Nicky B Skrevet 13. mai 2008 #4081 Skrevet 13. mai 2008 Så nydelige bilder, Murmelmy Hvem skulle tro at du nettopp har født? Du er jo råflott jo. Du er vel det man kan kalle en MILF. Mulig det har noe med MEG å gjøre også. På toget skrek snuppa frem til jeg fikk lagt henne til puppen. Satt en litt eldre mann til høyre for oss og stirret surt på meg, men da jeg var ferdig å amme og mannen fikk henne over til seg (på setet vedsiden av surpompen), så var han plutselig smørblid mot mannen min: "Hun er heldig som fikk komme til Norge, et av verdens beste land å leve i". Jaggu sa jeg smør. Mulig det er jeg som overtolker/overreager, men jeg ser jo ikke norsk ut selv. Og når jeg hører "fikk komme til Norge" så får jeg en ekkel bismak i munnen. Hverken snuppa eller jeg er mer "heldig" enn hvilken som helst annen nordmann.. Jeg gadd ikke å blande meg inn i samtalen, men jeg er sikker på at surpompen hadde fått seg en overraskelse hvis jeg hadde åpnet kjeften og snakket like bergensk som han selv.. Er det mulig? For en dust!!! Var litt som når barnelegen på sykehuset spurte meg om faren var norsk siden veslegutt var så mørk og hadde så mye svart hår. Tenkte jeg skulle mumlet noe om salsacruise på danskebåten og litt for mye alkohol innabords, men jeg ble litt satt ut så jeg svarte bare ja. (Uansett om han var norsk eller ikke syns jeg ikke det er noe man spør om?!Det har da ingen noe med.) Må vel handle noe badeolje også, vi bruker den Balneum Herbal som de har på apoteket. Så at de på føden/barsel her også hadde gått over til den nå. Både i badekaret på føden og hos småttisene på barsel. Her bruker vi fortsatt Balneum Hermal til frøkna. Hun har veldig tørr hud og den hjelper skikkelig bra. Ang. bæring så har jeg bestilt en peanutshell lommeslynge. Fikk den for et par uker siden, men den var defekt så jeg venter på å få tilsendt en ny. Gleder meg veldig til å få den, veslegutt har et stort nærhetsbehov og jeg blir helt ødelagt i skuldra/nakken og ryggen av og gå og bære på han. Vil oppgradere til en mei tai etterhvert, så Murmelmy, du må nok bare sette deg ned å sy noen flere! Har liksom ikke sett noen jeg liker i ymse nettbutikker. Er ikke så glad i voldsomme mønstre...
Trampe Skrevet 13. mai 2008 #4082 Skrevet 13. mai 2008 Jeg trengte visst ikke å etterlyse bæsjebleien så veldig.... Det kom ikke noe før vi la oss i går heller, og jeg sjekka bleien da jeg tok lillemann over i vår seng halv seks, da var det heller ikke noe. Han har slitt litt med magen på morningen, han trykker og trykker og tar i. Ikke noe særlig å ligge og høre på. Men i sekstida sovna vi, og vi sov til elleve med bare et par puppepauser. Da løfta jeg på dyna, og den stanken som kom mot meg da er helt ubeskrivelig Gjett om det er gutt som hadde bæsja da ja. Fyyy altså. Egentlig er det jo veldig kjekt om han fortsetter sånn, bæsjing en gang i døgnet. Før kunne jeg jo skifta seks bæsjebleier på en dag og en om natta. Jeg er slutta å skifte om natta jeg nå.
Kykkelikokos Skrevet 13. mai 2008 #4083 Skrevet 13. mai 2008 Skal ikke se bort i fra at det vedvarer, Trampe. Her kommer det stort sett bare en gang i døgnet nå.
LaraCroft Skrevet 13. mai 2008 #4084 Skrevet 13. mai 2008 Her er det fortsatt en del bæsjing i løpet av døgnet, men om natten så er det lite, det pleier som regel å komme før vi legger oss eller tidlig på morgenen - det er godt å slippe å skifte bleie om natten:) Men selv den minste lille bæsjeklump (hmmm...heter det det?) lukter som bare det, så det er ikke alltid lett å sjekke om natten - da det ikke er noe forskjell på mye eller lite ifht til den kraftige lukten
Catus Skrevet 13. mai 2008 #4085 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Her bæsjes det fortsatt etter hvert måltid, så det blir mange bleieskift i løpet av dagen pluss ett om natten. *glede seg til det blir bæsj bare en gang i døgnet* --------- Murmelmy: Jeg har lyst på en av de bæreselene du linket til, men vet du tilfeldigvis hvilken av dem som er best? Jeg tenker på Ergo og Patapum. Jeg har et godt stykke å gå til barnehagen herfra (jeg kjører dessverre ikke bil), så det vil bli å hente Junior i barnehagen på vinterstid i bæreselen. Det betyr at den må være behagelig for oss begge over litt tid. Du virker som du vet en del om dette, derfor spør jeg deg. Endret 13. mai 2008 av Bippe
Gjest imli Skrevet 13. mai 2008 #4086 Skrevet 13. mai 2008 Bleieskift etter hvert måltid her i gården også... Er glad jeg ammer - har hørt at MME-bæsjen er lite velduftende...
marsy Skrevet 13. mai 2008 #4087 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har begynt å hoppe over skiftet første gangen hun våkner på natta. Da tar jeg henne bare opp så fort hun begynner å lage lyd - gir henne pupp til hun ikke orker mer, og legger henne ned igjen. Da sovner hun med en gang igjen (i motsetning til neste skift rundt kl 5!). Tror ikke engang hun rekker å våkne ordentlig. Det blir lenge med én bleie, men det virker som om kroppen hennes går i dvale på natta, for når jeg skifter bleie er den brukte ikke tung i det hele tatt, så det kan ikke ha skjedd så mye. Men etter frokosten er det full rulle!
Kykkelikokos Skrevet 13. mai 2008 #4089 Skrevet 13. mai 2008 Av en eller annen grunn pleier snuppa som oftest å bæsje om morgenen etter morgenpupp. Da ligger hun og trykker og styrer, så jeg ikke får sove
pondusa Skrevet 13. mai 2008 #4090 Skrevet 13. mai 2008 Resultatet av første gangs knyting: Lillebror og mamma Dette blir vi garantert å bruke mye, han har sovet 1,5 time på magen min nå.
April Skrevet 13. mai 2008 #4091 Skrevet 13. mai 2008 Så nydelige bilder, Murmelmy Hvem skulle tro at du nettopp har født? Du er jo råflott jo. Signerer denne!! Kniiiiiip kniiiiiip kniiiiiip Husker dere å knipe jenter? Jeg har vært flink nå siste uka ihvertfall Jeg prøver innimellom, har holdt på helt siden fødselen. Men jeg er langt fra flink nok. Har ingen problemer nå, men mange sier det er viktig i forhold til når man blir eldre. Så det er vel bare å kniiiiiipe da
Kykkelikokos Skrevet 13. mai 2008 #4092 Skrevet 13. mai 2008 Resultatet av første gangs knyting: Lillebror og mamma Dette blir vi garantert å bruke mye, han har sovet 1,5 time på magen min nå. Har du knytt det halvferdig før du har henne oppi?
monja Skrevet 13. mai 2008 #4093 Skrevet 13. mai 2008 Knipe ja....jeg holdt på å tisse meg ut idag jeg. Klarte nesten ikke å gå til bilen, og vet at jeg ikke klarer å holde igjen en stråle, så jeg sleit skikkelig :dåne: Hadde tatt seg ut om jeg hadde tissa på meg midt i sentrum Men nå skal det knipes heretter.
Trampe Skrevet 13. mai 2008 #4094 Skrevet 13. mai 2008 Lillegutt er begynt å le litt :-D Vi ler mye til han når han smiler og sånn, og nå er harn begynt å lage de samme lydene som oss Og så har han også begynt å få den nakne stripa i bakhodet, han gnur og gnikker hodet mot underlaget, så det er ikke rart... han som har så fint hår Jeg har vært hos legen i dag. Har henta resept på Cerazette, så får vi se om den funker. Funker gjør den vel, men om jeg får masse mellomblødninger gidder jeg ikke. Da får jeg heller være fri.. Har dere begynt på noe prevensjon ennå?
monja Skrevet 13. mai 2008 #4095 Skrevet 13. mai 2008 Ingen prevensjon her. Ikke blir det noe heller. Tror ikke jeg orker den 6 ukerskontrollen jeg altså
monja Skrevet 13. mai 2008 #4096 Skrevet 13. mai 2008 Har vært ute og spist med sjefen og teamlederen min. Jeg har vært ansatt i 10 år og da ble det påskjønnelser på firmaets regning. Mannen har vært hjemme med de to små og lillemann har sovet fra klokka 17.30 :dåne: Tror han har vært våken 3 timer fra klokka 7 i morges, og da var han våken en halv time i natt. Så fra klokka 21.30 i går kveld har han vært våken 3,5 timer :dåne: Men han kan godt våkne nå da sånn at vi får letta på trykket til mamsen.
Trampe Skrevet 13. mai 2008 #4097 Skrevet 13. mai 2008 Seksukerskontrollen var jo ingenting. Han spurte om jeg hadde det bra og jeg sa ja, han mente det var flott og så skravla vi litt løst og fast. Ikke noe sjekk eller GU eller noenting. Han spurte om prevensjon og amming, så registrerte han lillemann som sin pasient. Helt greit å ha det gjort
MzS Skrevet 13. mai 2008 #4098 Skrevet 13. mai 2008 Seksukerskontrollen var jo ingenting. Han spurte om jeg hadde det bra og jeg sa ja, han mente det var flott og så skravla vi litt løst og fast. Ikke noe sjekk eller GU eller noenting. Han spurte om prevensjon og amming, så registrerte han lillemann som sin pasient. Helt greit å ha det gjort Akkurat sånn var min 6-ukers kontroll også. Er det forresten noen som vet om jeg kan begynne på Cerazette uten å ha fått tilbake mensen? Ingen tegn til den enda, og vi er så lei av den gummien... Dyrt blir det også!
pondusa Skrevet 13. mai 2008 #4099 Skrevet 13. mai 2008 Har du knytt det halvferdig før du har henne oppi? Jeg fulgte bare bildeserien i bruksanvisningen, så jeg la midten av sjalet rundt magen min og tok de løse endene i kryss på ryggen og så over skuldrene, så lagde jeg til en liten lomme på magen som jeg puttet lillebror oppi, og så tok jeg de løse endene i kryss over ryggen hans, rundt ryggen min og knøt fast under rumpa på lillebror. Knotete forklart kanskje, men det stemte med tegningene og lillebror hang veldig godt fast iallefall.
pondusa Skrevet 13. mai 2008 #4100 Skrevet 13. mai 2008 Akkurat sånn var min 6-ukers kontroll også. Er det forresten noen som vet om jeg kan begynne på Cerazette uten å ha fått tilbake mensen? Ingen tegn til den enda, og vi er så lei av den gummien... Dyrt blir det også! Jeg begynte med minipiller etter 6ukers kontrollen med de to store, og mensen har jeg ikke fått tilbake før over ett år etter fødsel, så ja det kan du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå