Elle_liten Skrevet 26. januar 2009 #7941 Skrevet 26. januar 2009 Jeg vil jo da kutte ut puppen helt. Han får bare pupp om morgenen. Ev. så kan jeg flytte puppingen til rett før frokost eller som et mellommåltid. Problemet mitt er at han er så innmari nysgjerrig at skal jeg amme senere på dagen må jeg være heeeelt alene, uten forstyrrelser rundt. Jeg har ikke så mye melk igjen heller. Har bare blitt mindre og mindre den siste mnd, siden han er "umulig" å amme på dagen, og om natta har jeg satt ned foten. Når d gjelder MME, så får han to grøtmåltider om dagen + en flaske MME noen dager. Virket ikke som om helsesøster synes han trengte mer enn d. Hun sa bare: "Han får jo to grøtmåltider, så..." Ikke vet jeg...
marsy Skrevet 26. januar 2009 #7942 Skrevet 26. januar 2009 Da har jeg fått oppdatert meg litt på hva dere driver med Hva vi driver med: Akkurat nå: Jeg begynner i ny jobb 2.mars, og samme dag begynner småttis i barnehage! Hjelp! Har fått bekreftet at vi får plass, men ikke hvor ennå men håper på svar denne uken... Hun kvalifiserer til prioritert opptak, så forhåpentligvis får vi førstevalget vårt. Søvn: Her soves det natten igjennom. Hun begynte med det så fort hun fikk 2 faste måltider (oktober) og sover fra 19/20-06. Heldigvis grei å legge også. Tenner: To tenner er snart helt ute, og en fortann til bryter straks igjennom (kan se kanten på den igjennom huden). Motorisk: Her krypes det fort, og hun kan stå og holde seg en liten stund. Blir nok lenge til gåing her, men det er jo forventet at hun skal henge litt etter pga kortvokstheten. Hun klarer heller ikke å sitte ennå, men setter seg halvveis opp, så det kommer vel snart. Hun var jo bare 63cm ved siste måling, men hun er sterk som bare det Mat: Her spises det som oftest 5 ganger om dagen. Sluttet med pupp for et par uker siden, da hadde hun kun fått morgenpupp en god stund. Menyen er som følger: 06: grøt og vann 10: frukt/brød/avocado og vann - eller en flaske MME 13: middagsglass/brødskive og vann 16: liten snack: fruktmos/juice/yoghurt 19: grøt, tran og vann her går det nesten alltid i vann altså....
April Skrevet 30. januar 2009 #7944 Skrevet 30. januar 2009 Christian sover nå stortsett hele natta og han er grei å legge. Hender han våkner en gang, legger han rundt 19.30-20 og så våkner han mellom 2-5 en gang og så sover han videre til 8-10. Veldig deilig!! Og veldig godt at det endelig ble bedre med nattesøvn. Han får pupp 2-4 ganger i løpet av et døgn tenker jeg Ellers har han begynt å dra seg opp, først opp på knærne og så helt opp på føttene. Det er så litt skummelt da. Hender han detter og slår seg, men det er lite skrik. Gråter litt kanskje og så er han ferdig. Stor forskjell fra storesøstra! Veldig moro med all fremgangen. Han krabber ikke enda, men er stadig oppe i krabbestilling og hopper litt bortover. Jeg er overrasket over hvor enkel han er å ha med å gjøre. Han spiser godt og er stortsett bare bild og snill. På tirsdag er det kontroll igjen, spent på hvor stor han er nå!
Trampe Skrevet 30. januar 2009 #7945 Skrevet 30. januar 2009 Her er det full fart. Såpass full fart at han har gått ned 700 g siden jul Han gikk fem skritt i dag :-D Flinkis!!! Det store her for tida er å våke klokka fire og nekte å sove mer, for så å bli svintrøtt når vi skal spise frokost i sjutida, ikke få i seg mat da, og måtte legge seg med en gang han kommer i bhg. Dermed går han glipp av frokoststunda i bhg også. Smartingen I natt var han våken 03:58. Man kan stille klokka etter den ungen, altså. Jeg gikk inn, ga beskjed om at det er natt, han lo henrykt og var så fornøyd med at jeg kom... men helsike var løs med en gang jeg snudde ryggen til. Så jeg lot ham gråte noen minutter, da ga han seg egentlig ganske kjapt. Men våken var han og våken ble han, han sovna ikke før klokka var seks. Jeg er syk og skulle dermed ikke stå opp klokka sju, så i dag gikk det greit. Men det er jo festlig om han ikke har tenkt å snu snart. Vi må jo legge oss tidlig hver eneste kveld fordi vi blir vekket gryyytidlig...
April Skrevet 30. januar 2009 #7946 Skrevet 30. januar 2009 I natt var han våken 03:58. Gurimalla, det er jo umenneskelig!! Håper det snur snart og at han sover litt lengre..
~Capricorn~ Skrevet 30. januar 2009 #7947 Skrevet 30. januar 2009 I natt var han våken 03:58. Og jeg som syns hun våkner tiiidlig når vil opp klokka seks...
Trampe Skrevet 31. januar 2009 #7948 Skrevet 31. januar 2009 Næmmen, Capri, skal dere ha bebis?? Så koselig Og det klaffet jammen fort denne gangen..!! Våken 06:15 i dag. Det er greit nok. Men kan noen fortelle meg hvorfor mannfolk blir forvandla til egoistiske duster når det er tidlig om morran? Aldri at han gidder å tilby seg å stå opp... her skal det holdes beinhardt på annenhver dag-systemet Jeg er så trøtt at jeg ikke ser land... har sovet dårlig og vært syk i ei uke nå, men kan han da være snill og la meg sove litt ekstra? Niks. Blææh.
Gjest imli Skrevet 31. januar 2009 #7949 Skrevet 31. januar 2009 Det er så moro at jeg og Capri er i samme terminklubb en gang til! Så kjipt at lillemannen har begynt å våkne så tidlig Trampe. 4 er jo umenneskelig... Jeg synes også det er tidlig når ungen vil opp klokka 6... Men jeg er jo supertrøtt for tida da. Godt at Christian har begynt å sove så bra da April. Bebisen vår sover også kjempebra nå. Fra 19 til 6 uten å våkne. Helt fantastisk. Nattavvenning er det lureste vi har gjort tror jeg. I dag sov han t.o.m til 6.30! Ellers er det både krabbing og gåing når han støtter seg til vegger eller bord. Reiser seg og setter seg, og i går stod han faktisk noen få sekunder alene uten å holde seg i noe. Vi skal på 10-mnd kontroll på torsdag
Kykkelikokos Skrevet 31. januar 2009 #7950 Skrevet 31. januar 2009 Tror ikke vi har noe 10mndskontroll, jeg. Tror det bare er 12mnds.
Trampe Skrevet 31. januar 2009 #7951 Skrevet 31. januar 2009 Vi har heller ikke 10mndkontroll. Hadde 15. desember, da var han akkurat fylt 9 mnd, og så skal vi igjen uka etter han er fylt året. Da er det vaksinasjon igjen, og jeg gruer allerede
Catus Skrevet 31. januar 2009 #7952 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Vi skal på 10-mnds kontroll om to uker. Da skal Junior ha sin siste hepatitt-sprøyte. Jeg gruer meg også.. Ellers sliter vi med brødspisingen her. Han begynte jo så bra, og likte godt brød med leverpostei på (det eneste pålegget han ville ha). Men de tre siste dagene har han bare spyttet ut og nesten brekt seg av brødbitene. Det gjelder uansett hvor små bitene er, eller hvor mye leverpostei som er på i forhold til brød. Jeg hadde håpet at vi var godt i gang med dette nå, men det ser ut til at jeg må starte fra nytt igjen. Hva ville dere gitt i stedet for brød? Til nå har jeg ammet pluss gitt ham en halv banan. Det har forløpig virket tilstrekkelig for ham, men jeg håper han snart er klar for brød igjen. Endret 31. januar 2009 av Bippe
Trampe Skrevet 31. januar 2009 #7953 Skrevet 31. januar 2009 Har akkurat samme problemet, Bippe. Han har hatt ei uke der han ikke har spist noe annet enn middagsglass. Alt annet kommer i retur, ellers kniper han igjen og nekter å gape. Men i barnehagen spiser han alt de prøver å gi ham, det er bare hjemme han er vrang I bhg har de laget lapskaus, han spiser all slags frukt, fiskepinner, grønnsaker - alt mulig. Vil han ikke ha grøt? Lillemann har hatt grøtnekt noen dager, men i dag har han spist både til frokost og kvelds.
Trampe Skrevet 31. januar 2009 #7954 Skrevet 31. januar 2009 Har du forresten prøvd de babykjeksene? Vi bruker de når vi får forstyrrelser i middagstida, sånn at lillegutt er midt imellom middag og kvelds når vi spiser middag. Da får han en kjeks eller to mens vi spiser, og er strålende fornøyd med det. Han griser ikke så veldig lenger heller. Jeg er forresten overrasket over hvor store biter de gir i bhg. Han får ganske store biter av både pære og kiwi, og det er jo ikke frukt som smelter på tunga heller. Og så gir de faktisk appelsin og klementin også, jeg trodde ikke unger under året skulle ha sitrus? :klø: Jeg MÅ bare si: Jeg sitter og ser på tv2 og gullfiskshowet, og Atle Antonsen + co er ikke morsomme i det hele tatt
Catus Skrevet 31. januar 2009 #7955 Skrevet 31. januar 2009 Da Lillemann hadde både grøt- og brødnekt, spiste han middagsglass til alle måltider da? Eller hvordan løste du det, Trampe? Junior er normalt veldig glad i grøt. Men i kveld ville han ikke ha. Bare spyttet ut det jeg klarte å få inn i munnen hans, og knep igjen etterpå slik at jeg ikke fikk til å gi ham mer. Jeg endte opp med å gi ham en halv banan pluss et beger fruktmos. Han var selvsagt strålende fornøyd med det, men jeg frykter jo at han våkner sulten i natt en gang.. Grøtnekten i kveld kan kanskje ha noe med å gjøre at han var overtrøtt da. Vi har vært på vift i dag, så han har ikke fått sove særlig mye. Jeg håper på at han er tilbake til de vanlige grøt-glade dagene i morra. Blir spennende å se til frokost.
Catus Skrevet 31. januar 2009 #7956 Skrevet 31. januar 2009 Har du forresten prøvd de babykjeksene? Vi bruker de når vi får forstyrrelser i middagstida, sånn at lillegutt er midt imellom middag og kvelds når vi spiser middag. Da får han en kjeks eller to mens vi spiser, og er strålende fornøyd med det. Han griser ikke så veldig lenger heller. Jeg er forresten overrasket over hvor store biter de gir i bhg. Han får ganske store biter av både pære og kiwi, og det er jo ikke frukt som smelter på tunga heller. Og så gir de faktisk appelsin og klementin også, jeg trodde ikke unger under året skulle ha sitrus? :klø: Babykjeks? Har jeg aldri verken sett eller hørt om. Men det hørtes jo genialt ut. Hvilket merke er det, og kjøper du det i vanlig matbutikk? Store biter har Junior fortsatt store problemer med. Han klarer å spise de fleste 8 mnds middagsglassene, men det er bare så vidt. Dessuten klarer han ikke å spise banan dersom jeg ikke har most den godt nok. Kommer det en litt større bit enn det han er vant til kommer den rett ut igjen, og han ser på meg med DET rare blikket. Men banan skal han jo fint klare å mose i munnen da, selv om han ikke har mer enn tre tenner. Jaja, det går seg vel til. Jeg trodde heller ikke at så små barn skulle ha sitrus. Men det går sikkert bra likevel.
Catus Skrevet 31. januar 2009 #7957 Skrevet 31. januar 2009 Er det forresten noen av dere som har introdusert kumelk og andre meieriprodukter enda? Er det ikke fra 10 mnd man kan det?
Trampe Skrevet 31. januar 2009 #7958 Skrevet 31. januar 2009 Det går helt sikkert bare fint, derfor har jeg ikke giddet å si noe til de. Jeg er bare kjempeglad for at de lar ham smake på masse nytt, og klager ikke. Ikke engang da han overlykkelig kom mot meg og smasket på meg med verdens ekleste makrell-i-tomat-ånde Babykjeksene er fra Hipp og kan gis fra 8 mnd tror jeg det er. Jeg har sett dem både på Rema, Kiwi og Ica! Han fikk grøt om morgenen da han hadde grøtnekt. Han spiste jo litt. Ville han ikke ha, så fikk han ikke noe annet. Han fikk heller et ekstra fruktmåltid litt senere, så han gikk ikke sulten. I barnehagen spiste han normalt, så det var ikke noe problem. Middagsglass fikk han til vanlig tid. På kvelden synes jeg det er viktigere at han spiser godt, fordi han ikke skal våkne om natta, så da fikk han brød hvis han nektet grøt og omvendt. Så fikk han frukt etterpå. Etter noen dager ga han seg. Det er jeg ikke helt sikker på at han hadde gjort hvis han hadde fått annen mat hver gang han nektet noe... Så er jeg streng, men han skal ikke få lov til å bestemme alt her i verden. Det er nok at han bestemmer når jeg skal stå opp, og at han har bestemt hva jeg ikke får lov til å spise i ti måneder Som regel får han grøt om morgenen, brød til lunsj, fruktmåltid, vår middag eller glass til middag og grøt til kvelds. Og pupp morgen og kveld. Jeg håper for øvrig at den neste bebisen ikke tåler at jeg spiser sjokolade og gummigodter. Kanskje jeg da greier å la være?
Trampe Skrevet 31. januar 2009 #7959 Skrevet 31. januar 2009 Baconost er vel meieriprodukt, det har han fått lenge allerede. I bhg spiser han hvitost. Jeg prøvde meg på prim her om dagen, men den kom i retur. Må prøve en gang til før jeg kaster boksen. Jeg liker ikke prim selv nemlig... Han har fått smake litt melk fra mitt glass innimellom, men jeg stresser ikke med melk enda.
~Capricorn~ Skrevet 31. januar 2009 #7960 Skrevet 31. januar 2009 Næmmen, Capri, skal dere ha bebis?? Så koselig Og det klaffet jammen fort denne gangen..!! Takk Gikk etter bare 7pp denne gang. Klarer ikke helt skjønne det enda jeg. Må nok se beviset på UL før jeg klarer glede meg helt Det er så moro at jeg og Capri er i samme terminklubb en gang til! Koselig å være i samme terminklubb en gang til ja Er det forresten noen av dere som har introdusert kumelk og andre meieriprodukter enda? Er det ikke fra 10 mnd man kan det? Jeg har hørt at man skal vente med melk til de er ett år jeg..så her har hun ikke fått det enda. Men det nærmer seg Har aldri hatt problemer med brødskive. Men grøt er hun ikke videre glad i lenger. Spiser det av og til bare. Men skive kan hun spise to-tre av i ett måltid. Hun liker best smøreost. Får ei skive med leverpostei først, og så smøreost på den andre og evt tredje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå