Gjest imli Skrevet 14. november 2008 #7481 Skrevet 14. november 2008 Kanskje det kan ha noe med separasjonsangsten som Trampe nevner? Live er også litt sånn.. Det er mulig ja. For hadde han hatt vondt, hadde han vel ikke vært såå blid med en gang jeg eller pappan kom. De gangene det har virka som om han har hatt vondt, har han ikke roa seg før han har blitt tatt opp. Ja, ja, så lenge han sover greit om nettene, er det vel greit I alle fall en periode.
linky Skrevet 15. november 2008 #7482 Skrevet 15. november 2008 Her har begge fortennene såvidt tittet frem hos lillejenta nå, syns det er spennendes jeg Andre som sliter med å få pussa tennene på bebisen? Det er ikke så veldig lett å få det til her i gården, stikker ut tungen og nekter å ta den inn igjen, blir litt grin av og til også. Men vi får det nå til på et vis da...
Gjest imli Skrevet 15. november 2008 #7483 Skrevet 15. november 2008 Jeg synes heller ikke det er lett å pusse tenna til bebisen. Går greit med dem nede, fordi de er helt oppe, men tennene i overkjeven er bare et par milimeter fremme, litt vanskeligere med dem. Føler jeg pusser mer tannkjøtt enn tenner... Jammen ta det lang tid før tennene kommer helt opp, fra riskorn til "ordentlig" tann! T fikk sin første tann for nesten 2 mnd siden, først nå den er så lang som den skal være...
Kykkelikokos Skrevet 15. november 2008 #7484 Skrevet 15. november 2008 Vil ikke si at det er enkelt å få pusset tenna, nei. Men hun godtar å ha den i munnen. Problemet er mest at hun vil holde den selv, bite og suge på den osv.
Murmelmy Skrevet 15. november 2008 #7485 Skrevet 15. november 2008 Da er feberen til Maia erstattet med spyjuken for både henne og meg. Storebror har nå 40 i feber - gu' så glad jeg er for at gubben er frisk...
monja Skrevet 15. november 2008 #7486 Skrevet 15. november 2008 God bedring til alle i Murmelheimen Tannpuss? Nei, det har vi ikke sett
Trampe Skrevet 15. november 2008 #7487 Skrevet 15. november 2008 Her er det puss puss så får du en suss... og vil han ikke så skal han. Det er lettere å ta den kampen nå enn om et halvår når man MÅ pusse tennene. Vi har to tannbørster, en til lek og en til "alvor", så han er vant til at det skal noe inn der Det er mannen som skal være hjemme, ja. Nå har jeg to uker igjen :dåne: Lillemann skrek i kveld også, det er tredje kvelden på rad. Når jeg tar ham opp klamrer han seg til meg og hikster, suger på halsen min (!!) selv om han har tømt begge puppene og fått ligge ved puppen helt til han ble lei. Tidligere i dag satt han på gulvet og lekte sammen med pappaen og onkelen, jeg satt ved PCen bak ham. Da jeg gikk forbi ham og ut av rommet begynte han å hylgrine, selv om jeg ikke var med i leken og han ikke ble alene. Da jeg kom tilbake og satte meg ved PCen uten å snakke til ham eller trøste ham, var det helt greit, og han lekte videre. Så her er det visst separasjonsangst på høyt nivå. Det er jo koselig at han er glad i mamman sin, men.. Jeg holder på å lage hjemmeside Moro å mekke litt selv. Får se om jeg får den opp og gå snart, men jeg er dessverre litt for perfeksjonist...
Nicky B Skrevet 16. november 2008 #7490 Skrevet 16. november 2008 Hurra for friskmelding i Murmelheimen! Ingen tenner enda her heller, men syns jeg kan ane en liten skarp kant av en liten tann nederst i munnen. Han sikler brukbart hvertfall.. Når frøkna endelig fikk sine tenner (hun var 11 måneder da første tannen tittet frem, men da poppet de opp på rekke og rad og), kjøpte jeg en slik fingertannbørste på apoteket. Den var genial! Hun hadde sin egen tannbørste som hun lekte med og jeg kunne pusse uforstyrret med fingertannbørsten. Kommer til å kjøpe sånn til veslegutt og. Fingertannbørste
linky Skrevet 16. november 2008 #7491 Skrevet 16. november 2008 Så genialt da med fingertannbørste, en slik må vi skaffe oss
-Ea- Skrevet 16. november 2008 #7492 Skrevet 16. november 2008 Da har den første tanna kommet her også!!!! Skal ut å kjøpe finger tannbørste i morgen, får jeg det på apoteket mån tro??? Her er det fortsatt rolig på forflyttnings fronten, han skyver seg bare litt bakover .... Det kommer sikket snart
Kykkelikokos Skrevet 16. november 2008 #7493 Skrevet 16. november 2008 Mener å ha sett slike tannbørster på apoteket, ja. Live flytter seg heller ikke særlig fremvoer. Går mest i bakover og rundt Hun er oppe på knærne av og til, men har ikke helt skjønt konseptet med å flytte beina og armene fremover.
-Ea- Skrevet 17. november 2008 #7494 Skrevet 17. november 2008 Ja, ja... Forflyttningen får vente. I dag er det en uke til barnehagestart... Kjenner det er litt trist, en nydelig epoke er over, nå venter verden... Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med måltidene, vil jo gjerne at han skal spise godt til 11 måltidet. Da sover han så godt etterpå, men han er ingen mester på brød ennå så det er grøt som er det beste... Hmmm :klø: Mat: kl 8 Melk kl 11 Grøt kl 14 Frukt, yoghurt og kanskje litt brød kl 17 Middag Kl 19 Grøt Det blir to sovinger i barnehagen, regner med at det vil fortsette til et års alderen. Selv har jeg sluttet med sjokolade, det er værre enn å slutte og røyke, det er helt sant!
Gjest imli Skrevet 17. november 2008 #7495 Skrevet 17. november 2008 Oi, barnehage på småtten allerede, Ea? Skjønner at det er litt rart, ja. Her sov bebisen 12 timer i natt Vet ikke om jeg kan kalle det soverekord da, han var våken og sutra et par ganger, men han sovna igjen uten at jeg trengte å stå opp. Så kanskje vi kan kalle det ny rekord? Uansett veldig flott! Her er bebisen veldig mobil. Ålinga fremover går bare fortere og fortere, og han kommer deg av og til opp i krabbestilling. Sånn fingertannbørste så veldig smart ut!
Elle_liten Skrevet 17. november 2008 #7496 Skrevet 17. november 2008 Hei! Vi er tilbake etter en langhelg hos mine foreldre. Huff, misunner dere ikke alt sovetullet. Her går leggingen fortsatt strålende, men han våkner noen ganger etter han har lagt seg. Da gråter han sårt og skal opp. Jeg har vel vent han til d.... Han har vært plaget m raping, så derfor har jeg tatt han opp for å få opp siste rest av luft. Så d blir litt byssing noen kvelder, så legger han seg ned igjen. Men han har funnet ut at d han er klar for å stå opp rundt kl 6 i d siste og d er IKKE greit. Jeg er rett og slett ikke menneske da. :søvn: Ellers så er siste nytt fra Elle-heimen følgende: 1: Lillegull har begynt å åle seg fremover. Her snakker vi kanskje heller om kaving. Bruker hele kroppen fram pekefinger til storetåa. Et arti syn! 2: Mensen har kommet tilbake. Alle hormonene i kroppen min har vært på krigsstien de siste 3 dagene. Oh my God! Har ikke savnet d. Kan ikke huske at d var sånn d var. Har vært helt uttafor. Har dere d på samme måte som før? Så forresten bilder av meg selv i går fra 20. april, altså 5 dager før fødselen. For en gigantisk mage jeg hadde!
Kykkelikokos Skrevet 17. november 2008 #7497 Skrevet 17. november 2008 Begynner han i barnehage allerede, Ea? Har dere hatt 10mnds permisjon til sammen? Skal han ha full plass eller? Live begynner i barnehagen 2. mars. Gruer meg til det jeg også..
Trampe Skrevet 17. november 2008 #7498 Skrevet 17. november 2008 Heldige dere som har fått barnehageplass da. Jeg søkte i august, men har ikke hørt noe... vi har søkt plass fra 1. februar, så om jeg ikke har hørt noe før jul må jeg begynne å lete etter dagmamma.
blåmeisa Skrevet 17. november 2008 #7499 Skrevet 17. november 2008 Når får man egentlig høre noe om bhgplass?? jeg søkte fra 1.mars. Ikke at det blir aktuelt likevel :rødme:
Trampe Skrevet 17. november 2008 #7500 Skrevet 17. november 2008 Jeg sendte mail og spurte i oktober, har ikke hørt noe og sendte purremail i dag. Om jeg ikke hører noe før jul må jeg jo begynne å lete etter dagmamma. Dagmammaer er jeg skeptiske til, det er skummelt at et vilt fremmed menneske skal passe skatten min... Skatten som ligger på gulvet og har revet dagens avis i tusen biter. Han hviner av fryd og storkoser seg. Håper mormor har lest den før hun dro på jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå