Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Her har lillebebisen fått tann nummer 6 :dåne: Her går det i ett ja.

I stad fikk han prøve litt fullkornsgrøt også. Vet ikke helt hvordan man skulle blande jeg? :klø: Bare laga tynn grøt av en 6 mnd grøt, også dryssa oppi litt fullkornsgrøt til passe konsistens. Men jammen godt å ha dere skravledamer, jeg hadde ikke visst at de ikke kunne få full porsjon fullkorn sånn med en gang. Det står ikke særlig tydelig på pakka heller...

Og gratulerer til 8 mnd-babyen til Monja! Jammen blir de store disse bebisene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Live har bare fått 3 tenner foreløpig. To nede og en oppe. Mer enn nok spør du meg, for denne snuppa biter hardt!

Vi var ute og testet ut snøen i sted. Det falt visst ikke helt i smak dette kalde hvite greiene, så vi gikk inn igjen nesten med en gang. Kan kanskje ha noe med at hun ikke akkurat digget den tykke vinterdressen sin og votter på henda også da. Vi får prøve igjen til helgen hvis det fremdeles er snø da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå nydelig, Nicky :fnise:

Herrefred, er det BARE min som ikke har fått tenner nå da eller? Er det mulig å være så treg da... Nå pusher han jo snart 9 mnd uten tenner :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har bare to, og han har heldigvis ikke bitt meg på lenge nå. Jeg ammer ikke så mye lenger, i og med at jeg er begynt å jobbe, så når han endelig får pupp har han veldig lyst på :ler: Hvis han da er så glup at han biter meg, får han ingenting. Regner med at han vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at han er blitt 8 mnd allerede :hjerte:

Og to tenner. Den første kom 1. desember og den andre kom den 2. desember. Han er blitt 7650 gram og 68 cm og. Ikke så superstor akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå nydelig, Nicky :fnise:

Herrefred, er det BARE min som ikke har fått tenner nå da eller? Er det mulig å være så treg da... Nå pusher han jo snart 9 mnd uten tenner :overrasket:

De kan godt bli over året før de får tenner. Det varierer veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempesjønn gutt Nicky B :)

Her har snuppa 4 tenner, 2 oppe og 2 nede.

Dere snakker om at man må starte forsiktig med 8 mnd grøten pga. mye fiber, men det står jo ikke noe på pakken i det hele tatt at man må det. Ingen som opplyser om det så hvordan kan en vite det... men det er vel ikke direkte "farlig" om man gir full porsjon med en gang? Alt en ikke vet :ler:

Noen av bebisene her som har lært å sitte selv, eller er det kanskje litt tidlig?

Vi har hatt pinnekjøtt i dag, og nå snør det, julestemning :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbror fikk full porsjon 8 mnd grøt med en gang han, og helsesøster som vi var til på mandag (han fikk vaksine) sa at lillemann godt kunne gå rett fra 6 mnd til 8 mnd grøt :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komplimenter for den lille rakker'n! Jeg er selvfølgelig helt enig. ;)

Han er skikkelig festlig om dagen, drar seg opp på knærne overalt og detter. Lærer han av det? Neida. Han skal opp igjen. Og for en fart han har på krabbingen, han er borte før jeg får sukk for meg. Når han skjønner at jeg kommer etter, krabber han ekstra fort. Helst inn på badet for der har vi favorittene i en kurv: Dorullene. De er visst ordentlig nam.

Han sitter ikke helt selv enda, men han sitter på kne mens han holder seg i noe. Separasjonsangsten har også slått til. I kveld la han seg ved 20 tida. 30 minutter senere skulle han opp, han hylte som en stukken gris.

Tenkte han var sulten, for han har vært litt småspist, så jeg tok han med på kjøkkenet. Da ble han et eneste stort smil. Når mannen skulle bære han i seng igjen, hylte han når han så soveromsdøra. Mannen gikk da tilbake,da kom smilet på plass. Dette gjorde mannen flere ganger etter hverandre og hver gang det samme. Full hyling på soverommet og et stort smil på vei vekk fra soverommet. Han vet hva han vil ja. :fnise:

Etterpå satt han og gjorde seg så grom han bare kunne i stolen, såre fornøyd over utfallet.

Ingen tenner enda her heller, men vi ammer ikke så mye lengre. Da må han være skikkelig trett og doven, hvis ikke gommer han til og drar vorten så langt han får den så jeg blir sår og rød. Det gjør kjempevondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sporadisk med nett for tiden, livet med 3 barn er ikke ferie akkurat. Nå har sambo reist på jobb, kommer vel hjem ca 22.des. Da blir han hjemme til 1.jan og så skal han jobbe hele jan også.

Her hjemme går nå dagene i ett føler jeg. Tiden går så utrolig fort plutselig. Lillemann blir jo 7 mnd på mandag. Er blitt stor gutt nå, på 6mnd kontrollen var han 7350g og ca 70cm.

Var med lillemann til legen i går også.. Heldigvis ikke noen ulyder å høre nå, og siste dagene har surklet og hosten også forsvunnet. Nå håper vi bare at han ikke får flere slike tilfeller, selv om jeg innerst inne vet at det gjør han sikkert.

Tror han plages litt med magen nå som han plutselig spiser mer grøt og fruktmos, og så er det nok en tann rett rundt hjørnet. Resultatet av det er at vi har lekt på gulvet til kl var 23 i går kveld, han blid som en lerke når han fikk komme opp.

Jeg kan altså ikke slutte med å drikke amme-te har jeg funnet ut. Jeg gikk fri for en uke siden og kjøpte ikke automatisk ny. Nokså samtidig begynte lillemann og bli hard i magen. Kom en liten "dert" i nesten hver bleie.

I går kjøpte jeg ny pose te og fikk drukket 2-3 kopper, i dag er lillemann helt fin i magen og så fornøyd. Kom en skikkelig eksplosjon i bleia nå i morges og han lå bare og smilte mens han bæsjet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg er litt for snill med lillemann utfra hva jeg leser her inne. Han sovner fortsatt på puppen når han skal sove og bæres bare over i senga. Har ikke lagt seg i våken tilstand tror jeg.

Og våkner han om kveldene og skriker, tar jeg han opp. Vet jo at han sovner dersom jeg tar han på stuen og pupper, så da orker jeg ikke å la han ligge og skrike.

Vi nattammer 1-2 ganger fortsatt, det kommer jeg til og gjøre til han selv finner ut at han kan sove hele natta gjennom. Har hatt noen netter hvor han har sovet fra ca 23 til 07, så han er nok på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vi har hatt en dårlig natt... Igjen. Nå synes jeg han bare kan få tann nummer 7 og 8 også, og så vente LENGE før han får noen flere. Hvis ikke han har bitt av begge brystvortene mine innen den tid.

Ang. fullkornsgrøten, så var det her inne jeg leste at man ikke skulle gi full porsjon av den med en gang ;) Syntes det hørtes fornuftig ut, så jeg tok bare litt av 8mnd grøt sammen med 6 mnd grøt jeg da.

I dag skal vi på kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stod noe esken til Nestlés fullkornsgrøt i hvert fall. Husker ikke eksakt hva som stod, men det stod at man burde introdusere grøten litt mer forsiktig pga fiber, og at hvis magen ble i ulage burde man vente litt før man prøvde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en pakke fullkorngrøt i dag og der sto det: ta det forsiktig og øk mengden fiberrik mat etterhvert. Iblant kan fibre gjøre barnet litt løs i magen . Vent da noen dager før du fortsetter. :)

Rart det ikke står på alle pakkene med 8 mnd grøt....

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pondusa: Er ikke veldig "streng" med lillemor jeg heller. Hun sov på eget rom natt til i dag og ligger på rommet sitt nå også. Hun ammes om natten og det er helt ok med 1-2 amminger. Når det er snakk om 4-5 så merker jeg at jeg er rimelig slapp i kroppen påfølgende dag/kveld.

Nå skal jeg snart krype tilsengs. Mannen tar snuppa om hun våkner gråtende frem til kl 23. Etter det er det mor som skal til pers.

Merker jeg er veldig glad jeg ikke skal begynne å jobbe igjen om to uker slik jeg gjorde med storebror. Skal bli hjemme i flere mnd til, jeg - heldigvis :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre deg si det Murmelmy. Er vel mest sannsynlig siste baby dette for oss, så da vil jeg kose meg mest mulig. Den harde hverdag kommer tidsnok.

Jeg skal også være hjemme enda noen mnd, skal bli deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...