Gjest imli Skrevet 26. oktober 2008 #7121 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ja, det skal visst være så godt i vafler Søtt og godt Lage morsmelk-vafler til mannen - og fortelle om ingrediensene etterpå? men ingen som vet om det med nedfrysninga da? Får lage en tråd på graviditet og spedbarn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 26. oktober 2008 #7122 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ja, det skal visst være så godt i vafler Søtt og godt Lage morsmelk-vafler til mannen - og fortelle om ingrediensene etterpå? Noen farmor kjenner fikk servert sånne vafler av ei de kjenner...og fikk vite om ingrediensene etterpå... Hun som serverte dem, hadde visst så mye melk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 26. oktober 2008 #7123 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde blitt litt småkvalm jeg, om jeg hadde fått vite at jeg hadde spist morsmelkvafler... Her er det grusomt vær, det rister og knaker og bråker. Lillemann har heldigvis sovet første lur inne i senga si, jeg håper han vil sove neste runde inne også... for jeg tør meg ikke ut med barnevogn når det er storm i kastene. Jeg har ikke spesielt lyst til å gå ned og hente vogna heller, det er mange trappetrinn opp hit... Mannen var på fest i natt, lovet at han skulle være tidlig hjemme og stå opp med lillemann. Er det "tidlig" å være hjemme halv fire...? Han fikk knappe tre timers søvn før lillemann våkna, men jeg synes faktisk ikke synd på ham. Såklart gikk han og la seg da jeg sto opp i åttetida, og han sover enda. Jeg har sutrete unge, men kan ikke gå noen steder... Nå sitter han i lekegrinda si og koser seg, så jeg nyter det så lenge det varer. Jeg har fått så vondt i ryggen, så i morgen ringer jeg legen. All bæringa har gjort at jeg nå knapt greier å løfte lillemann uten å skjære grimaser. Håper en fysioterapaut kan hjelpe til, for dette er ubehagelig...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2008 #7124 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ble faktisk vafler i stad, dog med kumelk Her var det storm i går, har vært kjempefint vær i dag. Holdt på å bli blåst overende på trilletur i går da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 26. oktober 2008 #7125 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har fått så vondt i ryggen, så i morgen ringer jeg legen. All bæringa har gjort at jeg nå knapt greier å løfte lillemann uten å skjære grimaser. Håper en fysioterapaut kan hjelpe til, for dette er ubehagelig...! Jepp, vet akkurat hvordan du har det Trampe...hjelper med fysioterapi ja - gått siden sommerferieslutt jeg, og det er først nå jeg har trappet ned på timene:) God bedring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 26. oktober 2008 #7126 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hatt en fin helg jenter? Jeg er blitt syk, æsj altså. Mannen er heldigvis flink med lillejenta, så jeg har fått mye avlastning i dag. Nå er han på fotballkamp og koser seg. Vi var ute på en liten shoppingtur i går, vi fant oss sko begge 2, ellers har vi bare slappa av. FOR et vær det har vært denne helga. Bare ruskevær. På tirsdag er det 6 mnd kontroll, spent på vekt og mål siden det er ei stund siden jeg har vært nede og fått målt og veid henne. Sist var hun ca. 8,5 kg. I midten av neste mnd skal vi på en liten langtur, skal opp til den andre oldemora til lillejenta som enda ikke har fått sett henne, så det blir kjekt. Må huske kameratet da Nå er det snart lasagne her Forresten, drikker deres små av tutekoppp alene? jeg har prøvd en gang og det var ikke vellykka, hun grein når vannet kom ut Det var en sånn simpel billigkopp, men har funnet frem aventkoppen nå og tenkte å prøve den nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 26. oktober 2008 #7127 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Forresten, drikker deres små av tutekoppp alene? jeg har prøvd en gang og det var ikke vellykka, hun grein når vannet kom ut Det var en sånn simpel billigkopp, men har funnet frem aventkoppen nå og tenkte å prøve den nå. Ja her drikker lillegutt av tutkopp ja, avent sin:) Har brukt litt tid på å lære seg å suge fra den da. Etter å ikke ha klart å suge ut noe vann, så byttet jeg tuten med tåtetut... da gikk det bedre. Så etter noen dager med tåtetuten byttet jeg tilbake til orginaltuten og lillegutt fikk bruke tutkoppen som leke. Plutselig hadde han funnet ut av hva han skulle gjøre... Og nå går det kjempebra - drikker som bare det Endret 26. oktober 2008 av LaraCroft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. oktober 2008 #7128 Del Skrevet 27. oktober 2008 Lillemann drikker også alene LaraCroft: betaler du mye pr gang? Tenkte å ringe legen min i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 27. oktober 2008 #7129 Del Skrevet 27. oktober 2008 LaraCroft: betaler du mye pr gang? Tenkte å ringe legen min i dag... Nei, det kommer jo an på øyet som ser... 210,- første gang og 170,- de andre gangene... synes ikke det er altfor ille jeg da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. oktober 2008 #7130 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nei, det spørs jo hvor mange ganger man er nødt til å dra... Nå før jul har vi stramt budsjett, men jeg har gått og hatt vondt i ryggen i flere måneder, så jeg tør ikke gå lengre nå. Ringte legen og fikk time 7. november. Det er lang ventetid, men nå har jeg ihvertfall gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 27. oktober 2008 #7131 Del Skrevet 27. oktober 2008 Snuppa drikker også av Avent tutekopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 27. oktober 2008 #7132 Del Skrevet 27. oktober 2008 Blir jo ikke bedre av å løfte på disse små heller, Trampe... Kjenner på det selv også. Tror jeg holder på å bære på meg betennelse i høyre rygg/skulder/arm. Tror også jeg har fått en muskelknute innmed ribbeinene v brysbeinet også. Trodde ikke d gikk an, jeg.... (Mulig jeg har skrevet d her før....teflonhjerne... ) I dag har lillegutt feber. Var oppe kl 02.30 og skifta bæsjebleie og da hadde han 38,5 og d har han fortsatt. Nå begynner avføringen å se mer normal ut, men nå er d feber, altså..... Har vært på helsestasjonen, men de hadde ikke noe fornuftig svar, så håper d går over snart. ELLER at d dukker opp tenner snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. oktober 2008 #7133 Del Skrevet 27. oktober 2008 Både feber og bæsj er jo tegn på tenner, så jeg håper for din del de kommer snart, Elle_liten! Men vi hadde en runde her da lillemann var 5-6 mnd med både bæsj, feber, sutring og nattevåk, men ingen tenner... Tenk at han pusher 8 mnd nå uten tenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2008 #7134 Del Skrevet 27. oktober 2008 God bedring til syk bebis! Her har *bank i bordet* ikke bebisen vært syk en eneste gang. Ikke en snørrdråpe engang. Heldige der! T har fått både vann, melk og eplejuice på tutekopp (Avvent), men tror ikke han drikker så mye. Liker best å leke med den og tygge på tuten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 27. oktober 2008 #7135 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Veslegutt har ikke knekt "drikke av tutekopp" koden enda, men det er stor stas å leke med koppen og gnage på tuten. Frøkna kom med tidenes kommentar inne på butikken i dag: "Du mamma, kan ikke du klø meg litt i rompa?" Jeg klarte ikke slutte å le. Tårene trillet. Det viste seg hun hadde en lapp på trusa som klødde og det var ikke i rompa som man kunne tro utfra spørsmålet, men likevel. De andre som sto der fikk seg også en god latter. Nå har vi endelig fått somlet oss til å bestemme dato for navnefest , jepp, vi er treige vi... 30 november går den av stabelen. Egentlig litt i seneste laget, men etter jul blir det hvertfall for seint og jeg vil ikke at veslegutt skal føle det urettferdig at han aldri fikk noe sånt. Sånn ble invitasjonen, kjapt mekket sammen i photoshop: Jeg tar tilbake det jeg sa i et tidligere innlegg om at scrapping var kjedelig, jeg satt til klokka var ett på natta før helga og lekte meg med å scrappe kalender jeg tenkte jeg skulle gi til svigers til jul: Endret 27. oktober 2008 av Nicky B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2008 #7136 Del Skrevet 27. oktober 2008 Så flink du er Nicky! Flott både invitasjon og kalender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 27. oktober 2008 #7137 Del Skrevet 27. oktober 2008 Både feber og bæsj er jo tegn på tenner, så jeg håper for din del de kommer snart, Elle_liten! Men vi hadde en runde her da lillemann var 5-6 mnd med både bæsj, feber, sutring og nattevåk, men ingen tenner... Tenk at han pusher 8 mnd nå uten tenner Ja, d er jo d jeg vet, men er jo bare så utålmodig. Enten så kan de komme seg fram, eller så kan de la vær! Skikkelig god mor... Var selv "sent ute" m å få tenner. Tror rundt 9 mnd. Eller kanskje d er normalt...eh... God bedring til syk bebis! Her har *bank i bordet* ikke bebisen vært syk en eneste gang. Ikke en snørrdråpe engang. Heldige der! T har fått både vann, melk og eplejuice på tutekopp (Avvent), men tror ikke han drikker så mye. Liker best å leke med den og tygge på tuten. Takk, takk. Begynner å bli litt lei sutring nå... Så nå sitter han og ser tegnefilm på nrksuper. Igjen: Skikkelig god mor. Men jeg orker ikke å gå å bære på han hele tiden, og d er d han helst vil. Når han ligger på gulvet begynner han å sutre etter 2 min, for han skyver lekene fra seg og klarer ikke å komme seg fremover enda. Han kommer seg rundt og bakover, men blir skikkelig sur når lekene kommer for langt unna.... Vi har også prøvd oss på avent-koppen, men han har ikke helt dreisen på d. Tror d kommer litt mye på en gang, og så synes jeg d kommer så mye luft. Ikke lenge siden han begynte m vann på tåteflaske. Han synes d har vært litt ekkelt. Tror konsistensen har vært feil for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 27. oktober 2008 #7138 Del Skrevet 27. oktober 2008 Så flink du er Nicky! Flott både invitasjon og kalender Signerer denne! Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. oktober 2008 #7139 Del Skrevet 27. oktober 2008 Ja, det ble kjempestilig, Nicky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 27. oktober 2008 #7140 Del Skrevet 27. oktober 2008 :rødme: Takk for rosen jenter. Kalendersiden er bare på testnivået enda da, jeg skal bruke andre bilder og litt andre ting. Men jeg ble helt revet med, kjempegøy! Tok noen flotte bilder av veslegutt i går, som jeg skal konvertere til svart hvitt og lage montasje av og muligens overføre til lerret tror jeg.. Skulle bare ønske jeg hadde mer tid til å pusle med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå