Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Her hvines det også MYE om dagen :ler: Skikkelig jentehvining... Syns det er søtt jeg, for han er jo så blid når han gjør det.

Her går nattavvenningen KJEMPEBRA! De 3 siste nettene har han sovet til over 7 hver morgen uten mat eller vann. Enda vi bare har holdt på 4 netter! I natt hadde han bare en eneste oppvåkning i 3-tiden hvor han gråt litt - hadde tydeligvis litt vondt i magen, for når han ble gnidd på magen kom det masse luft, og han roet seg etterhvert. Enda han var lys våken når han ble lagt igjen sovnet han faktisk fint og sov helt til over 7 igjen. FLINKE gutten min!

Det her går jo mye bedre enn forventet, går bedre og bedre for hver natt. Mindre oppvåkninger enn tidligere er det også, så det er jo en bonus til det å slippe å gi mat.

Når det gjelder grøt så har Hipp sin risgrøt med fersken og banan vært favoritten her, men nå bruker vi Nestle sin 6 mnd havregrøt med frukt. Egentlig glir det meste ned, bortsett fra ren maisgrøt. Det syns han ikke noe særlig om.

Endret av MzS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sånn hvining min holder på med... hvining i fryd er jo bare morsomt, men her er det hvining som går over i hyling som går over i illskriking hvis han ikke blir tatt opp.

Sa noen bortskjemt...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pissregner, og vi må snart ut av huset. Skal på kontroll på helsestasjonen, og så skal jeg i møte på jobben senere i dag. Jeg har ikke regntøy til en så liten en, og ikke er jakka mi stor nok til at jeg kan putte ham inni.

Kanskje jeg kan rulle ham inn i regntrekket til vogna før jeg løper ned trappa? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

I dag er jeg trøtt! Litt min egen feil men mest Juniors "feil." Jeg la meg nok litt for sent, da jeg satt oppe litt med mannen før jeg hoppet i seng. Han kom hjem så sent fra jobb i går, og han trengte hjelp til noe småtteri før vi la oss. Jeg tror klokka var kvart over elleve da jeg var i seng, og det er litt for sent for meg for tiden.

Junior sov bra frem til kl halv fire. Da våknet han og var lys våken. Han fikk mat, men var veldig urolig mens han spiste. Det tok en stund før han klarte å sovne ved siden av meg etter maten. Og da han først sovnet, sov han veldig urolig. Han klynket, sukket, sparket og vred på seg slik at jeg ikke fikk sove stort.

Synes det er så rart at Junior sover mindre de dagene han har spist ekstra godt til kveldsmat. Var det ikke meningen at det skulle være andre veien da? :klø:

Nesten så jeg er redd for å gi ham full porsjon grøt, for da ender det vel med at jeg må stå opp med ham kl to? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviningen gjør ikke meg noe heller. Det er jo bare morsomt når han har det gøy. Det er den liksom-hostingen jeg ikke er så begeistret for. Jeg må jo sjekke ham hver gang for å se om han virkelig har satt i halsen. Det kan jo være veldig skummelt, synes jeg. Men som jeg har nevnt tidligere, har han vel skjønt at hosting = oppmerksomhet. Luringen! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på helsestasjonen. Legen var kjempefornøyd, selv om lillemann ikke likte ham noe særlig :ler:

Jeg spurte helsesøster om mat. Hun sa at vi nå skal begynne med to måltider om dagen nå som han er 6 mnd, og at når han er 7 mnd kan vi begynne med brødskive :overrasket: Skal lillegutten min spise brødskive...?? 7 mnd, det er jo bare tre uker til det jo...

Hun mente at formiddagsgrøt bør innføres nå, og så middagsglass etterhvert. Når han er 8 mnd bør han få tre fulle måltider om dagen, og ingen om natta.

Jaja, da vet vi hva vi har å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hosting er for pyser. Live lager astma-lyder, hun. Høres ut som hun holder på å stryke med.

Veslegutt gjorde det en periode, nå har han gått over til tørrhoste slik at jeg tror han har svelget sokken sin eller noe.. :fnise:

Slim ja- Veslegutt har jo refluks så han har noe som ligger i halsen konstant og surkler. Jeg reagerer ikke lenger på det, men andre syns det høres skikkelig skummelt ut.

I går var veslegutt med på tumling og du verden så redd han er blitt for baller eller ting som ruller.

Han var med forrige tirsdag også, da lå han på matta og gnagde fornøyd på biteringen. Så var det noen som dyttet til en liten bil som trillet forbi ansiktet hans. Og han var utrøstelig! Så fort han så bilen, hylte han til igjen. Og i går var det altså en lilla ball som utløste hylingen. Pappan trøstet og tok han på armen mens jeg viste frem ballen til han. Og haka begynte å skjelve, øynene fylte seg opp og hylingen startet igjen. ;) Lille, søte raringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på helsestasjonen. Legen var kjempefornøyd, selv om lillemann ikke likte ham noe særlig :ler:

Jeg spurte helsesøster om mat. Hun sa at vi nå skal begynne med to måltider om dagen nå som han er 6 mnd, og at når han er 7 mnd kan vi begynne med brødskive :overrasket: Skal lillegutten min spise brødskive...?? 7 mnd, det er jo bare tre uker til det jo...

Hun mente at formiddagsgrøt bør innføres nå, og så middagsglass etterhvert. Når han er 8 mnd bør han få tre fulle måltider om dagen, og ingen om natta.

Jaja, da vet vi hva vi har å gjøre ;)

Brødskive ja. Det begynte ikke vi med ordentlig til frøkna før enn hun var godt over året. Hun brakk seg nemlig av klumper, så hun fikk finmost middag til hun var ganske stor.

Hun fikk prøve litt brødskive når hun var rundt 8 måneder. Hun skjønte ikke helt hva hun skulle gjøre med bitene. Vi trodde hun spiste og gav henne mer helt til hun begynte å hive etter pusten og ikke ville ha vann. Da så mannen at hun hadde pakket brødet hardt sammen oppe i gommen, så han pirket ut en god, seig klump!

Tørre brødskorper derimot var en slager å ha med på tur, da satt hun så fornøyd og gnagde i vei, for da fikk hun løs små biter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk prøve litt brødskive når hun var rundt 8 måneder. Hun skjønte ikke helt hva hun skulle gjøre med bitene. Vi trodde hun spiste og gav henne mer helt til hun begynte å hive etter pusten og ikke ville ha vann. Da så mannen at hun hadde pakket brødet hardt sammen oppe i gommen, så han pirket ut en god, seig klump!

Huff..

Det er akkurat det der som gjør at jeg gruer meg til Junior skal ha brødskive. Jeg synes det er så skummelt med alt som kan settes i halsen. Jeg var nemlig skikkelig fæl på det der selv da jeg var liten. Mamma holdt meg opp-ned fler enn én gang for at jeg skulle få pusten tilbake. Jeg håper ikke Junior arver det der, altså. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake etter en deilig uke på Anfi Del Mar. Vi har hatt det kjempe fint alle sammen. Snille stefar betalte all maten og vi fikk 450 euro i lommepenger av han, så det har vært rene luksusen. Victoria lekte i vannet eller i sanden storsett hele dagen. Vi badet også noe i bassenget. Christian plasket og storkoste seg. Neste gang blir vi to uker, en uke går så altfor fort. Brunfargen forsvinner jo bare man kommer av flyet, det er litt kjedelig. Det var skikkelig nedtur å komme hjem, men det hjelper jo litt at været er så fint som nå. Flyturen frem og tilbake gikk kjempe fint med de små. Christian sov en del og på vei hjem ble Victoria bestis med datteren til Jenny Jensen Så det å reise med småbarn gikk lekende lett. Mens jeg surret i tax-free`n da vi kom hjem oppdaget mannen at han hadde glemt igjen rumpetaska med bilnøkler, mobil og bankkort på flyet. Og for et styr for å få det igjen. Egentlig var flyet nattstengt og ingen skulle ombord før på morgenen. Vi møtte arrogante og lite serviceminded personell fra SAS i ankomsthallen, vi ble sendt hit og dit, men ingen kunne hjelpe. Tilslutt var det noen som viste litt ekstra service og trakk i de riktige trådene og tre kvarter senere fikk vi telefon om at tasken var levert hos hittegods og vi kunne reise hjem! Deilig...

Ellers fikk Christian smake på grøt i går og i dag. Han syns det ikke er så veldig interessant. Får prøve litt til, så får jeg eventuelt prøve en annen smak. Nå har jeg HIPP sin med eple og pære. Litt fruktmos fikk han også smake, men det var ikke så spennende det heller. Syns det er enklere med amming jeg gitt :sjenert: Syns det er så mye styr med mat, enklere å bare slenge frem puppen.. Men vi får vel eksperimentere med litt forskjellig mat fremover. Jeg fikk visst brødskrive fra jeg var 5mnd for jeg ville ikke ha grøt.. Tror vi prøver å venne av med nattamming når vi flytter. Han sover stortsett en lang dubb og så et det annenhver time etter det og det er jeg ganske lei.

Ble langt dette gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..

Det er akkurat det der som gjør at jeg gruer meg til Junior skal ha brødskive. Jeg synes det er så skummelt med alt som kan settes i halsen. Jeg var nemlig skikkelig fæl på det der selv da jeg var liten. Mamma holdt meg opp-ned fler enn én gang for at jeg skulle få pusten tilbake. Jeg håper ikke Junior arver det der, altså. :forvirret:

Jeg var også sånn. Har minner enda om at pappa slenger meg ut kjøkkenvinduet og holder meg i beina og banker meg i ryggen pga noe som satt fast i halsen. Jeg var skikkelig "trang-strupet" som mamma kalte det og det har frøkna arvet dessverre.

Jeg er enda litt sånn- orker ikke svelge for store tabletter feks. Tanken på de tørre, runde paracetene gjør meg kvalm. Har satt fast en del slike i halsen i løpet av årene, så jeg er sjeleglad for de nå har avlange, glatte paraceter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat på samme vis! Jeg klarer heller ikke de runde paracetene. Jeg har som deg satt dem i halsen fler enn én gang.

Da jeg begynte på behandling for å bli gravid, fikk jeg helt angst av de store pillene jeg måtte gå på. Mend et gikk jo på et vis det også, jeg måtte bare tenke på gevinsten. Og nå er jeg jo veldig glad for at det gikk! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MzS: hvordan gjør dere det med nattavvenning?

Her tas verken flaske med MM, MME eller vann. Har prøvd tutekopp, men den var mest morsom å holde/leke med. Vanlig flaske er best å varme hendene på :ler: Her får hun ikke drikke til grøten....

har liksom avvent henne med pupp på kvelden. Får siste runde med pupp ca kl 16-17, så blir det grøt og fruktmos kl 19. Men grøten er ganske rennende da..... Er lettere å få den i henne da. Får vel prøve litt videre med den tutekoppen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan bli veldig tørste av grøt, så om du ikke gir henne pupp om kvelden bør du få i henne væske av noe slag, marsy. Det fikk jeg beskjed om hos helsesøster. Lillemann får både vann etter grøten og så kveldspupp omtrent en halvtime etter grøtmåltidet. Steller i mellomtida, da.

Tutekoppen er mest morsom å leke med her også, men han suger på den og får i seg vann. Det er ikke mange millilitrene han får i seg, men det er da noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann er endelig 7 kg :hoppe: 7010 gram for å være eksakt. Vi var hos barnelegen på helsestasjonen idag for han er så plaget med skikkelig kalde føtter. Da snakker vi mørke blå med hvite tær. Men hun fant ikke noe galt så det er vel arveolig da. Jeg er rimelig kald på føttene jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag prøvde vi biff og grønnsakspure fra småfolk. Lillemann brakk seg så det spruta :ler: Så da prøver vi ikke den igjen før det har gått en stund.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Murmel forresten? Er så leeeeenge siden hun har gitt lyd fra seg, sliter hun seg helt ut med studeringen? :lete:

Murmel har problemer med pc'en sin slik at hun ikke kan skrive noe. Hun kan lese, men ikke skrive noe for da blir hun kastet ut fra nettet. Hun ga beskjed på Facebook-gruppa at hun følger med oss her inne. :)

Monja: Huff da, stakkars lillemannen din. Sikkert ikke så lett å håndtere så mye ny mat på en gang.

Men hurra for over 7 kilo! Det er jo kjempebra! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror brakk seg av middagsmat han og. Tror ikke det er så uvanlig. Smaker jo skikkelig pyton da. Det synes jo jeg og, men jeg er jo vant med krydder. Men vi dropper middag et par uker tenker jeg. Neste gang kan det jo være supergodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzS: hvordan gjør dere det med nattavvenning?

Vi var oppe i to faste måltider på dagen før vi begynte, så vi var sikre på at det var greit å begynne liksom. Så bestemte vi oss for å prøve, og at hvis han skulle slå seg helt fullstendig vrang så ville vi ikke gjennomføre det enda. Første natten våknet han flere ganger, og det tok litt tid å roe han. (Smokk, koseklut, stryke på kinnet, nynne, evt litt vann). Så våknet han litt før 6, og da fikk vi ikke roet han. Ga han da bare 60 ml MME på flaska, han ble rasende når det var tomt, men roet seg nesten med en gang jeg gikk ut av rommet. Sov videre en times tid til.

Andre natten var det det samme, flere runder med trøsting, men det gikk fortere å roe han. Siste runde ca kl 4. Han sov da helt til 7 igjen, og var kjempesulten når han våknet.

Tredje natten hadde vi en runde fra 3 til 4, var da tre ganger inne for å roe han før han endelig sovnet. Sov så nesten til halv 8, og var strålende blid og ikke spesielt sulten når han våknet.

Og i natt var pappaen bare en gang inne i 3-tiden for å roe han (hadde mageknip) og etter det sov han til 7 igjen - og var smørblid når han våknet. Ville ikke ha frokost før kvart på 8!

Håper det fortsetter sånn! *krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...