Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

2 min. er vel 2 min om det er i trappa eller i Paris. Etter mitt syn må det være mye mer spennende og romantisk når frieriet kommer som en skikkelig overraskelse enn et "forventningsfrieri" i Paris. DU kunne skapt den romantikken ved å reagarere annerledes, men måten du reagerte på ødela vel egentlig det øyeblikket... !! Husk: romantikk skapes ikke bare av stedet, den skapes av stemningen dere er i.

Det virker som du er mer opptatt av "en god historie" rundt frieriet enn det dere to faktisk har sammen.

Tror du må komme deg litt ned på bakken og tenke på alt som er bra med dere to. Dere er ikke Barbie og Ken.

Hvis dette er det største problemet du har er du veldig heldig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dette er direkte utakknemlig og egoistisk, tenk å forvente en langhelg i Paris..

Og jeg eer enig med en som skriver over her, at dersom dette er det største problemet du ha, ja da har du et godt liv.

Selv er jeg i den situasjonen at jeg virkelig elsker en person så det gjør vondt langt inn i magen, jeg vet ikke om det kommer til å bli oss to, men jeg vet bare at dersom han hadde spurt om jeg ville gifte meg med ham, så ville jeg blitt så utrolig glad.

Uansett om spørsmålet ble stilt hjemme, i Paris, i butikken, på bussen, på søppelfyllinga eller hvor som helst.

En ting som slo meg var at siden du reagerte sånn. virker det ikke som du har lyst til å gifte deg med ham engang.

Gjest nimbus
Skrevet
Jeg begriper ikke at dette skal være noe å bry seg om overhodet.

Et par bor sammen og er enige om å gifte seg. De er til og med enige om at han skal spørre henne om dette, og hun skal svare ja.

Det er mulig jeg har beina bedre planta på jorda enn det som sunt er, men i min verden er frieriet allerede overstått når et par er enige om å gifte seg.

Hvem var det som lufta tanken først?

Han? OK, da har han fridd til deg og fått ja.

Du? OK, da har du fridd til ham og fått ja.

Kan noen fortelle meg hva poenget er med formelle frierier etter at giftemål er avtalt?

signerer denne :klappe:

Skrevet
Det var ikke spontant, han planla det slik.

Hvis han hadde planlagte så synes jeg det var søt! Om det var spontanitet så hadde jeg derimot ikke synes det var like koselig.

Dette er noen man tenker mye over før man spør om. Kan jo hende han hadde litt prestasjons angst og synes en slik "overraskelse" var måten å løse det på:)

Skrevet

Forstaar godt at du er litt skuffet. Men ville aldri sagt noe.

Skrevet
En ting som slo meg var at siden du reagerte sånn. virker det ikke som du har lyst til å gifte deg med ham engang.

Haha. Er vel heller du som er litt bitter som ikke har noen å gifte deg med. Jeg ser ingensteder i det trådstarter skriver, at det skimter igjennom at hun ikke har lyst til å gifte seg med han.

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Har du prøvd å se det hele fra hans ståsted?

Han hadde ringen i lomma, kanskje har han hatt den der lenge, bare ventet på det riktige øyeblikket til å fri til deg.

Så kommer det riktige øyeblikket, dere har overtatt huset som kanskje kommer til å være hjemmet deres resten av livet. Finnes det en mer romantisk situasjon? I trappa der du ble fridd til skal du løpe opp og ned mange mange ganger, hver gang du løper i trappa kan du tenke på "Her fridde han til meg" - så romantisk.

Jeg er sikker på at din kommende mann, din forlovede, var over seg av lykkefølelse akkurat da han fant det riktige øyeblikket til å fri til deg, til å gi deg den største kjærlighetsærklæringen man (etter mitt syn) kan gi!

Jeg håper virkelig dere har feiret forlovelsen nå, at du svever på en rosa sky og har det godt med deg selv. Jeg er også helt sikker på at din kjære kommer til å gi deg uendelig mye romantikk og kjærlighet i årene som kommer.

Du er ei heldig jente, lykke til med planlegging av bryllup og gratulerer som nyforlovet!!

Nyt følelsen!!

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

oops, han hadde kanskje ingen ring i lomma, det var sikkert bare noe jeg så for meg inni mitt hode :rødme:

uansett, jeg må få si igjen at jeg synes du har en superromantisk kjæreste, nå forlovede!!

Skrevet

Jeg kan forstå skuffelsen, men for meg høres det litt ut som om detaljene rundt samlivet er viktigere enn selve samlivet. Noen her skrev at du kanskje ikke er helt klar for giftermål. Det tror jeg ikke nødvendigvis er sant, jeg tror bare du hadde visse forventninger du så fram til at skulle bli innfridd (pardon the pun) som ikke ble det. Og det er det som får meg til å tenke at du er litt naiv. Fordi når man vokser opp finner man ut at livet ikke alltid blir slik man hadde tenkt det ut, men at ting ordner seg til slutt likevel. Men samtidig leste jeg at du er tredvish og har et barn, og da lurer jeg bare på om du generelt er skeptisk til at kjæresten din ikke klarer å forstå dine ønsker, eller om du synes han ikke er romantisk (romantisk i dine øyne) nok.

Tviler du på om han egentlig er den rette? Er dette katalysatoren som utløser tanker om at han kanskje ikke kommer til å være riktig for deg?

Ofte henger man seg opp i én ting, mens det er noe annet som egentlig er hele problemet.

Uansett så synes jeg rådet om å feire forlovelsen med en romantisk middag hørtes veldig klokt ut. Og han vet GARANTERT at du ble litt småskuffa og at dette kanskje ikke var det du så for deg. Mannfolk er ikke fullstendig uten intuisjon.

Fokuser på bryllupet og ekteskapet istedenfor, om dette er mannen du vil ha. Man smir sin egen lykke, så fokuser heller på det som er bra, istedenfor det som ikke gikk helt som du hadde tenkt :) (Og tenkt på kjæresten din, han vil gifte seg med deg og gikk ned på kne for deg. Det er jo litt romantisk i grunn?)

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Om han plutselig hadde sagt til deg at dere skulle på tur til Paris, så hadde du vært klar over at han skulle fri og dét hadde jo ikke vært noen overaskelse!

Jeg som trodde at ordene VIL DU GIFTE DEG MED MEG var det som betydde noe :klø:

Mannen din er nok veldig skuffet over deg nå og helt sikkert kjempelei seg :tristbla:

Skrevet

Syns ikke frieriet hørtes så uromantisk ut jeg.. Selv om dere har bodd sammen lenge og har eid noe sammen, så kan det være at samboeren din så på overtakelsen av huset som noe stort og spesielt.

Hva oppnår du ved å fortelle han hvor skuffet du er ? At han skal bli like skuffa og lei seg selv... Helt enig med de andre her, det går ikke ann å "gjøre om" på ett frieri. Hvis du er så skuffa, så kan vel du planlegge en romantisk weekend for dere og ta det som en feiring av forlovelsen ???

Vær glad du ikke ble fridd til i en bil på vei hjem fra jobb midt i rushtida, uten noe som helst form for romatikk, ikke en ring engang,men bryllupet var kjempeflott og bryllupsdagen akkurat som forventet :rødme:

Må få si at jeg selv er en superromantiker som gjerne vil ha ting på en rosa sky... :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Herregud. Har du ikke større problemer, har du virkelig et godt liv.

:enig::klappe: Akkurat det samme tenkte jeg!! Tenk hvilken prestasjonsangst han får når det gjelder bryllupet!!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Syntes det hørtes søtt ut jeg..Du har ingenting å klage på...

Gjest synseren
Skrevet

Jeg synes frieriet var romantisk jeg! Det var sånn han valgte å fri til deg derfor er det sjarmerende :hjerter: . Tenk på hvor stolt han var selv!

Skrevet
Jeg synes mange er vel slemme med TS her.

Skjønner deg faktisk godt jeg.

Klart det viktigste er at man faktisk skal leve resten av livet sammen. Men det er da ikke slik at det går ut på ett om man blir fridd til "i handlekøa på Rimi" eller om det skjer under en romantisk anledning som mannen han planlagt nøye fordi han vil det skal være helt perfekt.

For å si det sånn: Om mannen min hadde droppa hint etter hint om at han hadde store planer for hvordan bursdagen min skulle feires. Sagt at jeg måtte holde av kvelden, og ikke planlegge noe som helst, at jeg skulle være klar og ferdig sminka klokka åtte.

Ja da hadde jeg blitt skuffa om det viste seg at han hadde leid en dvd og satt en skål potetgull på bordet.

Det er ikke det at kjæresten din har gjort noe feil, det er bare det at du har hatt så store forventninger om akkurat dette, fordi han er så romantisk som han er, og fordi han har lagt litt opp til det selv.

Om du sier noe til kjæresten din så synes jeg du skal fokusere på at du føler deg dum som ble litt skuffa.

Enig så enig :)

Syns det er rart at så mange henger seg opp i at frieriet hun hadde sett for seg er så klisjee og hollywoodfilm-aktig.. samme det vel, folk er forskjellige, det er det HUN ønsket. Det er jo også helt menneskelig å bli skuffet når man har litt andre forventninger.. Jeg tror også jeg ville blitt litt skuffet, hvertfall om jeg hadde fått hint om både det ene og det andre i forkant. Men det er en vanskelig følelse for man vet den er "gal" og man skjemmes jo over det, men man kan ikke alltid styre følelsene sine. Jeg tror nok den "verste" skuffelsen går over etterhvert og kanskje også at TS senere vil føle at det var et fint og romantisk frieri :) Noen ganger trenger man bare litt tid til å fordøye det hele. Og som mange andre vil jeg si gratulerer :sol:

Skrevet

Skjønner at du er skuffet, men begynn heller å planlegg et romantisk bryllup! :)

Skrevet

Jeg får assosiasjoner til reklamen hvor den unge jenta prøver å beskrive sin nye kjæreste og forelskelsen for en annen venninne som holder på å dø av kjedsomhet etter en stund...

Hvis han er månen, så er jeg sola, og tilsammen er vi verdensrommet... eller universet eller hva det nå er hun sier... :ler:

Når gutten skal forklare det hele for sin kompis, svarer han enkelt og greit på spørsmålet fra kompisen om hun er fin: Dritfin! Der la han ALT i det ene ordet...

Jeg synes også symbolikken rundt nøkkelovertagelsen til deres felles nye hjem, var en fantastisk ramme rundt frieriet. Jeg forstår godt hans tanker rundt akkurat den settingen.

Ellers er jeg en særdeles lite romantisk person, jeg synes gjerne at denne evige romantikken med blomster, levende lys, klisjeuttalelser osv blir masete og ubehagelig, og svært lite annet. Er nok litt mer som Rema1000 jeg - det enkle er ofte det beste. :ler:

Skrevet
Jeg hadde ikke sagt noe. Han var vel grepet av øyeblikket. Overtakelse av et nytt hus ER seriøst, og starten på et liv sammen osv osv.

Personlig synes jeg hans frieri var mer romantisk enn et klisjefrieri i Paris, men vi er vel forskjellige..

Enig :rødme:

Skrevet

Husk at han først hadde planer om noe han visste du syntes var superromantisk som Roma etc, men når du sier at det ikke er nødvendig så fant han en annen anledning han syntes var romantisk. Ser ikke problemet, han virker jo både omtenksom og romantisk.

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...