Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har vi også vært og veid. Lillemann blir 8 uker i morgen, og i dag veier han 6380 g! :dåne: Her er det gutt som har matvett ja... :ler: Han er 58 cm, så han har ikke vokst så mye siden forrige besøk på helsestasjonen. Vekstkurven er slapp, men tyngdekurven hans skyter i været og er helt utenfor skjemaet :ler: Merkelig nok er han ikke tykk i det hele tatt.

Gutten min har altså lagt på seg nesten tre kilo på åtte uker. Det er mye det på en så liten kropp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg flytta og fletta, og håper dere finner veien inn hit snart :ler:

Vi har jo 200sidersfest snart jo!

Skrevet

lillemann veide 3200 i dag, gått opp 450 gram på 8 dager, snart tar vi igjen de jevngamle :fnise:

Skrevet

Her veier vi 4500 gram, 5 uker gammel.

Skrevet
lillemann veide 3200 i dag, gått opp 450 gram på 8 dager, snart tar vi igjen de jevngamle :fnise:

Det er jo supert da. :jepp:

Skrevet

Var på 6-ukers kontroll i forgårs (selv om han ble 7 uker i går, da) og da var lillegutt blitt 57 cm lang og 5010 gram tung... Han har da vokst nesten 10 cm og lagt på seg 2 kg siden fødselen, ikke rart jeg syns han har blitt stor :)

Stakkar lille gutten min syns det er varmt om dagen han... Sliter med å sove godt på dagtid nå!

Skrevet

Oi, glemte en ting...

Gratulerer så mye med gutten, Pondusa! :klemmer:

Hurra for sistemann over målstreken ;)

Skrevet

Gratulerer Pondusa!! :hoppe:

---

I dag har vi vært på barselstreff/trilletur i Frognerparken. Deilig vær ute!

Skrevet

Lillemann er så i ulage hver kveld. Han skriker og skriker, men viser ikke tegn til vondt i magen. Og så skriker han når han ikke får pupp og ikke får pupp :sprettoy:

Skrevet

Lillegutt veide 4860 forrige fredag, veide 4708 ved fødsel, men gikk ned hele 500 gr etter fødsel pga infeksjon - jippi det går rette veien og helsesøster sa på hjemmebesøket at han nok kommer til å trenge mye mat, og be om det :fnise: og det gjør han...slurpe slurpe så han setter i halsen...

Skrevet

Her slurpes det også så Junior setter i halsen. Har dårlig tid, må vite. For tenk om maten gikk sin vei mens han holdt på å spise! :fnise:

Gratulerer så masse til Pondusa! :blomst:

Tenk at vi er ferdige hele gjengen nå! Jeg kan tenke meg at mai/juni-klubben begynner å bli veldig spente på det som står foran dem. Jeg kan huske den følelsen jeg hadde da vi trådte inn i mars og folk herfra begynte å føde. Det var helt uvirkelig.

Men nå er vi ferdige og nyter mammalivet. Kan liksom ikke se for meg et liv uten Junior nå. Det er rart hvor raskt man faktisk tilpasser seg en ny livssituasjon. :hjerte:

Skrevet

Hoster noen av deres små? Ja, bortsett når de setter melka i vranga? :ler:

Skrevet

Min hoster minst en gang ved hver amming, han er så glupsk.. men jeg tror ikke han har hostet ellers. Men nyser gjør han. Og han er så søt når han nyser :ler:

Skrevet

Min hoster istedet for å nyse for tiden :klø:

Skrevet

Fire kilo med liten baby vet jammen å styre huset med jernhånd... Ikke sovet det spøtt i natt.

Det var en meget fornærmet lita frøken som sto i pysjen og med håret til alle kanter klokka 4:47 i dag tidlig og forlangte å få vite hvorfor lillebror gråt når hun skulle sove...

Skrevet

Ja, Christian hoster litt innimellom og nyser :lol: Og setter melken i vrange titt og ofte..

Vi skal på helsestasjon på onsdag, men var der når han var 4 uker og da hadde han gått opp 1 kilo siden fødsel, veide 4700gr og var 52,5cm lang. Lurer på om jeg skulle bestilt meg time til 6-ukers kontroll snart og jeg, like greit å få det overstått..

Noen av deres som bruker smokk? Føler meg som en dårlig mor som stappa inn den etter 6 dager, men han hadde et enormt sugebehov og da ble smokken en grei løsning..

Gratulerer så mye, Pondusa :hoppe:

Skrevet

Jeg bruker ikke smokk, men begge barna mine gjør det. ;)

Her kom også smokken på bane nesten med en gang vi kom hjem fra sykehuset, det gjorde den med førstemann og.

Skrevet

Her hadde vi tidenes oppkast i går. Hadde vært to timer i parken, og etter vi kom hjem kastet hun opp utover hele pysjen, hele siden av madrassen, og det ble en dam på gulvet (beklager detaljer). Huff, ble kjempebekymra jeg... Hun ville jo ha mat hele tiden i går, og først i går kveld tenkte jeg på at hun sikkert bare var tørst, ikke sulten.

Tror dere jeg kan prøve å gi henne (kokt) vann på tåteflaske neste gang vi skal være ute, og det er så varmt?

--------

Vesla var 4050g forrige uke (6 1/2 uke gammel) og 51 cm. Altså 1300g og 5 cm i pluss. Som gutten til Trampe er vekstkurven slapp, mens tyngdekurven går rett til værs :fnise: Hun vokser imidlertid akkurat like fort som meg, når jeg var baby, og det er litt morsomt å se.

Skrevet

:hoppe: Gratulerer Pondusa! :hoppe:

Endelig var d din tur!

Her sover lillegull i sofaen. Har fått nydelig vugge hos mormor og morfar, men klarer ikke roe seg der. Vil helst bæres eller ligge på mamma eller pappa. Tror jeg må skaffe bæresjal av en eller annen sort.

Her har vi også gått til innkjøp av smokk. Hadde en plan om å unngå d, men måtte gi etter tilslutt. Var lei av å ha han hengende i puppen hele tiden. Han har et vanvittig sugebehov.... :dåne:

Lillegull er 14 dager i dag! :rødme: Helt utrolig så fort tida har gått. Synes vi nettopp har kommet hjem.

Skulle bare ønske halebeinet mitt ble friskt snart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...