Gjest Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg spør de som måtte ha peiling på dette. Men er det normalt at etter en blodprøve at man får et blå\lilla merke ganske stort rett ovenfor hvor sprøyten stakk inn ?
såpedispenser Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Kommer helt an på personen som stikker. Noe er flinke, andre ikke.
Miel Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 ...og noen får lettere blåmerker enn andre. Hvis du klemmer godt på stikkstedet og hever armen i 1-2 minutter umiddelbart etter prøvetaking reduserer du risikoen for blåmerker.
Gjest Vampyra Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Absolutt helt normalt! Trenger ikke ha noe med at den som stikker ikke kan få er flink. Jeg kan få store blåmerker at erfarne og svært flinke pleiere, og ingen blåmerke etter nye som øver.
såpedispenser Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Absolutt helt normalt! Trenger ikke ha noe med at den som stikker ikke kan få er flink. Jeg kan få store blåmerker at erfarne og svært flinke pleiere, og ingen blåmerke etter nye som øver. Det jeg mener er at noen er flinke og andre ikke.... uansett hvor lenge de har hatt denne jobben. Det er MIN erfaring... og jeg har blitt stukket en del ganger...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå