Gjest imli Skrevet 3. mai 2009 #8221 Del Skrevet 3. mai 2009 Oi, sover så lenge om morgenen? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene ungen her har sovet til kl 8. Han legger seg kl 19 og sover som regel til rundt 6.30. I dag ville han opp kl 6, og det kombinert med tannvondt, gjorde at han var så trøtt og grinete at jeg måtte legge ham kl 8.30. Som regel sover han bare en gang på dagtid, men hender innimellom at det er behov for to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 3. mai 2009 #8222 Del Skrevet 3. mai 2009 Junior kan heller ikke gå alene eda, men han elsker skoene sine! Han brukte bare fire-fem skritt (mens jeg holdt ham i hendene, selvsagt) før han fant ut av at han måtte løfte beina litt høyere for å kunne gå på dem. Og etter det har han vært veldig glad i å bruke dem. Han finner ofte frem skoene selv, holder dem opp mot meg og maser om å få dem på. Så blir han overlykkelig de gangene han får det som han vil, og da vil han helst gå rundt i det uendelige. Her soves det heller aldri så lenge som til åtte! Det hadde vært deilig.. *drømme* Junior våkner som regel mellom 06 og 06:30. Noen ganger slår han til og sover helt til 07, men det er heller sjeldent. Han sover fortsatt to runder per dag. Jeg tror han har et relativt stort søvnbehov - iallfall forløpig. Han sover ofte i halvannen til to timer fra kl 09:30. Så sover han ei lita runde på 45 minutter ca kl 14. Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske deilig at han fortsatt sover såpass mye. Det er godt med de to pausene på dagen, spesielt nå som jeg er så sliten i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 3. mai 2009 #8223 Del Skrevet 3. mai 2009 Ja, vi får se hvor lenge det går slik med sovingen til lillegutt...noen ganger så er det jo slik at ting snur med en gang man snakker om det Hmmm Bippe, leke litt med skoene sine - det var lurt. Da blir det sikkert lettere å venne han til dem også Det skal jeg prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 3. mai 2009 #8224 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ja, her lekte han mye med dem i starten, og det funket veldig bra. Han brukte dem blant annet til å "rydde" med; dvs legge dem oppi kasser, bokser og under lokket på gåbilen sin. Det var visst morro. Dessuten forsto han jo fort hva de skulle brukes til da, og han elsket dem med en gang han skjønte poenget ( i tillegg til at de kunne lekes med). Men etter han har brukt dem ute får han ikke leke mer med dem, for nå har de blitt litt skitne under. Jeg har ikke så lyst til at han skal sutte på dem lenger, selv om han sikkert ikke vil dø av det heller. Han vil jo putte jo så mye rart i munnen så snart han begynner i barnehagen, men det er jo ikke før i august.. *hønemor* Endret 3. mai 2009 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. mai 2009 #8225 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Lillemann har lekt med skoene mine hele vinteren han, han elsker å dra de etter skolissene, han biter i dem og slenger de rundt. Støvlettene mine får han ikke røre, de er jeg jo redd for men han er stadig vekk og henter seg sko på skohylla. Han prøver å tråkke oppi våre sko også, så han har skjønt hva de skal brukes til Nå foretrekker han stort sett sine egne, og det er ikke sjelden at jeg ikke finner den ene når vi skal noe sted. Jeg har ikke tenkt tanken på at han ikke skulle få leke med skitne sko De er jo ikke SÅ skitne, jeg tråkker jo ikke i dritt og møkk, hvis de er møkkete står de utenfor døra til jeg får vasket de. Han spiser jo på alt uansett. Har ikke opplevd sandete bleie enda, men det kommer vel det også. Jeg tror egentlig det er sunt å få i seg slike bakterier nå. Prøver ihvertfall å overbevise meg selv om det når jeg henter en overlykkelig barnehageunge med sand rundt hele munnen Endret 3. mai 2009 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mai 2009 #8226 Del Skrevet 4. mai 2009 Her har vi øvd litt på sko-gåing i det siste, og nå begynner det å gå bedre Går fint med små sko. Skal prøve gummistøvler også etterhvert når det blir vær til det, det blir kanskje litt verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 4. mai 2009 #8227 Del Skrevet 4. mai 2009 heisann jenter! blir nesten litt satt ut av hvor "store" barna deres er. 15 tenner og snakk om do og pottetrening! oioi... Her er det fortsatt ingen gåing alene, men det er ordentlig stas å gå rundt mens man holder seg fast i mamma/pappa/boks/bordkant. Dessuten er hun så opptatt av å reise seg opp å stå at hun må festes til stolen med sele i barnehagen mens hun spiser Har så smått startet å si noen ord ("shæshæ" er kjeks), men vet ikke helt om hun skjønner så mye av hva vi sier ellers egentlig... Dotrening har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Tviler på at hun blir bleiefri før neste sommer, ca 2 år. Det er massevis av barna på småbarnsavdelingen som fortsatt bruker bleier og alle de andre er 1,5år og oppover. Har en nevø som er 3,5 år og som akkurat har blitt bleiefri, og DET er for sent.. men vi kommer nok til å begynne neste vår. Ordner seg helt sikkert med ny jobb Nicky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. mai 2009 #8228 Del Skrevet 4. mai 2009 Vi heller regner ikke med bleiefri unge før neste sommer altså. Bare øver litt nå for å venne ham til det Håper på litt trening i sommer, og så bleiefri på dagtid neste sommer Her har ungen begynt å gå ned trapper alene Enten ved baklengs krabbing, eller han "humper" nedover på rumpa. Og så kan han gå vanlig ned hvis noen leier Han klatrer opp i sofaen og kommer seg ned igjen selv. Kan sitte på huk, reise seg opp uten støtte, og "jogge" Går lange strekninger av gangen nå - vi bor i en blindvei med lite trafikk, så vi kan ta ham med ut i gata og "gå tur". Han har også skjønt greia med vinking når noen kommer og går, og sier hei når noen kommer, og ofte når de går også Ellers er det ikke mange forståelige ord - går mest i "se", "hei", "au-au" og "nam-nam". Men jeg synes det virker som om han begynner å forstå mer. Det var vel dagens skryting Man synes jo det er så moro når de mestrer nye ting. Heldigvis har vi tussete besteforeldre og KG og dele det med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. mai 2009 #8229 Del Skrevet 5. mai 2009 Gurimalla, så mange tenner, imli!! Christian har fire, to oppe og to nede. I dag har mannen vært på ekstra kontroll med han. Da vi var på 1års kontroll 1. april hadde han gått ned ca. 150gram. Vi regna med at det var mest på grunn av krabbingen for han spiser veldig bra. Og da han ble veid i dag, hadde han gått opp 700gram siden da!!! Så nå veier han 9940gram og er 75,5 cm lang. Vi storkoser oss, jeg gleder meg masse til jeg kommer hjem å skal kose med han. Er inne i min tredje arbeidsuke, er ikke så veldig fornøyd med det. Skulle gjerne gått hjemme lengre. Men økonomien tillater ikke det. Christian har den siste uken begynt å ta noen små skritt mellom meg og mannen, ellers står han innimellom alene hvis han glemmer seg bort. I dag stod han og holdt seg i en stol og så snudde han seg og gikk noen skritt til meg Men vi lar det bare komme av seg selv, orker ikke stresse med det sånn som vi gjorde med Victoria. Merker ting blir litt anderledes med nr. 2. Christian legger seg stortsett rundt 19.30-20, bare legger han i senga og går. Hender han romsterer litt rundt, men er aldri noe skrik. Sover som oftest til 8-9, da kan han også underholde seg selv en stund før han vil opp. Så har han en lur fra ca.11 til 13.30-14.00, så blir han lagt igjen i16 tiden og kan sove til 18. Ellers går stortsett alt av mat ned på høykant. Han elsker å stå i kjøleskapet når det er åpnet og så sier han bare am-am. Brød, grøt, frukt og middag er snadder. Melk og vann er også veldig godt. Kort oppsummert en utrolig enkel, blid og lettvinn unge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 6. mai 2009 #8230 Del Skrevet 6. mai 2009 For en engel av en sovegutt du har har, April! Merker jeg er litt småmisunnelig på soveungen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mai 2009 #8231 Del Skrevet 6. mai 2009 Hehe, jeg også. Sove til 8-9 om morgenen (formiddagen ) da gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 7. mai 2009 #8232 Del Skrevet 7. mai 2009 Da skal jeg gni det inn og fortelle at her er det leggetid rundt 1830-1930. Og hun må alltid vekkes kl 7 for å gjøres klar til barnehagen. I dag forsov jeg med, og våknet ikke før kl 8, og da sov hun fortsatt søtt.. hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 7. mai 2009 #8233 Del Skrevet 7. mai 2009 Her legges ungen rundt 19.00 og våkner som regel rundt 06.30. Syns det er helt greit jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 7. mai 2009 #8234 Del Skrevet 7. mai 2009 Vi har forresten hengt opp babydisse til henne på terrassen, og det var stor stas. Hun elsker å disse. Før måtte vi reise til en park for at hun skulle få det, har ikke slike rundt på feltet her. Men nå har hun fått sin egen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mai 2009 #8235 Del Skrevet 7. mai 2009 Her er det også legging rundt 19 og opp rundt 6.30. Er jo veldig bra det da, skal ikke klage. Men det høres jo deilig ut å sove til 8 hver dag *drømme* Har dere andre begynt med skje-opplæring eller? Her vil ungen gjerne spise både middag og grøt selv. Blir mye gris da, men han har blit flinkere i det siste. Pleier å bruke to skjeer, en til ham og en til meg Han greier å ta mat selv hvis det ikke er veldig lite igjen, men pleier ofte å snu skjea før han putter den i munnen, sånn at alt detter av Vet ikke når det er vanlig at de spiser med skje selv jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 7. mai 2009 #8236 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg har ikke tenkt tanken på at han ikke skulle få leke med skitne sko De er jo ikke SÅ skitne, jeg tråkker jo ikke i dritt og møkk, hvis de er møkkete står de utenfor døra til jeg får vasket de. Han spiser jo på alt uansett. Har ikke opplevd sandete bleie enda, men det kommer vel det også. Jeg tror egentlig det er sunt å få i seg slike bakterier nå. Prøver ihvertfall å overbevise meg selv om det når jeg henter en overlykkelig barnehageunge med sand rundt hele munnen Tror ikke det er du som skal sparke i bakken på grunn av dette. Det er nok heller meg som burde være litt flau over at jeg har blitt litt hysterisk på dette.. Men jeg er nok litt ufrivillig påvirket av mannen min, som får hetta bare ungen blir satt på rumpa i yttergangen; der vi tar av og på oss skoene. Han blir jo skitten på buksa, må vite!! Men som sagt; jeg tror ikke jeg hadde tenkt over det engang dersom vi hadde hatt barnehage-barn. Jeg vet jo at de smaker og sutter på det meste der, og jeg tror også de har veldig godt av å få i seg baktieriene. Men spør meg på nytt etter august en gang (da har han begynt i barnehagen), så ler jeg sikkert høyt av meg selv som ikke lar ham få sutte på skoene sine nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 8. mai 2009 #8237 Del Skrevet 8. mai 2009 her vil hun ikke spise med skje, for det går ikke fort nok. men har latt henne prøve litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 8. mai 2009 #8238 Del Skrevet 8. mai 2009 Vi har ikke kommet så langt med skje-spisingen vi heller, men han får prøve litt av og til. Da sitter jeg med en skje og han med en egen skje. Men det ender som regel med at jeg tar grøt på skjeen hans, gir ham skjeen som han da selv putter i munnen. Han har ikke begynt å ta grøt på skjeen selv enda. Ellers fant jeg frem skoene hans igjen i dag og lot ham leke med dem. Jeg fant vel ut av at jeg overdrev litt med det med skitne sko. Og han ble jo overlykkelig han, og ville opp og gå med dem på seg med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. mai 2009 #8239 Del Skrevet 8. mai 2009 I dag har T gått med gummistøvler Gikk fint det, litt mer ustø enn vanlig da. Men plutselig har han begynt å like å gå med sko/støvler. Går stadig og finner dem frem og prøver å ta dem på seg og sånn. Sikkert fordi han forbinder det med å være ute, som han elsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. mai 2009 #8240 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg dro ut en tur i ettermiddag, og da jeg sto i gangen og tok på meg mine sko henta han frem sine... Han sto så forventningsfull med en sko i hver hånd og trodde han skulle få være med ut. Lille gutten ble jo helt knust da han skjønte at mamma skulle ut på egen hånd. Da hadde jeg dårlig samvittighet da...! Vi har tatt den siste babyvaksinen i dag. Litt forsinka, menmen. Foreløpig ingen reaksjon, og jeg håper natta blir god. Jeg har ikke latt han spise med skje selv enda, jeg gidder bare ikke det griset Han spiser alt annet selv da, brødskiver skjærer jeg bare opp i biter og setter foran ham, så forsyner han seg selv. Frukt likeså, men appelsin og banan er litt vrient å få tak på. Jeg synes han er flink jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå