Gjest imli Skrevet 9. mai 2009 #8241 Del Skrevet 9. mai 2009 Klarrt de er flinke Her gir jeg bare halve brødskiver og lar ungen spise selv. Men skorpene vil han som regel ikke ha da. Spiser også all frukt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 13. mai 2009 #8242 Del Skrevet 13. mai 2009 Gjør som deg med skje Imli - en til lillegutt og en til meg...går veldig greit da, ikke det at han har noe på skjea si da, men jeg får i han kveldsgrøten hvertfall og middagen. Han prøver mer og mer å vil spise selv, men det kommer an på hvor sulten han er. Veldig sulten - vi får gi eller hvis det er yoghurt - det er han så glad i at han vil ha det fortere enn svint.... Ellers spiser han all mat selv, kutte opp i biter og sette foran han, glir ned på høykant Lillegutt har funnet tunga si...så nå har han tunga litt på snei og ene hånda holdende rundt hele tiden - det blir mye sikkelsøl det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 13. mai 2009 #8243 Del Skrevet 13. mai 2009 Så bra det er flere som har oppdaget tungen sin. Ble nesten urolig minimann var blitt besatt av tungen. Han holder i den og drar i den hele tiden. Blir en del gris under middagen da, ja. Hvis han ikke holder i den plasserer han den trygt på utsiden av munnen, hengende til høyre. morsomt syn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mai 2009 #8244 Del Skrevet 13. mai 2009 Hvordan er det med pratinga da? Her har ungen faktisk begynt å herme litt etter meg når jeg sier enkelte ord, artig Ellers går det mest i "hei" og "se" for tida. Gleder meg til han begynner å kalle meg mamma jeg... Det har han det visst ikke travelt med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 13. mai 2009 #8245 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Her er favoritt ordet æsj, var i en klesbutikk med henne for et par dager siden og da tok hun tak i plagg vi trilla forbi og sa æsj Og så sier hun hei og ma-ma-ma, kanskje det er mamma hun prøver å si Ellers klarer hun nå å gå alene med gåbilen sin og reiser seg stadig, kjekt. Endret 13. mai 2009 av linky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mai 2009 #8246 Del Skrevet 13. mai 2009 Æsj er moro å si her også. Han sier æsj når han tisser på gulvet så kanskje han skjønner hva det betyr. Au-au liker han også å si, men han sier det til veldig mye da. Lurer på hvor mye de egentlig skjønner så tidlig? De sier jo så lite forståelig selv, men kanskje de forstår mye mer enn vi tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. mai 2009 #8247 Del Skrevet 13. mai 2009 Her går det i heia og hadet. Han sa både mamma og pappa for over en måned siden, men nå vil han ikke si det mer. Snodig. Men jeg ser at han forstår mye. Jeg kan peke på en sko og si "hent skoen til mamma", så gjør han det. Han skjønner også "andre skoen". Det kan ligge mange ting ved siden av hverandre, og han velger allikevel skoen, så det betyr jo at han skjønner ordet. Samme med pusi og boka. Men her er alt jææjææ - med varierende tonefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 13. mai 2009 #8248 Del Skrevet 13. mai 2009 De er søte disse små :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sønnavind Skrevet 14. mai 2009 #8249 Del Skrevet 14. mai 2009 Her var det lenge siden jeg har vært. Har ikke lest så mye, men det ser ut som dere koser dere:). Jentene mine begynte i barnehage etter påske. Vi har hatt endel sykdom, men oppstarten har allikevel gått greit. Det virker som de trives bra, og at gruppa de er i fungerer fint. Barnehagen ligger 100 meter unna, så det er jo perfekt. Begge begynte å gå rett før de ble ett år, lillesøster med et par dager. Nå klatrer de på alt, løper avgårde og begynner å bli veldig flinke til å holde balansen. Det er ganske slitsomt å ha ansvaret for begge to når de raser avgårde til nærmeste klatremål og sloss om å komme først, men foreløpig har det gått bra. Men for å si det sånn, spising av grus og sand har jeg ikke tid til å bry meg med:). De forstår masse. Henter luer, jakker og sko når vi skal ut, går på badet når vi skal skifte bleie og klatrer opp på tripp-trappstolen når det er mat (klatre på tripp-trappstolen gjør de i og for seg hele tida...). Men de har lite, begge sier mama, men jeg tror ikke det betyr mamma. Lillesøster sier også æsj, men det er ikke et ord jeg bruker noe særlig, så jeg tror egentlig ikke det heller betyr noenting. Eller, det betyr kanskje noe, men ikke det det betyr for meg, hehe. Men i det store og hele har de veldig, veldig mye lyder, så jeg tipper det løsner snart. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #8250 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg holder på å bli gal.!.!.! Har enda ikke fått barnehageplass. De sier bare at det er lovbestemt så alle skal få men................ Om ikke vi får brev om plass snart så reiser jeg dit å fillerister både den ene og den andre... Akkurat nå haaaater jeg å bo i Oslo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 14. mai 2009 #8251 Del Skrevet 14. mai 2009 Off, så kjipt da Grace. Vi har fått barnehageplass, fikk svar i dag. Kunne velge mellom 3 stk. Da ble det en som ligger ca. 5 min unna oss, kjempegreit. Tror det var naturbarnehage. Begynner i august en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 14. mai 2009 #8252 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg holder på å bli gal.!.!.! Har enda ikke fått barnehageplass. De sier bare at det er lovbestemt så alle skal få men................ Om ikke vi får brev om plass snart så reiser jeg dit å fillerister både den ene og den andre... Akkurat nå haaaater jeg å bo i Oslo! håper det ordner seg snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. mai 2009 #8253 Del Skrevet 15. mai 2009 Så kjedelig, Grace. Hvordan går det med dere ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 17. mai 2009 #8254 Del Skrevet 17. mai 2009 Gratulerer med dagen alle sammen - Hipp Hipp Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 17. mai 2009 #8255 Del Skrevet 17. mai 2009 Gratulerer med dagen alle sammen, håper alle får en flott dag Været er foreløpig flott her, men har nå meldt regn senere, håper det holder seg unna. Lillejenta skal stases opp i ny bunad i dag, gjett om jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. mai 2009 #8256 Del Skrevet 19. mai 2009 Heisann godtfolk. Vi nyter fabelaktige dager her nord, strålende sol og temperaturer vi bare har drømt om (les: over 20 grader) Laughing Jeg har vært på 1års ktrl med K i dag. Stor og flott gutt på 10.570g og 79cm. Fikk sprøyte i begge lår og har nå ca 39,5 i feber... Men han har også store mandler, sikkert derfor han ikke tåler biter i maten, væske i begge mellomører og testikler som ikke helt har skjønt hvor de hører hjemme. Øre og hals skal vi tilbake til fastlegen i juni for, det andre ser de an til han blir 2 år. Han har tydelig favorittside enda, men legen får fullt utslag på begge sider av nakken, så vi skal bare skjerpe oss med trening for å snu hodet mot ikke-favorittsiden. Han lærte seg og sitte på 1årsdagen og på 17.mai brøt tann nr 8 gjennom. Han står fortsatt på alle 4 og rugger og han klarer såvidt å dra seg litt opp etter hendene. Han begynte i bhg 20.april og det gikk kjempebra. Han bare smiler til alle og alt, og han legger seg fint i vognen for å sove. Hjemme sovner han fortsatt på puppen til dupp og på kvelden, og da bærer jeg han bare i seng. Han får masse pupp enda, og det har ikke minket noe på melka til tross for 6-7 timer i bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. mai 2009 #8257 Del Skrevet 19. mai 2009 Forsinket gratulerer med ettåring du også Pondusa. Koselig å høre fra deg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 19. mai 2009 #8258 Del Skrevet 19. mai 2009 Gratulerer med ettåring Pondusa Blir litt sporadisk innom her jeg, er på jobb og ettermiddagene går til lek og morro med lillegutt, før han skal i seng. Så er det jo ikke så lenge til vi skal flytte, så hvert ledige øyeblikk går til pakking. Pappa`n sa idag at det ville bli litt rart til uka igjen da, for han har jo vært hjemme i pappaperm i fem uker nå. Tror han synes det er litt vemodig ja... Ellers har lillegutt begynt å si noe som ligner "n" - han holder tunga lenge i ganen og sier "n". Lurer virkelig på hva han prøver å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 21. mai 2009 #8259 Del Skrevet 21. mai 2009 Ellers har lillegutt begynt å si noe som ligner "n" - han holder tunga lenge i ganen og sier "n". Lurer virkelig på hva han prøver å si N...ei? Det går det nemlig i her, han vifter med pekefingeren, rister på hodet og sier nei, nei. Ellers er det hei, lys, æsj som er forståelig iblandet en god del lalala og goll. Navnet til storesøster sliter han litt med, det blir til La. 14 mai tok han sine første skritt alene og i går fikk han skikkelig taket på det, så nå stabber han ganske greit rundt. Festlig å se på! Han har blitt en skikkelig kosegutt og, kommer og legger kinnet eller panna inntil det han vil kose (leggen min, låret, veggen, gulvet, stolen- det meste!) da sier han mmmmmmmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mai 2009 #8260 Del Skrevet 22. mai 2009 Så moro med første skritt da Nicky Her begynner ungen å forstå mye av det vi sier, virker det som, selv om han ikke sier så mye selv. Artig Og kosing blir det også her - kan be om å få kos, så får vi (noen ganger ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå