LaraCroft Skrevet 2. oktober 2007 #441 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå er det bare arbeidsdagen igjen i morgen som gjenstår før jeg vender nesen sørover for UL :rødme: Gleder meg og det skal bli så deilig og se på skjermen at det er liv. Må jo hvertfall gå utifra det. Har jo vært heldig og sluppet unna noen form for blødninger hittil. Men tanken er der fortsatt om det er noe bevegelse der inne. Men jeg synes jo magen vokser så det må det jo være;) Men en avklaring er like rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 2. oktober 2007 #442 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå er det bare arbeidsdagen igjen i morgen som gjenstår før jeg vender nesen sørover for UL :rødme: Gleder meg og det skal bli så deilig og se på skjermen at det er liv. Må jo hvertfall gå utifra det. Har jo vært heldig og sluppet unna noen form for blødninger hittil. Men tanken er der fortsatt om det er noe bevegelse der inne. Men jeg synes jo magen vokser så det må det jo være;) Men en avklaring er like rundt hjørnet Det er fantastisk å se det lille livet på UL! Bare vær forberedt på at det kan være kjapt overstått. Legen jeg var hos raste gjennom delene, var tydelig at dette gjorde han maaaaange ganger om dagen, for alt gikk så kjapp-kjapp-kjapp. Syns ikke majorstuaklinikken var så bra. Hadde en privat UL på volvat med førstemann og der var de mye flinkere. Tok seg skikkelig god tid og vi fikk sett vesla i nesten 45 minutt. (Dessuten var volvat hakket billigere.) UL'en min i går var over på 15 min. Men fikk da sett at det var liv (og det så det holdt) God tur sørover hvertfall! Og rapport her inne forventes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 3. oktober 2007 #443 Del Skrevet 3. oktober 2007 God tur sørover, LaraCroft! Og lykke til på UL! Det er kjempeherlig å se den lille ligge der og sprelle! ----- Vi var forresten hos jordmor for første gang i dag. Skulle ønske jeg kunne si det var en koselig opplevelse. For makan til en tørrpinn av en eldre dame skal man lete lenge etter! Hun virket ikke interessert i oss i det hele tatt. Hun var bare opptatt av å lire av seg den informasjonen hun skulle, og spurte ikke om så veldig mye. Da jeg begynte å fortelle litt om oss og om forskningsprosjektet jeg er med på, sa hun bare "åja..ja.." og gikk over til noe annet. Ikke fikk hun til å måle blodtrykket ordentlig heller. Hun knotet fryktelig lenge før hun fikk det til. Og utstyret hun brukte så ut som det stammet fra forrige århundre.. Virkelig frusterende, og vi føler vel ikke at vi er i de tryggeste hender hos henne. Skulle ønske at jeg kunne få en annen jordmor, men jeg bor i en ganske liten kommune og hun er dermed den eneste som er her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2007 #444 Del Skrevet 4. oktober 2007 Huff, ikke noe kjekt med en slik jordmor. Er du sikker på at det ikke finnes noen andre jordmødre i nærheten? Kanskje i nabokommunen eller ved sykehuset eller noe? Jeg hadde ikke trivdes med å gå til en slikt tørrpinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2007 #445 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er fantastisk å se det lille livet på UL! Bare vær forberedt på at det kan være kjapt overstått. Legen jeg var hos raste gjennom delene, var tydelig at dette gjorde han maaaaange ganger om dagen, for alt gikk så kjapp-kjapp-kjapp. Syns ikke majorstuaklinikken var så bra. Hadde en privat UL på volvat med førstemann og der var de mye flinkere. Tok seg skikkelig god tid og vi fikk sett vesla i nesten 45 minutt. (Dessuten var volvat hakket billigere.) UL'en min i går var over på 15 min. Men fikk da sett at det var liv (og det så det holdt) God tur sørover hvertfall! Og rapport her inne forventes. Oi, mine UL'er har vart i max ti minutter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2007 #446 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men er ikke du inne på regelmessig UL du da, imli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2007 #447 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men er ikke du inne på regelmessig UL du da, imli? Jo, på en måte. Jeg har i alle fall fått 3 UL'er pga sykdommen min. Så det blir sikkert annerledes. Men sist var jeg hos jordmor da. Men jeg får litt ekstra oppfølging siden jeg går under "risikosvangerskap". Det høres skikkelig ille ut, men det er bare fordi jeg bruker medisiner. Alle som bruker medisiner fast under svangerskapet går visst under den kategorien. Men men. Neste UL er jo ordinær UL og da får jeg sikkert se mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2007 #448 Del Skrevet 4. oktober 2007 Synes det er greit å føle seg ivaretatt på ordinær UL, det er jo e stor begivenhet for mange.. og man vet ikke helt hva man ser på skjermen. Så det er kjekt å få forklaringer på hva man ser, og at alt er i orden Gleder meg til min UL om akkurat en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2007 #449 Del Skrevet 4. oktober 2007 Synes det er greit å føle seg ivaretatt på ordinær UL, det er jo e stor begivenhet for mange.. og man vet ikke helt hva man ser på skjermen. Så det er kjekt å få forklaringer på hva man ser, og at alt er i orden Gleder meg til min UL om akkurat en uke Oi såpass kort tid til! Det blir nok fint Min er om litt over 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2007 #450 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har visst fått litt tidlig ordinær UL, ja. Det blir uke 17 for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2007 #451 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg kommer også til å være i uke 17, nesten 18. Ordinær UL er vel som regel uke 17-19 tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2007 #452 Del Skrevet 4. oktober 2007 Tror det er 17-20, men er ikke sikker Håper på å få vite kjønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2007 #453 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ja, det er noe sånt noe. Det er visst på det tidspunktet alle fostre er så like i utvikling at man kan finne ganske nøyaktig termin osv. Jeg vil ikke vite kjønn! Hva tror du det blir hos deg da? Selv trodde jeg først jente, så gutt, nå er jeg usikker igjen... Er nok en liten tvekjønna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2007 #454 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tror det er en gutt, men har samtidig ikke noe bestemt følelse som gjør at jeg tror det. Mulig det er jeg som prøver å forberede meg selv på at det er en gutt. Jeg er så vant med niesen vår, så det blir liksom litt "uvant" med guttebaby, selv om jeg har en lite nevø på ca 4mnd også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2007 #455 Del Skrevet 4. oktober 2007 Nei, det er ikke lett.. Vet om mange som bare "visste" kjønnet med en gang de ble gravide.... Og spør de meg hva jeg tror det er. Jeg aner ikke, er sannheten! Så sterk magefølelse har ikke jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 4. oktober 2007 #456 Del Skrevet 4. oktober 2007 Vet om mange som bare "visste" kjønnet med en gang de ble gravide.... Det gjorde vi... Begge to. Helt merkelig! Noen dager etter at jeg hadd etestet var jeg innom H&M, og øynene trakk mot gutteklærne. Ubevisst var det de jeg så på. Så vi var helt forberedt på gutt, hadde jordmoren sagt jente under UL hadde vi blitt SKIKKELIG overrasket! Og Ul er mellom uke 17 og 20, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 5. oktober 2007 #457 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvordan står det til, jenter? Hvordan er formen? Min begynner å bli bedre. Ikke kvalm hele tiden og ikke fullt så sliten. Er 12 uker i morgen. Kjenner ikke noe livmor enda, tror jeg. Vet jo ikke helt da, siden dette er min første. Det er akkurat som om magen er litt hardere akkurat over skambenet, men kjenner ingen tydelig kant. Kjennes ut som om livmora "beveger seg" av og til. Noen ganger innbiller jeg meg at det er bevegelse inni der, men det er nok litt tidlig, etter hva jeg skjønner. Spennende å høre fra dere andre som er ca like langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. oktober 2007 #458 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er kvaaaaalm. Jeg vet ikke om det er pga jeg er syk eller om det er pga graviditeten, for jeg var oppe halve natten for å løpe på do.. Så mulig jeg har fått i meg noe jeg ikke tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 5. oktober 2007 #459 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvordan står det til, jenter? Hvordan er formen? Min begynner å bli bedre. Ikke kvalm hele tiden og ikke fullt så sliten. Er 12 uker i morgen. Kjenner ikke noe livmor enda, tror jeg. Vet jo ikke helt da, siden dette er min første. Det er akkurat som om magen er litt hardere akkurat over skambenet, men kjenner ingen tydelig kant. Kjennes ut som om livmora "beveger seg" av og til. Noen ganger innbiller jeg meg at det er bevegelse inni der, men det er nok litt tidlig, etter hva jeg skjønner. Spennende å høre fra dere andre som er ca like langt! Jeg er 12 + 4 i dag og er vel da inne i min 13 uke? Er skråsikker på at jeg kjenner noe. Har slik kiling og leamus hopping som jeg kjenner igjen fra når jeg gikk med førstemann. Legen jeg hadde UL hos på mandag sa at han ble veldig overrasket om jeg ikke kjente noe snart, med tanke på morkakens plassering etc. Så jeg mener at det er lillingen jeg kjenner, selv om mange mener det er umulig så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. oktober 2007 #460 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har det bra om dagen, er fortsatt litt trøtt, men ikke så ille som det var. Satser på at det begynner å gi seg nå. Er 14+1. Jeg kjenner i hvertfall ingenting! Legen min sa dessuten at man ikke kan vente å kjenne noe før 17-18 uker eller mer når man er førstegangs. Kjenner livmoren veldig godt da. Magen har liksom blitt veldig hard helt opp til navlen. Synes ikke noe på meg enda, men det synes jeg er like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå