Gjest Sativa Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Må i såfall være en optimist. Jeg tar ikke under noen omstendigheter telefonen hvis ikke den som ringer kan identifisere seg. (jeg tar heller ikke fonen hvis jeg ikke kjenner nummeret) Trodde de fleste hadde fått med seg det jeg, at å skjule nummeret kan føre til at de ikke får tak i den de prøver å nå. Hva gjør dere? Svarer eller ikke?
*Mina* Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Svarer uansett, og blir irritert på mennesker som tenker som deg.
Trampe Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Jeg tar den ikke. Jeg har aldri opplevd at noen jeg kjenner ringer meg med skjult nummer. Numre jeg ikke kjenner tar jeg, for det er mange som tar kontakt med meg gjennom jobben, og jeg lagrer ikke alltid numrene deres på telefonen.
Gjest Reven Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg svarer ikke skjult nummer på fasttelefonen. Jeg har nemlig en plageånd jeg prøver å unngå. På mobilen svarer jeg på skjulte anrop, fordi det sannsynligvis er broren min, som av gode grunner har skjult nummer. Nå skal det sies at svært få personer kjenner til mobilnummeret mitt (delvis på grunn av plageånden), og jeg har aldri opplevd å få selgere/statistikkselskaper på tråden der. PÅ hjemmetelefonen, derimot.... :koker: Endret 3. august 2007 av Reven
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Jeg svarer uansett. Har aldri opplevd noe ekkelt. De får ikke gjort så mye galt gjennom telefonen uansett.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Jeg svarer verken på ulagrede nummer eller skjulte nummer. Hvis de virkelig vil ha tak i meg, kan de legge igjen en beskjed. (På den andre side sjekker jeg alltid numrene som har ringt til meg, og bestemmer meg da for om jeg vil ta telefonen om vedkommende ringer igjen.)
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Svarer uansett, og blir irritert på mennesker som tenker som deg. Hvorfor det? Hvorfor må man ringe med skjul nummer??
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Er det noen her som har tenkt på at norsk tipping ringer med skjult nr? Gjorde hvertfall det for et års tid siden... Eller som jeg sa til min mor når lillesøstra mi var hos en kompis og lekte; Enn hvis det er moren til han hun er hos som ringer fordi det har vært en ulykke? Du vet aldri om noe har skjedd, og uansett om du har nr til den det gjelder kan det være at de ikke har mob. akkurat når det skjer, er uten strøm eller tlf er skadet den og, og de låner tlf til noen som går forbi. Har du virkelig tid til å vente på at denne personen skal legge igjen beskjed, så skal du få mld om at du har en ny beskjed OG ringe for å høre hva det var, hvis noen som står deg nær er hardt skadet/døden nær på vei til sykehus? Jeg vet at det har hvertfall ikke jeg. Ingen som kan skade deg gjennom telefonen uansett. Det er bare å legge på hvis det er noen du ikke vil snakke med...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Jeg tar telefonen uansett (hvis dte passer da, altså hvis jeg er i nærheten og jeg ikke er opptatt). Tenker som hun over. Hva hvis? Hva hvis bestemor er død? Hva hvis de ringer fra sykehuset? Hvis det er telefonselger legger jeg bare på. (men de har slutta å ringe etter at jeg registrerte meg) Når noen har tasta nummeret mitt og prøver å få tak i meg så har de nok en grunn til det.
Kaffeavtalen Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Jeg tenker som oftest at det er telefonselgere hvis det er ringt med skult nr uten at jeg har oppdaget det. Hvis jeg hører telefonen svarer jeg
nettvenninnen Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Har aldri opplevd noe ekkelt jeg heller. Kanskje fordi jeg aldri tar telefoner med skjult nummer... Av prinisipp, så svarer jeg ikke. Om det er viktig eller ei bekymrer meg ikke. Er det noe viktig, så vil vedkommende ringe opp igjen gjentatte ganger på rad eller sende en melding (jeg har kun mobil). Verre er det ikke.
aquata Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 svarer ikke på sjulte nr jeg heller, men så tipper jeg da heller ikke og barna har egen telefon. Vil folk ha tak i meg kan de ikke være mere sjenerte enn at de tør å la meg se at de ringer. Ikke alltid jeg kan ta tlf, men er det viktig så ringer de vel opp igjen. Det er deilig å ikke være tilgjengelig bestandig.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Det er uaktuelt for meg å behandle mobiltelefonen som en ekstra kroppsdel, så jeg har absolutt ikke som mål å være tilgjengelig hele tiden. Jeg tar telefonen hvis jeg føler for det, og skrur den av hvis jeg føler for det. Det får da være måte på til hysterisk innstilling om man skal ha den på hele tiden fordi noen man kjenner kanskje blir liggende for døden. Nei, vettu hva. Og Norsk Tipping? Man får premien sin om man ikke tar telefonen.
Gjest Sativa Skrevet 3. august 2007 #15 Skrevet 3. august 2007 Svarer uansett, og blir irritert på mennesker som tenker som deg. Hvorfor blir du irritert? Grunnen til at jeg ikke tar den er ikke at jeg er sær og absolutt skal følge mine egne prinsipper. Jeg blir redd og nervøs når det ringer og jeg ikke vet hvem det er. De gangene jeg har tenkt at "ta deg sammen og ta telefonen nå" så har det vært selgere eller spørrere. og jeg er veldig dårlig på å si nei....
Kamikatze Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 Ettersom kun selgere, xer og plagånder har ringt meg fra skjult nummer, har jeg nå filtrert alle slike samtaler bort. Dauer bestemor, så våkner hun neppe til live om jeg får vite det nå eller i morgen. Hvorfor refererer norsk tipping med at folk må være obs hvis det kommer samtale fra et Hamar-nummer, hvis de bruker skjult da? Neh, har folk noe å skjule, har de neppe gode hensikter.
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 Jeg tar telefonen uansett. Det er faktisk enkelte personer i Norge som har så gammel sentral at de må ha skjult nummer, så det er ikke nødvendigvis noen som mener å skjule det. Det er også mange personer som prøver å få tak i meg uten at jeg kjenner nummeret, f.eks offentlige kontorer o.l. Men hvis jeg ser at et ukjent nummer har ringt meg, og jeg slår det opp uten å finne ut hvem det er, da ringer jeg sannsynligvis ikke tilbake. Regner med at folk ringer igjen hvis det var viktig.
Gjest Met Skrevet 3. august 2007 #18 Skrevet 3. august 2007 Jeg tar ikke telefonen hvis de som ringer har skjult nummer. Da er det som regel bare selgere uansett.
Dru Skrevet 3. august 2007 #19 Skrevet 3. august 2007 Selgere skal vel strengt tatt ringe uten skjult nummer, mener det ble en endring i det for et par år siden eller noe. Og defr har vi fått flotte tjenester slik som f. eks. telefonterror.no. Jeg bryr meg ikke om det er skjult nummer, jeg tar telefonen uansett. Jeg er for nysgjerrig til å la være.
Mrs. K Skrevet 3. august 2007 #20 Skrevet 3. august 2007 Jeg tar også telefonen uansett, forutsatt at jeg har den med meg eller at jeg hører at det ringer. Det er sjeldent at jeg sjekker nummer før jeg svarer. Er det en uønsket samtale avslutter jeg bare og ferdig med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå