Gjest Tanita Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 For noen år siden fikk jeg min første senebetennelse og måtte være i ro og gikk til fysioterapeut osv. Ble jo bra igjen, men slutta i jobben da det tydelig var den som var årsaken. Tok ny utdannelse og det gikk heller ikke så måtte slutte med det pga at det stadig kom snikende tilbake. I den nye jobben, merker jeg allerede nå at det er på vei tilbake igjen. Dette er tre helt forskjellige yrker, og jeg har ikke fungert i noen av de, ikke holdt ut pga senebetennelse. Hva nå, vil ikke miste jobben pga senebetennelse men vet at hvis jeg fortsetter blir det skikkelig ille... Kan jeg ikke jobbe med noenting uten å få betennelse, hva skal jeg gjøre med dette da? Noen med erfaring og tips og råd?
Gjest vimselot Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Vet ikke, kan ikke bære to lette poser før jeg merker det. Støttebandasje rundt håndleddet, om du bruker mye pc og mus, inntak av omega-fettsyrer, men dette er bare lindrende og ikke mer enn det. En lang pause fra pcen, om du jobber med det... styrketrening i forsiktig grad, men først må betennelsen ha dempet seg. Sykemelding. Før det blir kronisk og du ikke må sitte framfor en pc med støttebandasje...
Gjest Tanita Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Hjelper ikke med støttebandasje rundt håndleddet for det går over hele arma fra skulder til fingertuppene, og løfter tungt i jobben hver dag. Det er så rart at en kan få betennelse så fort, kanskje noen er mer disponert enn andre?
Gjest vimselot Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Ser det er en annen tråd her om senebetennelse, men du kan forsøke chi-gong-kuler? De koster ikke mer enn en femtilapp, og trenger ikke bruke de mer enn par ganger daglig, kanskje mens du ser nyheter el.lign, men vet dessverre ikke hvor du får kjøpt det i Norge.
Gjest Tanita Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Åh, det hadde jeg før, visste ikke at de kunne brukes til det! Og de ga jeg bort... Takk for tipset!
Gjest trude.lutt Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Jeg kjenner meg igjen.....det som reddet meg er noe som heter Bio-Spor. Finnes på Helsekost, koster 600-700 kr mnd, men er verdt det. tar en til to mnd før full effekt.
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 (endret) Akupunktur hjelper på meg. Og å trene styrketrening når jeg har de bra periodene, da blir jeg sterkere i armene og skuldrene og takler bedre monotone bevegelser. I tillegg hjelper det å gå tur og å slenge med armene. Jeg vet jeg ser ganske sprø ut, men det øker blodgjennomstrømningen. Masser armen med noe som heter Ormsalve, øker blodsirkulasjonen og varmer. Må være forsiktig med enkelte medikamenter (eks. Prednisolon), da disse gjør vevet svakere og det blir vanskeligere å bli frisk. Endret 2. august 2007 av Ce'Nedra
Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Jeg ville også gitt akupunktur en sjanse om du ikke alt har gjort det. Det virket sjokkerende bra på mine problemer (men jeg har også hørt om folk det ikke har fungert for, dessverre).
Gjest Tanita Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 det har jeg aldri prøvd. Skal lete etter en.
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Akupunktur skal egentlig hjelpe på alle, det er ikke noe hokus-pokus. Men som det finnes dårlige leger, finnes det dårlige akupunktører. Let deg fram til en med et godt rykte. Jeg har senebetennelse fra det øverste leddet på fingeren i høyre arm, til langt bak på skulderen. Har også tendenser til betennelse i venstre arm og skulder. Har nå hatt 4 behandlinger, og har nesten ikke vondt i overarmen lenger. Svigermor ble bra etter 6 behandlinger, men tror jeg er litt verre. Det er dessverre j.... dyrt. Har du forsøkt fysio? Er jo en del billigere, men er så lang ventetid, så jeg orket ikke mer og kastet meg rett på akupunktur.
Gjest Tanita Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Prøvde fysio før, men syns ikke det virka så bra. Han mente grunnen til senebetennelsen er et hardt slag i ryggen fra jeg var lita, for det var noe ødelagt i ryggen omtrent der nervene eller hva det er som går ut til armene. Vurderer akupunktur nå, vil jo bli kvitt det.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 hei du, Prøv å massere hendene dine så ofte du kan, gjerne under varm vann. Det er utrolig lindrende, og jeg har funnet at det hjelper. Jeg vil gjerne også anbefale en kinesisk akupunktør som heter John Fjellstad som holder til i drammen, norsken er dårlig men han har hjulpet flere med senebetennelse, inkludert meg. Han bruker også en slags røkelse og små el støt ved behandlig. Jeg hadde sterke smerter og kunne ikke en gang holde en kopp, og ble ganske fin etter to behandlinger. Nå har jeg gått uten behandling i minst to måneder,og har blitt værre igjen, men smerten er langt ifra hva det var. Han tar 450 - 400 kr for hver behandling.
Gjest leser. Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Du kan også prøve trykk behandling. da får du sent inn strøm mot der du har vondt eller noe sånt også dreper det all betennelse etter noen behandlinger, men det i seg selv er også veldig vondt. det er mange som har blitt friske fra dette.
Minya Skrevet 25. oktober 2011 #15 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har kronisk senebetennelse i den ene skulderen og det som har hjulpet meg å holde det i sjakk er styrketrening og yoga. De gangene det blir skikkelig ille går jeg til manuellterapeut og blir knadd og stukket nåler i og det hjelper som bare pokker. Jeg blir helt salig etter en time hos manuellterapeuten og skulderen roer seg for noen dager Tips for manuellterapeut i Oslo; Agnes Mordt på Stadion Fysikalske i samme bygget som Frysja legekontor. Fantastisk dame.
Mamma1 Skrevet 25. oktober 2011 #16 Skrevet 25. oktober 2011 Går på femte året med betennelse og forkalking i skulder. Har prøvd pillekurer, men det fungerer ikke, så lidelsen har blitt kronisk. Fikk beskjed av legen at jeg måtte operere... Noe jeg ikke har lyst til. Jeg går til naprapat og får trykkbølgebehandling. Det hjelper veldig, men blir litt dyrt.. Ca 520 kr gangen. Noe som også hjelper meg er å svømme, men av andre årsaker er det for vanskelig for meg å drive med.
Andrelinoge Skrevet 25. oktober 2011 #17 Skrevet 25. oktober 2011 Må være noen som har letter for å få senebetennelse (disponert) enn andre. Fordi jeg har jobbet i yrker som har lett for å få det i armer/skuldrer. + jeg på fritiden bruker veldig mye data. Har aldri hatt senebetennelse ennå så jeg kan hugse (eller at det har plaget meg)
DesertRose Skrevet 25. oktober 2011 #18 Skrevet 25. oktober 2011 Trykkbølgebehandling/corporal Shock wave.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå