Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #161 Skrevet 8. august 2007 Hvis det er noe man har snakket om så er det fult lov til å bli skuffet. Frieri er emosjonelt, klart man har lov til å bli skuffet. Å si at man ikke "har lov" til å ha følelser blir selvfølgelig feil. Men man må samtidig se på at årsaken til at man har de følelsene man har. Dersom man selv har skapt de negative følelsene pga sine egne overforventninger, blir det veldig feil å la dette gå utover omgivelsene (som ER uskyldige). Altså: FØL det du føler, men forstå at det er kun din egen "skyld" at du føler det sånn. La derfor ingen av disse følelsene gå utover din kjære. Gi ham derimot positivt kjærlighet for det positive han har gjort (et romantisk frieri) Og du har ingen rett til å kalle noen drittunge av den grunn. Så nå er det liksom forbudt å kalle en spade for en spade?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 8. august 2007 #162 Skrevet 8. august 2007 Og du har ingen rett til å kalle noen drittunge av den grunn. Nå er jo tråden ryddet så man kan dessverre ikke gå tilbake å se nøyaktig hva som ble skrevet, men jeg mener at vedkommende som brukte ordet drittunge skrev at trådstarter "oppfører seg som en bortskjemt drittunge". I så fall skrev vedkommende ikke at hun ER en drittunge, men at hun oppfører seg SOM en. Jeg vil si at det er en vesentlig forskjell her. Selv skrev jeg - og det ble moderert vekk - at jeg sa meg enig med den som mente at det var sutrete av trådstarter å ta på vei for dette. Det mener jeg helt klart ikke er et personangrep, men du er kanskje uenig i dette også? La det nå ligge - du har spammet både denne tråden og ris og ros-forumet i flere dager, og hadde du vært registrert hadde du sannsynligvis blitt rapport for spam for lenge siden.
Emariel Skrevet 9. august 2007 #163 Skrevet 9. august 2007 Syns du er superheldig som fikk et slikt frieri jeg!! Det er jo når man minst aner det at det blir mest romantisk! Det er vel bare tull at romantikk skal være overdådig med flest mulig røde roser, champagne og all overdådig luksus. Enkelheten er i mine øyne enda mer romantisk, og i tillegg var det jo supersymbolsk at han gikk ned på kne ved overtakelsen av deres fremtidige hus! Det er jo bare tegn på at han ønsker å slå seg ned der sammen med deg resten av sitt liv. Jeg ble fridd til på spansketrappen i Roma, men det var delvis planlagt. Jeg visste han skulle fri den dagen, men ikke akkurat hvor (men hadde mine mistanker) Det er selvsagt superromantisk å se tilbake på, og gjør Roma spesielt for oss -MEN jeg hadde blitt like glad om han hadde gjort det slik din kjæreste gjorde!
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 9. august 2007 #164 Skrevet 9. august 2007 Jeg opplevde også det minst romantiske frieriet du ka tenke deg...men det var fordi mannen min også skulle være spontan...også ble alt helt teit Vi hadde verdens mest romantiske bryllup og nå kan jeg le av det Men den gangen var jeg kjempe-skuffet....teit, men sant. Kanskje fordi jeg ønsket at det skulle bli et spesielllt øyeblikk mellom oss to....noe det absolutt ikke ble....jeg fikk ikke svart engang
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #165 Skrevet 9. august 2007 Først; gratulerer med forlovelsen! Vil bare si at jeg synes det er litt rart at dere blir enige om å gifte dere, og så blir enige om at han skal fri litt senere når han føler for det. Da har dere jo allerede bestemt dere for å gifte dere, du vet at han kommer til å fri og han vet at du svarer ja. Er det egentlig noe romantisk? Må vel være mye mer romantisk hvis det skjer helt overraskende! Synes det er litt synd at mange har skyhøye forventninger til frieriet, bryllupet, kjolen, blomstene, osv osv, og så blir skuffa. Hvorfor ikke bare være glad for at man har møtt mannen i sitt liv! klem fra meg:)
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #166 Skrevet 9. august 2007 For meg er det aller viktigste med et frieri at det skjer privat. Har hørt med skrekk om folk som har blitt fridd til på fotballkamp over anlegget, via radio og andre ytterligheter. Mens bryllup som regel er offentlige, ser jeg av en eller annen grunn på frieriet som en ytterst privat sak. Hvordan det skjer ellers er ikke så viktig. Bare man ikke blir fridd til på toalettpapir som Cowboy-Laila. Men det må jo sies, hvis du frir på toalettpapir og faktisk får ja, da elsker hun deg GARANTERT
mysan Skrevet 9. august 2007 #167 Skrevet 9. august 2007 For meg er det aller viktigste med et frieri at det skjer privat. Har hørt med skrekk om folk som har blitt fridd til på fotballkamp over anlegget, via radio og andre ytterligheter. Mens bryllup som regel er offentlige, ser jeg av en eller annen grunn på frieriet som en ytterst privat sak. Hvordan det skjer ellers er ikke så viktig. Bare man ikke blir fridd til på toalettpapir som Cowboy-Laila. Men det må jo sies, hvis du frir på toalettpapir og faktisk får ja, da elsker hun deg GARANTERT Det verste jeg har hørt er da en kompis av meg fridde til sin samboer gjennom flere år. Han er en sexavhengig romantiker og har vært notorisk utro mot sin samboer så lenge jeg har kjent ham. Etter et nestenbrudd pga hans forelskelse i ny dame, bestemmer de seg for å lappe sammen og prøve litt til. Året etter fyller samboer rundt tall, og de er på firmafest med hennes arbeidsplass. DER ved middagen frir han til henne, høyt og tydelig med masse røde roser og ståhei... de gifter seg påfølgende sommer og separeres året etter. Mer fiasko enn det kan det knapt bli, vel.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #168 Skrevet 9. august 2007 Å være en bortskjemt drittunge er du jaggu..... No offence, men dette synes jeg blir barnslig. Vær glad for at du ble fridd til, og gled deg over det. Hva har det å si HVORDAN det skjedde? Så lenge det virket rett for ham akkurat da, så hvorfor ikke? Jeg kan ikke i min villeste fantasi klare å forstå hva som er problemet her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå