Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer med dagen som var, imli! Virker som om alt har gått seg til i heimen hos dere, så bra!

HÆ? Juleforberedelser? Hva er det :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har rydda i klesskapet til lillemann, og fjerna alt som er blitt for lite. Satt igjen med tre gensere og fire bukser, så jeg måtte ut på shopping :ler:

Har rydda vekk litt klær i det siste her også. Går stort sett i 74 nå.

Så flinke dere er :jepp: Det skulle jeg absolutt ha gjort også... Vi er nå over på str 80 men har liggende fulle skuffer med alt fra 68 str... Gi meg energi til rydding da dere :lete:

Vi oppdaget forresten at vi har vannlekkasje i taket i går. Vi fikset taket for lekkasje for to år siden, men ikke på samme sted. Nå sier fagfolk at taket er så gammelt at det har gjort sitt, og at vi sannsynligvis må bytte ut hele dritten. Og det er jo ikke akkurat billig! :sur:

Så nå passer avataren til humøret mitt igjen! Jeg bare slenger på en sånn også: :grine:

Så kjipt da Bippe - ikke kule utgifter dette her da...og like før jul da :kose:

T sov hele natta i natt også! :hoppe:

Så deilig da Imli - unner deg det :)

Skrevet
Så kjipt da Bippe - ikke kule utgifter dette her da...og like før jul da :kose:

Ja, det er veldig kjedelig. Men kontakten min i banken sa at vi sannsynligvis vil kunne få mer ilån, slik at vi får fikset taket. Og mannen fikk stoppet lekkasjen midlertidig i går, så jeg er litt lettere til sinns i dag. Det løser seg nok til slutt. :)

Trampe: Har du funnet ut av hvordan du gjør med sportsvogn og voksipose enda? Jeg har kikket på posen min nå, og den har også bare spor til hullene slik at man kan klippe opp selv. Jeg er veldig usikker på om jeg har lyst til å gjøre det, men så vet jeg ikke om jeg vil ha ham usikret oppi vogna heller. Regner med jeg må bytte til sportsdelen om ikke så lang tid. Det begynner å bli trangt oppi bagen.

Skrevet

Gratulerer så utrolig mye med dagen som var, Imli!!! :bursdag:

Angående sikring i vogna, her må veslegutt spennes fast. Han er skikkelig kålmark. Han skal på død og liv over på magen og der skal han bli. For et par uker siden, satt han i vippestolen på kjøkkenet mens jeg hjalp frøkna med å vaske gulrøtter. Så hører jeg plutselig en klunkelyd bak meg, jeg snur meg og da ligger han så kjekt på magen på gulvet og dunker smokken sin i beinet på vippestolen! Ikke gråt han heller, så dette hadde han klart uten å slå seg.

Fant senere ut at han vippet seg over på magen oppe i stolen for så å ake seg bakover og skli ned på gulvet.

Løftet hodet gjorde han og, slik at han ikke slo haka i kanten på stolen.

Imponert over hva de får til!

Bippe: :klem: Sure penger! Vi er der litt selv, bare at det ikke gjelder taket. Dreneringen som vi ble fortalt kom til å havne på 70-80.000 kommer nærmere på 200.000. Morro...

Skrevet

Nei, jeg har ikke klippet...og ikke gått over til sportsdelen enda heller. Jeg har løst det midlertidig med å bruke skinnposen, den får fint plass i bagdelen. Jeg er så glad i bagdelen, har ikke det minste lyst til å gå over til sportsdelen... men han må nok spennes fast snart min også. Han har også kommet seg over på magen og ut av vippestolen, men han har ikke snudd seg i vogna enda. Og jeg tror ikke han har sjanser til å komme seg ut av vogna når han er stappa nedi skinnposen og har trekket stramt over :lol:

Jeg tenkte at jeg skulle sjekke voksien og sportsdelen i helga. Mamma kommer, kanskje hun har noen gode ideer. For jeg tør ikke å ha ham oppi der usikret nei... Må vel flytte sengebunnen ned igjen snart også. Han snur seg oppi der, men han får ikke tak i sprinklene for å komme seg opp og sitte. Takket være sprinkelbeskytteren ;)

Han har vært våken fire ganger i natt. Æsj altså, vi som var kommet inn i den fine rytmen. Pupp klokka 22, 01 og 03, og så var han våken igjen 0430, men da gadd jeg ikke å gå :lol: Han gråt ikke, bare pludret for seg selv. Han må jo ha sovna igjen, og så var det morgen 0645. Jeg merker at han har fått mindre søvn, han er sutrete og klagete i dag.

Skrevet

Sengebunnen skal senkes i dag!

I natt våknet jeg av et lite bustehode som stakk opp over sengekanten, akkompagnert av skikkelig frydefull hvining.

Da hadde han snudd seg over på magen med hodet mot beinenda og fikk da tak i bamsene sine som sitter i beinenda. Disse lå han og slarvet med, når de ikke fikk seg en svingom mot sengekanten.

Er redd for at han strekker seg opp og tipper over kanten, så urolig som han er.

Skrevet

Lillemann har også bamser i senga, men de er i hodeenden da. En på hver side av hodet, det er ihvertfall der de skal være... Når han legger seg ligger han og herjer med de ei stund før han sovner, og han sovner gjerne med en bamse i hver hånd, oppå hodet, over ansiktet etc. Han har noen digre bamser også, men de får han ikke ha i senga. Han sitter og leker med en akkurat nå, på lekematta si. Bamsen er dobbelt så stor som gutten :ler: Det er en skikkelig bamsegutt jeg har :hjerte:

Skrevet

Takk for svar! Jeg løser det greit selv også forløpig. Det er jo ikke så veldig kaldt her enda, så dyne og mykbag-trekket er fortsatt nok til at Junior ikke fryser (kombinert med ull-undertøy). Men han vokser jo, så jeg tror sportsdelen må tas i bruk i løpet av desember, og da har det sannsynligvis blitt så kaldt at voksien er kjekk å bruke uansett. Men jeg ser vel for meg at jeg må klippe hull til selene, for jeg tror ikke jeg tør å la ham ligge/sitte i vogna uten sikring. Håper bare ikke at posen mister mye varme av det..

Heldigvis har ikke Junior kommet seg ut av vippestolen, for det hørtes skummelt ut! Men jeg spenner ham fast hver gang han sitter i den, så det skal vel godt gjøres at han kommer seg ut. Så akrobatisk tror jeg ikke han er - enda. ;)

Bippe: :klem: Sure penger! Vi er der litt selv, bare at det ikke gjelder taket. Dreneringen som vi ble fortalt kom til å havne på 70-80.000 kommer nærmere på 200.000. Morro...

Huff, ikke snakk om drenering. Det står også på den lange lista over ting som må gjøres med denne rønna av et hus.. :sur:

Men det må vente, for nå er det taket som er det viktigste. Men jeg er som sagt ved litt bedre mot nå, så det løser seg nok. :)

Skrevet

Alt har begynt å gå seg bra til her nå ja :) Heldigvis, sier nå jeg, for nå lever vi usikkert i Imli-heimen :fnise: Spiralen er historie, og mannen gleder seg til :sengekos: Så dette kan jo bli spennende :ler: Kjære har nemlig hilst på spiralen x antall ganger, så han var rimelig glad i dag ;)

Jeg lurer også på hvordan vi skal gjøre det ift sportsvogn. Bagen passer ennå, men om en mnd eller to må vi nok bytte. Han ligger med skinnpose nå, og den har jeg ikke lyst til å klippe hull i, "arvestykke" fra meg og søsknene mine ;) Får heller se om vi tar i bruk Voksi'en vi har arvet, og klipper hull i den.

For jeg tror lillegutten må spennes fast. Han har blitt skikkelig kålmark, er nesten ikke mulig å få skifta på en gang, skal bare snu seg rundt (jeg har blitt god på å ta på bleia mens ungen ligger på magen :ler: ) og tulle. Til morgen i dag snudde han seg t.o.m helt rundt, altså, han lå på magen, og fikk skjøvet fra meg armene slik at han fikk hodet mot meg! Jammen sprek. Og godt vi har stellematta på gulvet nå ;)

Skrevet

Vi kjøpte sånn løse gå/vogn-sele da vi brukte voksiposen. Hektet den på plass på begge sider i vogna, og så hadde ungene på seg selen inne i voksiposen. Gikk helt fint det, også når de sov på hardeste vinteren. Så slapp jeg å klippe hull i voksien og vi kunne bruke selene som var integrerte i vogna når det var vår/sommer.

Skrevet

Hmm....så du måtte ikke klippe hull i posen da? Hvis ungen har på seg selen og er inni posen, hvordan får du da stroppene på selen ut av posen? :klø:

Jeg er visst blond igjen :lol:

Skrevet

Så det er flere menn som hilser på spiralen? Mannen her synes ikke det er så behagelig, men så har han ikke møtt på den så mange ganger. Vi er nemlig så slitne og utkjørte om kvelden at vi sover. Ikke mye :humpe: her i gården :(. I tillegg så sliter jeg med laber sexlyst, mye mulig nettopp pga spiralen *sukk*.

Snuppa her ligger i Odenwälderposen sin i sportsdelen. Vi har jo joggevogn og da sitter hun fra meg. Denne er det hull i til selene og hun spennes ALLTID fast. Hadde nemlig en episode med broren rundt 7 mnd alder hvor han hadde kommet seg ut av vognen uten at jeg så det. Jeg sto i kassen for å betale da en dame kom med ham i armene sine og lurte på om jeg ville ha tilbake sønnen min :rodme:

Han hadde kommet seg ut av vognen uten å slå seg og krabbet langt ut på gulvet på kjøpesenteret. Herregud...

Snuppa beveger seg ikke så mye, men blir jo ikke 6 mnd før i morgen. Hun har begynt å "gå" i ring når hun ligger på magen, men ikke i noe høyt tempo ennå. Tviler på at hun er like kjapp som broren, men det gjør absolutt ingenting. Alt ble mye mer krevende da storebror fant det for godt å begynne å løpe da han rundet ti mnd :overrasket:.

Vel, er som sagt trøtt :Gjesp:. Om ikke lillemor våknet kl 05 så gjør broren det. Legger meg ca kl 21 om dagen...

Skrevet
Jeg tenkte at jeg skulle sjekke voksien og sportsdelen i helga. Mamma kommer, kanskje hun har noen gode ideer. For jeg tør ikke å ha ham oppi der usikret nei... Må vel flytte sengebunnen ned igjen snart også. Han snur seg oppi der, men han får ikke tak i sprinklene for å komme seg opp og sitte. Takket være sprinkelbeskytteren ;)

Her har vi tatt i bruk dunposen vi har arvet, og har sportsdelen på. Umulig å få plass til dunposen med bagen på. Vi har dratt selene igjennom, men ikke festet dem enda rundt lillegutt. Rart men han ligger helt rolig i vogna i dunposen....spørsmål om tid nar han begynner å kravle rundt. Men når jeg leser hva dere skriver her, så tror jeg at jeg må feste lillegutt jeg...

Sengebunnen er senket for leeeeenge siden. Lillegutt har snudd seg over på magen så lenge nå i senga, og hver gang han snur seg rundt har han tatt tak i sengekanten, og vi har alltid hatt sprinkelbeskytter på. Ville være på den sikre siden slik at han ikke faller ut ja:)

Skrevet

Jeg har vinterposen til OTH i vogna og der er det hull til selene, så ikke noe problem å sikre han. Hender han ikke blir spent fast, men det er bare når ryggen er slått helt ned og han ligger og leker oppi der. Alltid sikret når han sover.

Ellers er nattesøvnen som vanlig, våken 4-5 ganger hver JÆVLA natt. Kan ikke venne han av med puppen enda heller, for han vil kun ha morsmelk. De siste dagene har vi prøvd med brødskive og det virker mer interessant enn alt annet han har fått smake. Pratet med helsesøster i stad og da skulle jeg bare kutte ut grøten en periode og heller gi brødskive. Så da prøver vi det.

Gratulerer så mye med dagen som var, imli!! Morsomt at dere er prøvere igjen da :hoppe:

Lille mammadalten min ;)

Skrevet

Legg voksiposen i vogna, sett ungen oppi posen, kle på selen, ta krokene på selen over sidekanten på posen og fest i rammen på vognsiden. Så knyter du enkelt igjen posen over barnet.

Vognsele

Skrevet

Vi skal på kontroll i dag. 5 mnd kontroll med andre vaksine. Siden fysio forrige uke ikke var helt fornøyd ang skjevheten til lillebror, skal vi visst også til en ekstra legekontroll i dag. Den bruker jo å være på 6mnd kontrollen, så vi får jo en ekstra neste mnd også.

Dette er ikke før 13.30, så vi skal avgårde på babysangen først. Begynner kl 11, med sang fra 11-11.30 og så lunsj for mammaene fra 11.30-12.30 ca. Kjempekoselig og vi er nå en nokså fast gjeng på ca 12 stk som er der.

Skrevet

Takk for tips ang seler, jenter :) Her må nok ungen bindes fast ja. Han har t.o.m kommet seg ut av vippestolen mens han hadde på seg sele....

Her hilste mannen på spiralen hver gang. Enda legen sa trådene var kjempekorte, var så vidt han fikk den ut! Mannen ble ganske fornøyd da jeg sa det da, han tok vel det som en bekreftelse på at han er godt utstyrt :fnise: Men uansett godt å få den ut. Likte egentlig ikke å ha et fremmedlegeme inni meg... :sjenert: Tror ikke jeg vil ha spiral igjen. Og siden jeg helst ikke skal bruke hormonprevensjon pga medisinene mine, kan det ligge an til fotballag her i gården :ler:

Ha en fin dag, alle sammen :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...