Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det varierer masse hvor mye min spiser, men han ligger mellom 100 og 180 ml.

Han legger jo på seg flott da, Nicky :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her med pumpa mi jeg. Greit å pumpe og skrive :ler:

160 ml på venstre siden, men det blir nok noe mindre på høyre. Men det er som regel høyre som er vanskeligst. Jeg rekker uansett ikke å amme før jeg drar til byen så da får vi spare de edle dråper i bokser til han våkner.

Skrevet

Her henger hun i puppen :P Vi har vært på helsestasjon og veid: 4790g. 560g opp på to uker.

Skrevet

Her er det jeg som tar nattestelet, det har jeg alltid gjort. Mannen har ikke stått opp ei eneste natt siden vi fikk lillemann, ikke i helgene en gang.

Skrevet

Her er det stort sett mannen som tar nattstellet....uansett :sjenert:

Skrevet

Her er det også jeg som tar nattstellet. Synes det er helt greit siden mannen skal på jobb. Men ofte blir det meg som tar det i helgene også. Mannen jobber annen hver helg, og det har liksom bare blitt til at jeg har stått opp uansett. Satser på at det blir litt mer fordeling på det etter hvert. :)

Skrevet

Hvor mye tør dere kle av dere nå i denne deilige vårvarmen? Jeg har gått i singlet og tynn genser på trilleturene, men får så mange kommentarer fra folk som sier jeg må være forsiktig så jeg ikke får brystbetennelse. Jeg har tynne ullinnlegg i BH'en, og jeg håper på at det er nok? :klø:

Jeg orker jo ikke å kle meg som om det skulle være kaldeste vinteren heller. Svetter jo halvt i hjel da, jo.

Skrevet

Jeg bruker bare tynne gensre jeg. Ikke har jeg ullinnlegg heller. Man får heller leve litt farlig :fnise:

Skrevet

Livin' on the edge! :ler:

Men jeg skulle så gjerne kledd av meg enda mer. Jeg er så vannvittig varm for tiden (var ikke det i svangerskapet, men får det visst igjen nå), så det frister veldig å bare gå i singlet. Men jeg vet ikke om jeg tør. Jeg kjenner det stikker litt i brystene av og til; spesielt når jeg ammer. Da stikker det noen sekunder i motsatt pupp av den det ammes av. Det har ikke vært sånn før, så jeg må vel kanskje være litt forsiktig.. :forvirret:

Skrevet

Sånn er det hos meg og, Bippe. Det stikker litt i motsatt bryst av det jeg ammer fra.

Skrevet

Puh! Godt det ikke er noen betennelse på gang her da. Var litt redd for at jeg var i faresonen..

*slapper av med at det er normalt med litt stikking*

Skrevet

Jeg tar alt om natten her, i helgene også. Mannen trener også hver ettermiddag så jeg føler kanskje vi trenger litt omprioriteringer her...

Skrevet
Jeg tar alt om natten her, i helgene også. Mannen trener også hver ettermiddag så jeg føler kanskje vi trenger litt omprioriteringer her...

Det hadde nok jeg følt og tror jeg.

Skrevet

Stikkingen er sikkert utdrivningsrefleksen som starter.

Jeg har ikke på meg så mye klær nå i vårvarmen. Det man skal være forsiktig med er trekk, etter det jeg har hørt.

Skrevet

Vi fikk TT flaske i posten i dag. Kjempebra antar jeg, for lillemann fikk prøve den på 10 ml bare for å se om han ville ha den og det ville han gitt. Nå vil ha ikke ha pupp *snurt*

Skrevet
Hvordan gjør dere andre det med bleieskift og slikt om natten når far har begynt i jobb igjen? Her er det jeg som tar alt om natten slik at far skal få sove.

Jeg tar alt her.... Ammer jo så da er det ikke mye mannen får gjort. Skifter ikke bleie om natten..... burde jeg gjort det? Ble litt usikker nå, men han har kun tissebleier om natten, er det bæsj skifter jeg jo!

Her er det bryst smerter ann mass, trodde det var sopp, men medisinene virker ikke så jeg kuttet de ut i dag. Det er blitt litt bedre, men det er fortsatt vondt. Vondt mellom ammingene, innover i puppen... Ække no godt :sukk:

Ellers er jeg bissi med by turer og slikking av sol, det er jo så deilig vær! Lille gull har fått kontroll over matinntaket, så to dager på rad har vi klart oss med en body pr dag! Dette er stort!!!!!

Skrevet

Jeg har også stikkinger i puppene når han suger, jeg tror det er helt vanlig...

Akkurat nå er det pissvær og bare et par plussgrader ute, men i forrige uke da vi hadde knallfint vær hadde jeg på meg singlet og genser ute. Jeg er forsiktig med maisola, for her i nord kan den være sterk - men lufta er kjempeskarp. Og det er ikke bra for ammepupper.

Vi har vært på bytur i dag, og han sov seg gjennom hele turen :) Gullungen min, han er så gooood atte :hjerte:

Skrevet

Da har lillemann badet. Han elsker virkelig å bade. Og blir såååå sint når han må opp av balja. Stakkars, men det ble litt kos med mamma mens vi tørka og tok på pysj, og så ble det litt pupp og nå ligger han og dormer.

Skrevet
Hvor gammel er han nå da? :)

Hvordan gjør dere andre det med bleieskift og slikt om natten når far har begynt i jobb igjen? Her er det jeg som tar alt om natten slik at far skal få sove.

Veslegutt ble 4 uker i går, og blir en kalendermåned i morgen. Hvor mye er vanlig at de spiser rundt den alderen?

Min kjære er fullstendig ubrukelig på dagen om han ikke får et visst antall timer med søvn, så alt nattestell tar jeg da jeg ikke trenger så mye timer søvn. Er morgenfugl og natterangler til gangs. Jeg kan jo også legge meg nedpå litt på dagen skulle jeg trenge det, det kan jo ikke mannen så natta kan han få. Men det er ikke alltid han sover godt- veslegutt kan knirke litt på natterstid og frøkna sover som regel i midten av senga og er rimelig mark. ;)

Mannen tar derimot veldig mye før og etter jobb, så jeg syns absolutt han drar sin del av lasset og det uten at jeg må spørre og gnage.

Hvor mye tør dere kle av dere nå i denne deilige vårvarmen?

Har som regel på t-skjorte eller tynn genser med ei hettejakke over. Er blitt frysepinn igjen...

Det stikker i mine pupper og, men hos meg ble dette bedre ved å slutte med ullinnleggene. :klø:

Da har lillemann badet. Han elsker virkelig å bade. Og blir såååå sint når han må opp av balja. Stakkars, men det ble litt kos med mamma mens vi tørka og tok på pysj, og så ble det litt pupp og nå ligger han og dormer.

Min hater å bade og det så det holder. Skriker seg blå og hikster etterpå, så det har ikke blitt mye bading må jeg beskjemmet innrømme. (bare klutebad) Men nå må han til pers og jeg gruer meg litt kjenner jeg...

Skrevet

Lillemann elsker å bade, og det er jeg veldig glad for. Han smiler og gurgler og storkoser seg oppi der :) Ikke gråter han når jeg tar ham opp heller, han er stort sett en veldig fornøyd baby. Nå sitter han i vippestolen sin og flirer og gaper, i pappas gamle sparkebukse :) Det er så moro å bruke gamle klær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...