Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får litt angst av nedtelleren min- 18 uker igjen?! Det er jo nesten ingenting! :overrasket:

Tida flyr skikkelig kjapt nå- og jeg gleder meg så fælt til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg gleder meg til jul jeg også! Er akkurat 26 uker på julaften, og passerer 30 uker i januar... :overrasket:

Plutselig har tida begynt å gå så fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre dere hvor mye kynnere dere har? Jeg har begynt å få så mange om natta nå, og jeg lurer på hvor mye som er vanlig å ha? Jeg mistenker at det er frustrasjonen over søvnløsheten som fremkaller dem.

Jeg vet det er vanlig og som oftest ufarlig med kynnere, men lurer på om jeg har mange eller få i forhold til dere andre. Jeg telte dem ikke i natt, men det må iallfall ha vært 10. Aner ikke om det er mye eller lite.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kynnere er visst veldig individuelt har jeg skjønt. Mange merker ingenting, men jeg har merket de godt både i første svangerskap og nå. Nå kom de tidligere- hatt veldig mye kynnere siden uke 14. Våkner nesten hver morgen med steinhard mage og de kommer og går flittig i løpet av dagen. Blir verre til kvelds. Men så har dette vært en utrolig hektisk periode med en mann som er MYE borte, jeg i 150% jobb til tider og har en 2,5 åring som lager utfordringer i hverdagen. ;)

Skal ta det opp med legen min til uka. De gjør ikke direkte vondt, men de er ikke behagelige eller.

I natt våknet jeg forresten av skikkelige leggkramper i begge leggene. Har hatt senestrekk i leggen før- men dette lignet INGENTING jeg har kjent tidligere. Prøvde å strekke ut leggene, men så fort jeg slappet av i leggen, krampet det seg til igjen. Det var så vondt at tårene trillet. Tenkte jeg får prøve å gå på do, men bena ville ikke bære. Noe så uggent!

Nå er jeg helt støl og øm i leggene.

Dette ender nok i innkjøp av de akk så lekre støttestrømpene...

Endret av Nicky B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil svært få kynnere, 21+4 i dag.

Husker jeg våknet med en helt sinnsyk leggkrampe i svangerskapet med mini. Jeg hoppet ned på gulvet (hoppe og hoppe fru blom) og skrek av full hals. Mannen ble jo helt sjokkert :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kynnere i flere uker allerede, men jeg har ikke så mange per dag. I gjennomsnittet kanskje 3 stk (maks 6-7 på stressende dager).

Kramper i legger, tær og fingre har jeg alltid hatt, så det er ikke noe nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil svært få kynnere, 21+4 i dag.

Husker jeg våknet med en helt sinnsyk leggkrampe i svangerskapet med mini. Jeg hoppet ned på gulvet (hoppe og hoppe fru blom) og skrek av full hals. Mannen ble jo helt sjokkert :overrasket:

Det har jeg også hatt!! Hva i all verden kommer det av?? Har aldri hatt det før!! Jeg sov alene den natta, så jeg hadde ingen som ble sjokkert, men jeg ble ganske overraska selv...

Jeg har hatt noen kynnere innimellom, men etter jeg stressa ned på jobb og fikk litt redusert stilling går det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis banan så bedrer det seg med tanke på krampene i leggene.

Hadde en del kramper på slutten sist, men banan gjorde susen.

Kynnere har jeg noen av, men ikke så mange som jeg kjenner iallefall. Jeg kjenner dem tidligere denne gangen da. På første svangerskap kjente jeg dem ikke før etter uke 30 sånn omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banan..? :klø: Merkelig. Jeg er ikke spesielt glad i banan, men alt for å slippe den krampen, den var gruuusom!

I banan er det magnesium og mangel på magnesium er den vanligste grunnen til rastløse ben og leggkramper. Så spis en banan, eller to, før du legger deg. Det kan faktisk hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mer enn banan du ska spise altså:

Kilder: Grønne grønnsaker, nøtter, frø, banan, appelsin, rødbete, helkornprodukter, gulrot, løk og fiken. Kosttilskudd: Dolomitt, mineraltabletter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Spiser litt av det der sånn av og til, da.

Hvorfor står ikke sjokolade på noen av de listene over ting man skal spise???? *snurt* :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvorfor står ikke sjokolade på noen av de listene over ting man skal spise???? *snurt* :sukk:

Nei, det er blodig urettferdig....eller en liten marsipangris i ny og ne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det jeg innbiller meg er "normale" kynnere. At magen strammer seg uten at det er superubehagelig. Sliter også med krampe i leggen. Det gjør skikkelig vondt, og i dag har jeg gått rundt med en sånn ekkel følelse av at leggen skal krampe seg til hvert øyeblikk. Det har vært slik siden natt til i går da jeg fikk krampe. Irriterende! Men bananer høres bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...