Gå til innhold

Å komme seg videre i planlegging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det nærmer seg, og jeg føler at jeg burde begynne å ta tak i ting. Men jeg mangler liksom litt piffen for å komme igang..

Det er så mange ting som avhenger av hverandre, og derfor ikke kan gjøres uten at man vet noe annet igjen..

Sånn som lokalet: de har en grusom farge på gardinene, sånn slags syrinrosa/rød på stolene, og tallerkener som aldeles ikke matcher. Så kan de ikke svare på om de skal bytte ut noen av fargene, som igjen setter meg i et fargevalgdilemma. Skjønner?

Som igjen gjør det vanskelig å finne farger til bukett, pynt osv. osv..

Og så er det spenningen med hvor mange som kommer. Det er flere som sier at "ihvertfall kommer jeg" når vi har invitert begge, for det er vanskelig med barnevakt ol.

Jeg kan begynne å lage bordkortene, vet hvordan de skal være. Men her mangler jeg motivasjon. I tillegg til at reagerte allergisk på noe da jeg laget innbydelsene.

Maten? ANER IKKE! Vil ha noe litt utradisjonelt, men har ikke kunnskaper nok til å vite hva det skal være. Det er mange ting som høres fancy ut i menyen, men så viser det seg å være kotelett med potet, hehe..

Mangler mye av tingene til kjolen: undertøy, sko, slør, tiara og har etpar kilo for mye øverst på rompa..

Måtte bare klage litt, det er ca to måneder igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville satt meg ned å bestemt farger på blomster og dekor uavhengig av stoler og gardiner. Jeg liker at ting matcher - men så viktig er det vel ikke...bordet blir pen uansett hvordan gardinene er.

Jeg planla hvite duker med rosa blomster, hadde hvit/rosa bordkort og menyer, rosa blomster til meg osv osv..jeg hadde aldri sett hverken rommet vi skulle være i, møblene, gardinene eller tallerknene før. Det var et stygt lite mønster på talernene som overhode ikke matchet - men det bryr man seg ikke om den dagen når man sikker der og bare koser seg likevel.

Om bordkortene blir et prosjekt å lage så kjøp en pakke ferdige kort så er den saken ute av verden.

Skal dere lage mat selv? Kokk? Catering? Skal steder dere ha festen lage mat? Spør om en time med "tasting" så får dere smake litt forskjellig og vips er maten bestemt også...

At folk ikke får ut fingern er kjipt....men dere har vel en SU frist? Send en kort sms til de som ikke har svart å fortell pent at dere må vite pga mat etc

Senk skuldrene...og lykke til :)

Endret av *Emma*
Skrevet

Stopp sutringen og kom i gang!

Velg blomsterfarger som du liker.

Akkurat hvordan bordkortene ser ut er i det store og hele revnende likegyldig så lenge gjestene kan lese hva som står der.

Hvor vanskelig er det å bestemme meny da? Går ut fra at du ikke skal lage maten selv og at de som lager den må kunne fremskaffe noen forslag.

Undertøy og sko bør du absolutt finne snarest. Sko må gåes inn og det kan ta tid å finne undertøy som passer under kjolen.

Skrevet

Hvis det bare er to måneder igjen er det vel tvilsomt at de kommer til å skifte ut alt av gardiner, stoler og servise innen den tid. Derfor er det like greit at du bestemmer deg for farger først som sist. Husk at det kan være bestillingstid på blomster også.

Spør om menyforslag fra de som skal lage maten, ta noe dere begge liker og så tenker dere ikke mer på det. Det er tross alt ikke maten det handler om.

Enig i at du bør finne sko og undertøy snarest mulig, det trenger ikke være så enkelt.

Bare sett i gang så skal du se dagen blir helt perfekt :)

• 2 uker senere...
Gjest nextlife
Skrevet
:ler: Morsom innlegg av trådstarter, sier kanskje noe høyt som manger er gjennom, men ikke tør si høyt. Er bare veldig spent på om du er kommet deg videre, og ser lysere på planlegginga nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...