Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

H

Endret av Kosemose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart at det aldri kan tolereres at man sier sin mening dersom denne går på tvers av hva "tiltalte" selv forventer. (Og da mener jeg "tiltalt" som i "den man taler til".. ikke som en arrestant).

Jeg kan ikke se at noen har sleng dritt i denne tråden, men at noen av oss har reagert negativt på en reaksjon i en gitt situasjon.

Er det bare meg?

Skrevet

Jeg skjønner du så for deg en skikkelig romantisk kveld som ramme rundt frieriet. Men hans ide var faktisk ganske god. Hvis jeg var deg ville jeg foreslått at dere går ut for å feire forlovelsen på et romantisk eller flott sted og du kan pynte deg, kanskje gjøre det litt romantisk til dere kommer tilbake osv. Si til ham, på en forsiktig måte, uten at han oppfatter at det er frieriet det er noe i veien med, men at det er denne kvelden som mangler. Lykke til med alt sammen. Egentlig er du kjempeheldig. Mange jenter drømmer om frieri og opplever det aldri.

Gjest TaraTarantell
Skrevet

åh herregud da menneske. du lever i en sånn amerikans filmverden du. :fnise:

Skrevet

Jeg synes faktisk frieriet var nokså romantisk jeg da.... Overtagelse av nytt hus, felles hjem, og så frir kjæresten! :hjerte:

Skrevet
Jeg synes faktisk frieriet var nokså romantisk jeg da.... Overtagelse av nytt hus, felles hjem, og så frir kjæresten! :hjerte:

Helt enig!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Rart at det aldri kan tolereres at man sier sin mening dersom denne går på tvers av hva "tiltalte" selv forventer. (Og da mener jeg "tiltalt" som i "den man taler til".. ikke som en arrestant).

Jeg kan ikke se at noen har sleng dritt i denne tråden, men at noen av oss har reagert negativt på en reaksjon i en gitt situasjon.

Er det bare meg?

Det var visst en eller annen som rapporterte på Ris/Ros at denne tråden var full av personangrep, men jeg kan ikke huske å ha lest annet enn at folk syntes reaksjonen til ts var spesiell.

Skrevet

Jeg syns hans frieri var koselig.

Selv er jeg en veldig planlegger-person som gjerne se for meg hvordan alt skal være eller bli og at andre skal reagere slik og slik, men har og lært at ting blir sjelden slik man forventer eller håper eller tror. Det trenger ikke å være dårligere for det! Ikke tenk så mye på hva du håpte på av frieri på forhånd, dere hadde sikkert helt forskjellige bilder av hvordan det skal være, man er forskjellige, se heller fremover og planlegg en fantastisk bryllupsdag.

Skrevet
Samboeren min er skikkelig romantisk (han skriver til og med dikt til meg :rødme: ), noe jeg setter virkelig pris på, ikke er han redd for å innrømme det foran 'gutta', heller.

Da vi ifjor begynte å snakke om å gifte oss, muligens til neste vår (08), sa han at han ville fri til meg. Vi ble enige om å ikke legge spesifikke planer (sette dato, booke kirke osv.) før han hadde fridd. Da jeg mot vårparten spurte litt forsiktig hvor lenge han hadde tenkt å vente, sa han at han ventet på en spesiell, romantisk anledning. Valentines var over for lengst (da gikk jeg litt rundt med forventning), og det kom etterhvert frem at han kanskje hadde tenkt på en tur til Paris eller Roma. Det var jo kjempehyggelig og superromantisk, sa jeg, men slettes ikke nødvendig, vi hadde egentlig ikke råd til det da. Jeg sa at for meg holder det lenge med en romantisk middag, smektende musikk og masse stearinlys, og regnet med at jeg dermed hadde satt en slags minstestandard.

Så idag var vi på overtakelse av vårt nye hus. Da selgerne hadde gått, skulle vi gå ned, han foran meg. Nede snudde han seg plutselig rundt, gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Ingen foranledning, ingenting, det fantes ikke romantisk. Skuffelsen la seg som en klo rundt hjertet mitt og jeg smilte forsiktig og sa ja, jeg vil jo gifte meg med ham! Men jeg er så skuffet! Og jeg skjemmes over det, føler meg utakknemlig og slem. Han har spurt meg flere ganger i dag hva jeg syns (han så det vel litt på meg), sagt at han trodde jeg skulle bli hoppende glad osv. Jeg har sagt at det ikke har helt gått opp for meg, og det var jo over så fort (omtrent to minutter), og at det kom helt uventet. Litt av et hopp fra romantisk langhelg i Paris til 2 minutter i trappen...

Jeg har prøvd å ikke tenke på dette før nå. Han er borte i kveld, og nå kjenner jeg at det kommer sigende. En eneste gang i mitt liv skal jeg bli fridd til, og så skjer det sånn. Jeg kan ikke noe for det, jeg gråter når jeg tenker på det. Jeg har gått og gledet meg sånn, og nå er jeg så sint på meg selv, han har jo tross alt fridd, det er ikke alle som får det en gang. Han spurte på spøk om han skulle ta tilbake ringen og gjøre det om igjen, men jeg sa selvfølgelig nei - hva skulle jeg si. Han lurte også på hvorfor jeg ikke har sagt det til noen, han trodde jo jeg skulle kaste meg på telefonen med en gang (han vet hvor mye jeg har ventet på dette). Jeg har sagt at jeg venter til helgen når hele familien er samlet til min mors bursdag (både mamma og søsteren min er visst innvidd, og kommer nok til å spørre).

Nå lurer jeg på om jeg skal fortelle ham hvor lei meg jeg er. Jeg har aldri skjult så sterke følelser for ham før, og samme hvor utakknemlig jeg føler meg og hvor jeg skammer meg - jeg er så innmari skuffet...

Skal jeg si noe til ham?

jeg kjenner han ikke, så jeg kan ikke gi noen råd om hvorvidt du burde si til han at du ble skuffet, men uansett virker det som om han lukter lunta, og da er det vel greit å være ærlig når han spør?...

han tenkte nok som mange sier, at å fri i deres nye hjem skulle være romantisk... men når det skjedde i trappa...

for meg er stemning og atmosfære alfa og omega, jeg er jo opptatt av estetikk. og å bli fridd til i en trapp sånn på sparket er jo ikke akkurat romantisk, synes jeg. jeg tenker at det var en lettvint løsning som ikke krevde mye tankekraft for hans side. romantikk er jo å legge seg selv til side og finne ut akkurat hvordan partneren vil ha det- og gjennomføre det!

Skrevet

Er det bare meg?

Vil du ikke definere utsagn som dette som å slenge dritt?

Jeg synes TS oppfører seg som en bortskjemt drittunge og synes hun bør være glad han i det hele tatt spurte.

Mye kulere med et sånt frieri enn kliss og klass i en romantisk hovedstad

Leste faktisk hele lange hovedinnlegget. Ts, dropp ekteskapet, du er ikke klar for det.

Ikke i det hele tatt. Du har kun en drøm inne i ditt hode, thats it.

Hva når/hvis han kommer hjem med våte klær etter jakt, skal du gråte da også da... eller skal hushjelpa stille opp?

Jeg hadde dumpet deg like fort med de holdningene der. Når måten man blir fridd til er viktigere enn frieriet skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke bare ordnet en langhelg i Paris selv. Du kunne jo gitt han ringen og fortalt han hvordan du ville ha det.

Nei stakkars mann som skal leve opp til slike forventninger. Og hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe til han. Jeg hadde skjemtes alene.

Jepp.

Du skal si: "Ja, jeg vil gjerne gifte meg med deg"

Etterpå skal dra fra de lyserosa gardinene for øynene dine. Trenger du ei langhelg i Paris for at han skal kunne fri, ja da erdu ikke voksen nok til å gifte deg.

Det er nå en gang sånn, at det den ene oppfatter som romantisk ikke nødvendigvis er romantisk i den andres øyne.

De er faktisk veldig sårende!

Skrevet

Å herregud, diskuterer dere dette ENDA??

Seriøst, om du reagerer såå sterkt på dette da lurer jeg på om du har de rette følelsene jeg.

Hadde den jeg ville ha over noe annet fridd til meg, skulle det vanvittig mye til for at jeg ikke hadde vært fornøyd.

Jeg hadde bare vært i ekstase over at han ville ha meg for alltid.

Reflekter et sekund over hva andre må oppleve i hverdagen..dette er så galt å bruke så mye tid på.

Dessuten, har du tenkt over hvordan det ville føles for ham å lese dette?

Hva om han kom over dette innlegget, hva tror du han hadde tenkt om det hele.

Skrevet

Noen ganger er sannheten sårende. Men det blir ikke mindre sant av det. Og "drittslenging" eller personangrep er det heller ikke.

Skrevet
Noen ganger er sannheten sårende. Men det blir ikke mindre sant av det. Og "drittslenging" eller personangrep er det heller ikke.

Hvorfor kan man kalle noen en bortskjemt dritt unge på noen forum, mens man ikke kan si at noen er egoistiske i andre?

Er vel neppe noen her som kjenner TS slik at man vet at det er berettiget å kalle henne en bortskjemt drittunge, det er stygt og det er sårende, og langt fra sannheten.

Skrevet
Er vel neppe noen her som kjenner TS slik at man vet at det er berettiget å kalle henne en bortskjemt drittunge, det er stygt og det er sårende, og langt fra sannheten.

Man er ikke berettiget til å ha mening fordi man ikke kjenner henne, mens du VET altså at disse meingene er langt fra sannheten fordi DU altså kjenner henne godt?

Han ikke helt med i den logikken din der altså.. ;)

Den reaksjonen TS hadde på frieriet kvalifiserer, for de fleste som har svart, til beskrivelser som bortskjemt ol. Du kan være så uening du bare vil, men du kan nok ikke nekte oss å mene dette.

Skrevet (endret)

:Nikke: Nemlig!

Hvorfor kan man kalle noen en bortskjemt dritt unge på noen forum, mens man ikke kan si at noen er egoistiske i andre?

Det kommer muligens an på hva problemstillingen gjelder?

Tenk deg at noen skriver følgende innlegg:

Jeg ble nettopp 18 år, og jeg har alltid sagt til faren min at jeg ønsker meg rød sportsbil i 18-årsgave. Bursdagsmorgenen ble jeg vekket av faren min, og ble bedt om å komme ut på gårdsplassen. Der sto det en hvit sportsbil i med en stor gullsløyfe rundt. Jeg må si jeg ble litt perpleks, og jeg ble nesten på gråten. Hvordan kunne han finne på å kjøpe hvit bil når han visste at jeg ville ha en rød en? Han merket nok at jeg ble litt betuttet, og jeg har vært litt innesluttet siden. Han lurer sikkert derfor på om jeg ble skuffet over gaven. Hva synes dere, skal jeg si det til ham?

Synes du det ville vært frekt om vedkommende hadde fått til svar at hun er en bortskjemt drittunge? Det er faktisk sannheten, og det later til å være sannheten i trådstarters tilfelle også.

Endret av bada
Skrevet

TS, jeg ble også litt skuffet når jeg ble fridd til. Kanskje fordi opplegget ikke var så romantisk, kanskje fordi jeg ikke begynte å gråte eller ble helt satt ut.

Var skuffet en god stund. Men når jeg tenker tilbake på den nå så bryr jeg meg faktisk ikke lengre, vi hadde lenge visst at vi kom til å dele livet og derfor ble kanskje noe av magien borte.

For meg tror jeg ikke at det hadde blitt noe mer magisk om rammen var superromantisk.

Skrevet
Det kommer muligens an på hva problemstillingen gjelder?

Det er klart. Og hvis man er såret og lei seg, er det da greit å kalle noen for en bortskjemt drittunge?

Hva er det som får dere til å si sånt uansett, det er jo slett ikke noe man ville sagt face-to-face. Og det som blir sagt her inne opplevels ofte som mye mer sårende enn om det hadde blitt sagt face-to-face uansett.

Skrevet
Det er klart. Og hvis man er såret og lei seg, er det da greit å kalle noen for en bortskjemt drittunge?

Ja. Hvis årsaken til at man er såret og lei seg er at man ikke har blitt fridd til på den måten man ønsket, får man finne seg i å bli kalt en bortskjemt drittunge.

Skrevet
Ja. Hvis årsaken til at man er såret og lei seg er at man ikke har blitt fridd til på den måten man ønsket, får man finne seg i å bli kalt en bortskjemt drittunge.

Hvis det er noe man har snakket om så er det fult lov til å bli skuffet. Frieri er emosjonelt, klart man har lov til å bli skuffet.

Og du har ingen rett til å kalle noen drittunge av den grunn.

Skrevet

Det vil sikkert være minst like sårende for kjæresten hennes å få høre at hun er skuffet over frieriet hans. Det mins egoistiske av henne å gjøre i denne situasjonen er å gå i seg selv, erkjenne at dette er HENNES problem og ikke hans, og ikke pålegge ham samme sårede følelse som hun selv sitter med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...