Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lille store Junior har blitt over 6 mnd, og det er nok ikke mer enn en mnd elller så før vognbagen blir for trang og sportsdelen må tas i bruk. Da regner jeg med at det har blitt såpass kaldt at voksiposen også kan brukes.

Spørsmålet som da dukker opp er hvordan sikre barnet med seler oppi voksiposen? Jeg vet det er laget spor i posen man kan klippe opp selv, men jeg ser for meg at man mister en del varme da? :klø:

Noen som har noen lure idéer, eller kan avkrefte at hullene vil redusere varmen i posen?

Endret av Bippe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke tenke meg at hullene til selene reduserer varmen inni posen. Når selene kommer i hullene blir det jo nesten tett igjen. Ellers kan du jo bare kjøpe løse seler. Vi har arvet en gammel voksipose uten selehull som vi bruker i barnehagen med løse seler til. Ble tipset av barnehagepersonalet.

Skrevet

Takk for svar!

Tror ikke jeg gidder å kjøpe ekstra seler. Tror faktisk jeg heller kommer til å skjære hull i posen. Når jeg tenker meg om hadde de vel ikke laget ferdige spor til selene dersom det ville redusert varmen så mye at poenget med voksi hadde forsvunnet.. ;)

Posen kan jo fortsatt brukes til nestemann selv om jeg skjærer hull, for da ligger jo babyen oppå selehullene og ingen kald luft slipper til.

Skrevet

Så lenge du bruker voksiposen trenger du vel ikke seler på en stund? Vi bruker bare seler når vi ikke har pose, posen snører henne så godt fast i seg selv!

Uansett tror jeg ikke det er noe problem å klippe hull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...