Trampe Skrevet 28. desember 2008 #7781 Del Skrevet 28. desember 2008 Vi har tatt frem maxicosien vi også, kanskje den kan brukes i natt. Han sovner når jeg bærer ham, men våkner med en gang jeg legger ham ned igjen, så det nytter bare som lindring... så her går jeg da, som en zombie. Ikke roer han seg hos pappaen heller, nå som han er syk er han bare mamma sin... Han sover fremdeles, så noen timer har han da fått. Nå skal jeg spise litt og legge meg. Det som er typisk er jo at det er jul og vi er på besøk. I morgen skulle vi egentlig reise fra min familie til mannens, men vi drar hjem i stedet. Svigermor har alt på ei flate, så han kommer til å holde hele huset våkent om natta. I tillegg er det jo klin umulig å få sove på dagtid når han er våken, han er jo ikke akkurat musestille. Her vi er nå har vi flere etasjer, så vi har sovet etter tur i dag og byttet på å ha lillemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 28. desember 2008 #7782 Del Skrevet 28. desember 2008 God bedring! Håper dere får sovet i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. desember 2008 #7783 Del Skrevet 28. desember 2008 God bedring til syke små Her har vi tann på gang. Han har bare fått de to framtennene nede enda, men nå er jammen den tredje nede på tur. Hadde liksom venta at det skulle komme tann oppe først, men nei da. I morgen er det jobb og permisjonen er over for denne gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #7784 Del Skrevet 28. desember 2008 Hva gjør dere da, Grace? Grace: Så kjedelig! Håper det ordner seg! Så kjipt Grace - håper det ordner seg for dere:) Aner ikke hva vi skal gjøre. Dagmamma er utelukket, hvertfall i denne byen. Vet det skal opprettes ni nye småbarnsplasser nå men vi er nr 40 på venteliste så skal vel litt til at vi får noe. Full barnehagedekning meg i **** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 28. desember 2008 #7785 Del Skrevet 28. desember 2008 God bedring til småen, Trampe. Stakkars liten! Det er så trist når de små er syke, det verker sånn i morshjertet En lur investering til småbarn som bør sove med hodeenden hevet: Soveklosser Fikk slike i presang av en venninne og her i huset har de blitt et av barneproduktene jeg ikke klarer meg uten. Både frøkna og veslegutt sover nesten konstant med slike under senga si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 29. desember 2008 #7786 Del Skrevet 29. desember 2008 Uffda, Grace, hva gjør dere da? Ikke bhg og ikke dagmamma, må dere ta ubetalt perm da? Har dere bekjente som er hjemme i perm og kan hjelpe til noen dager, så dere slipper å ta full perm selv? Full barnehagedekning er en vits... det er ikke i vår kommune heller. Jeg var begynt å sy sammen ei alternativ løsning, der jeg og mannen har en dag fri hver i uka, lillemann er med meg på jobb en dag i uka og han er hos venninner av meg to dager i uka. Heldigvis slapp vi det... vi har nemlig ikke sjanser til å overleve på bare ei lønn. Vi har hatt ei god natt. Han sov helt til fem, fikk nesespray, stikkpiller, ny bleie og pupp. Halv sju sovnet han igjen og sov til ni. Heldigvis er han feberfri nå, han var over 39 i natt. Håper det betyr at han ikke utvikler ørebetennelse. Jeg har et spørsmål: Hvilke uteklær har dere til de små? Vi har til nå brukt tovet ullbukse og ytterjakke (boblejakke) i vogna. Vi har ikke hatt ham ute uten vogn. Nå etter nyttår ser jeg for meg at vi både skal ut med akebrett og ellers leke i snøen, og vi trenger jo utedress. Men det er en jungel der ute. Hva velger man? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 29. desember 2008 #7787 Del Skrevet 29. desember 2008 Så godt med en god natt da, Trampe! Når det gjelder utedresser til barna er vi veldig fornøyd med Reima til vinteren på innlandet. Det viktigste for meg når det gjelder utedress, er om barnet kan bevege seg godt i den eller om den hemmer bevegelsene. Dressen må også være varm, isolerende, ekstra polstret i rompa og vann/vindtett. Har inntrykk av at de fleste utedresser har disse kvalitetene. Foreldre og barn hadde en test av vinterdresser før jul: Vinterdress Jeg syns ikke valg av dress er det verste i jungelen der ute, gode, varme sko derimot er en real utfordring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #7788 Del Skrevet 29. desember 2008 Uffda, Grace, hva gjør dere da? Ikke bhg og ikke dagmamma, må dere ta ubetalt perm da? Har dere bekjente som er hjemme i perm og kan hjelpe til noen dager, så dere slipper å ta full perm selv? Full barnehagedekning er en vits... det er ikke i vår kommune heller. Jeg var begynt å sy sammen ei alternativ løsning, der jeg og mannen har en dag fri hver i uka, lillemann er med meg på jobb en dag i uka og han er hos venninner av meg to dager i uka. Heldigvis slapp vi det... vi har nemlig ikke sjanser til å overleve på bare ei lønn. Det blir vel til at jeg må ta ubetalt perm tenker jeg. Akkurat nå er det meste litt usikkert for sambo mister jobben snart. De er under administrasjon av banken og det er vel bare spm om tid før de går konkurs. Han har jo ikke fått desemberlønn heller så her er det ikke akkurat lykkeland om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. desember 2008 #7789 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ha kjøpt en vanntett og lett vår/høstdress. Kle ham med ullundertøy og ullklær utenpå der igjen (vi har heldrakt i krinkelull fra janus, og en heldrakt fra reima), og så vår/høstdressen. Men hvis han skal sitte mye i snøen så kan det kanskje være greit med en vinterdress med slik forsterker i rumpen. Reima sine dresser har det. Når skal han begynne i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. desember 2008 #7790 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg bruker kun reflex eller mikkline dresser til mine barn. Veldig fornøyde med dem. Gode å bevege seg i, de er varme og tørre. Og ikke minst, de er halve prisen av Reima. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 29. desember 2008 #7791 Del Skrevet 29. desember 2008 Går det å se på kommunen sine sider hvilket nr man er bhg-kø, eller må man vente til opptaket?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. desember 2008 #7792 Del Skrevet 29. desember 2008 Det er vel forskjellig fra kommune til kommune vil jeg anta. Uansett så er det ikke sikkert at det spiller noen rolle hvilket nr man er i køen. Private barnehager kan i hvert fall velge selv hvem de vil gi plass til (utenom de som har spesiell fortrinnsrett da selvfølgelig, de har jo krav på plass). Godt mulig at kommunale kan det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 29. desember 2008 #7793 Del Skrevet 29. desember 2008 De private bhg som har avtale med kommunen (minstepris) SKAL følge samme liste som de kommunale. Vet det blir jukset litt i noen bhg, men det skal strengt tatt ikke forekomme. Kjipt med bhgplass, Grace. Da vi fikk storebror bodde vi i bydel Bjerke=0 sjanse for plass. Var nr 89 i køen . Ringte rundt og skaffet plass i en liten familiebhg med ei supersøt thaijente. Når det gjelder dresser så har storebror her hatt tre typer; Reflex, Reima og LEGO. Liker den siste desidert best . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. desember 2008 #7794 Del Skrevet 29. desember 2008 Utrolig kjipt at dere ikke har fått bhgplass, Grace. Her har vi fått plass fra 1. mars - men vi måtte gå direkte til styrer for å få den og. Vi fikk nei fra bhgkontoret i kommunen, men etter litt fram og tilbake ordna det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eileen Skrevet 29. desember 2008 #7795 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) beklager, innlegget ble lagt feil. Endret 29. desember 2008 av Eileen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #7796 Del Skrevet 29. desember 2008 Ja det er ganske vanskelig.. Aner ikke hva vi skal gjøre, vi tenker jo å flytte til BJerke og som du skriver er det ikke noe bedre der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 29. desember 2008 #7797 Del Skrevet 29. desember 2008 Grace: jeg ville ha ringt rundt til barnehagene og snakket med styrer. Det var slik vi fikk barnehageplass i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 30. desember 2008 #7798 Del Skrevet 30. desember 2008 Vi har hatt Reima og Metoo. Nå prøver vi faktisk dressen fra Europris og den virker veldig greit hittil hvertfall. Men må ha ny dressen til vinteren og da regner med vi kjøper Reima igjen. Holder på med nattavvenning vi nå og det går faktisk ganske greit, mannen er inne og trøster, gir smokk eller vann og Christian sovner igjen ganske kjapt. Så det er godt, håper snart han sover hele natta. Ellers prøver han nå og dra seg fremover. Det er ikke lenger så horribelt å ligge på magen. Det er ikke lenge han ligger på ryggen lenger før han ruller seg over. Og de siste dagene har han begynt å dra seg frem mot leker eller andre ting som ligger litt foran han på gulvet. Han prøver seg opp i krabbestilling noen ganger, men får liksom ikke til så mye med den. Kjedelig med syke barn. Her har det vært forkjølelse nå i en evighet, men ikke noe alvorlig greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 30. desember 2008 #7799 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Ahh, dritdata som hengte seg opp.. Endret 30. desember 2008 av April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. desember 2008 #7800 Del Skrevet 30. desember 2008 Vår bebis har vært forkjøla i to uker nå, noen dager verre enn andre, men stort sett bare snørrete og hoster litt, og sutrete. Noe man kan gjøre for at det skal gå over, eller må det bare gå sin gang? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå