall, så var den dagen spesiell romatisk og det var hans ide.

Med andre ord så lå det an til en meget romatisk kveld.

Og hva skjer? Vi setter på oss ringene slik helt tilfeldig etter middagen. Så setter han på nyhetene som om ingen ting har skjedd. Når nyhetene er slutt spør han om vi skal legge kabal på PC :overrasket:

Og det gjorde vi faktisk :ler: Jeg var kjempesjokkert og våget iallefall i spørre hva det var med han. Trodde jo minst han hadde angret seg veldig. Jeg mener, her har jeg den romatiske mannen og så ser han på nyheter og legger kabal på pc(sammen med meg riktignok, men endog) på en så vikitg dag :overrasket:

Men tiltross for en spesiell forlovelsekveld så ble det et romantisk bryllup noen måneder etterpå, og nå har vi hatt 10 romatiske år sammen. Kunne ikke vært lykkeligere. :rødme:

Selvfølgelig har jeg spurt han om det etterpå og han sier: Ja, men da glemmer du jo aldri den kvelden :ler:

Men egentlig så tror jeg at store sterke mannen min ble så rørt og satt ut at han måtte finne på noe vanlig liksom :)

Uansett så tror jeg at du vil se tilbake på frieret som noe fint og vakkert TS. Nytt hus og nytt liv sammen. Det viktigste er vel tross alt at dere blir gift og får det godt.

Lykke til :klem:

Endret av Ulva35
Gjest tomat Mina
Skrevet
Jeg kan ikke fitte å begripe at du tar sånn på vei for dette frieriet!

Hoisann :overrasket: shiit.. :sjenert::legrine:

Gjest lissi32
Skrevet

Min samboer syns ikke det er vits å gifte seg fordi han sier det alltid pleier bli slutt når folk endelig gifter seg, så skal jeg ha han kommer jeg kanskje aldri til å bli gift.

Jeg hadde blitt hoppende glad over å bli fridd til, det er en stor tillitserklæring uavhengig hvordan det blir gjort:O)

gratulere:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...